Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skydetårne med tag på til næste år.
#21
Se reglerne her

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#22
"skydetårnets platform må højest være hævet 5 m over jorden, have et gulvareal på maksimalt 2 m2 og kan være forsynet med en let skrånende, flad overdækning i træ eller ikke reflekterende metal af samme størrelse som gulvarealet tillagt et udhæng på maksimalt 10 cm"

Loftshøjden kan man vel reelt selv bestemme så. De max 5m er jo til gulv.

Mvh

Niels.
Mvh

Niels.
Svar
#23
Flad overdækning tolker jeg som en (vandret)flade. Altså IKKE plader ned ad siderne som i Tyskland, men små glughuller.

Har jeg ret i det eller er I enige ???

--
FKF

ANNA
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by FKF

Flad overdækning tolker jeg som en (vandret)flade. Altså IKKE plader ned ad siderne som i Tyskland, men små glughuller.

Har jeg ret i det eller er I enige ???

--
FKF

ANNA


Enig
Ellers ville de jo også blive kategoriseret som sider

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#25
I princippet kan man sidde med benene ud af den gulvlem man kravlede op igennem fra stigen nedenunder og sætte taget helt ned på kanten af de 110 cm høje sider og dermed sidde i en lukket "kanzel". Der må jo gerne være huller i siderne.

[Image: Skydetrn%20med%20tag.png]

Mvh Sune
Svar
#26
Det kan godt blive lidt akavet at kigge hele vejen rundt i den opsætning der.
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by kka

Det er mere interessant, hvor mange cm taget må befinde sig over gulvarealet i platformen: Brystværnet må være højst 110cm; men loftshøjden er relevant. Jo lavere til loftet, jo mere glæde af de 10cm tagudhæng. Håber dog ikke, at loftshøjden bliver så lille, at jeg udsætter mine 188cm for discoprolapsrisiko, hver gang hochstanden skal entres......



Man kan jo bare lave gulvet så det går længere ud end siderne - så får tagudhænget en endnu bedre funktion - men så bliver det brugbare areal jo så også under 2kvm.

Hilsen
Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#28
Må man montere skodder på tårnet, så det kan lukkes for regn og sne?
Tænker på den type jeg har set i UK som klapper 90 grader ned(eller helt ned hvis ønsket) og kan bruges nærmest som skydebord til brug ved bipod el.
Tager selvfølgelig udsynet lige omkring tårnet, men jeg kunne nu godt tænke mig sådan et tårn med bordplade til kaffen [Big Grin]
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by P.K.Hansen

Må man montere skodder på tårnet, så det kan lukkes for regn og sne?
Tænker på den type jeg har set i UK som klapper 90 grader ned(eller helt ned hvis ønsket) og kan bruges nærmest som skydebord til brug ved bipod el.
Tager selvfølgelig udsynet lige omkring tårnet, men jeg kunne nu godt tænke mig sådan et tårn med bordplade til kaffen [Big Grin]



Næppe. Fladt tag er fladt tag og intet andet. Er du på jagt eller på skoleudflugt [Wink]

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#30
Jeg er gammel og svagelig - det ved du da.
Man skal passe på sig selv [Big Grin]
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by P.K.Hansen

Må man montere skodder på tårnet, så det kan lukkes for regn og sne?
Tænker på den type jeg har set i UK som klapper 90 grader ned(eller helt ned hvis ønsket) og kan bruges nærmest som skydebord til brug ved bipod el.
Tager selvfølgelig udsynet lige omkring tårnet, men jeg kunne nu godt tænke mig sådan et tårn med bordplade til kaffen [Big Grin]



Tårnet er kun et skydetårn når du medbringer et skydevåben i det. Hvis skodderne er aftagelige eller klappes ned så de flugter med væggen burde det vel være lovligt når du bagefter tager din gøb med derop?

/Kenneth

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#32
Denne her er nok lige i overkanten, men det illustrerer da hvad det er jeg mener. Kunne da snildt laves med fladt tag.
[Image: maxresdefault.jpg]
Svar
#33
Jo , men ikke lovligt.

Det du viser fladt tag med sider


Hvorfor skal vi HVER eneste gang der kommer en ny lov, forsøge at omgå den med mere eller mindre fantasifulde løsninger.

Er det ikke netop vores forsøg på at omgå love der fører til flere love og forbud ????

Det er dræbende for den den personlige frihed at love absolut SKAl udfordres næsten inden de er kommet i gang.

Brug hellere kræfterne på ad lovlig vis at påvirke beslutningstagerne under forarbejdet til lovstoffet.

--
FKF

ANNA
Svar
#34
FKF nu må du da lige komme i sommerhumør. Den viste løsning er ikke engang særlig komfortabel, for man skal rejse sig op for at tage cowboytoasten ud af mikrobølgeovnen. I de modeller jeg har bygget er ovnen placeret under hylden, for så kan du betjene den uden at rejse dig op [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#35
Undskyld, men hvad er der i vejen med det skydetaarn. Og hvorfor 'lige' i overkanten ??
H
Hogmeister
Svar
#36
Som jeg skriver kan man vel også lave de skodder med et fladt tag.
Alt det overflødige hyggepis skal væk, men jeg vil sgu gerne have de skodder [Big Grin]
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by P.K.Hansen

Som jeg skriver kan man vel også lave de skodder med et fladt tag.
Alt det overflødige hyggepis skal væk, men jeg vil sgu gerne have de skodder [Big Grin]



Godt med dig du, men de bliver næppe lovlige - i DK. Fladt tag og bum - færdig. Flyt til Tyskland og du kan bygge et skur med veranda og ottoman, gardiner og skodder [Wink]

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)