Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OPDATERET 25-10-2016 med nye billeder
#1
ETA 16-10-2016 15:50

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Ha, det må være en elg.......man forlader ikke Svreige under elgjagten

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Flemming, det er fint at tage en for holdet..... Men , du behøver ikke tage dem alle[Big Grin][Big Grin]

Knæk og bræk

Michael
Svar
#4
Nej det er ikke i hjemmet han får siddesår. Rigtig god tur gamle dreng. Glæder mig til at få beretningen også fra denne tur

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#5
God morgen

Sidder igen i lufthavnen og venter på mit fly, denne tur er ikke helt hvad den skulle have været.

Jeg lavede en aftale med en "kendt" filmmand på messen i Odense "OCC" aftalen var at han skulle lave en jagtfilm hvor jeg skulle være skytten, aftalen lød på at vi skulle rejse i slutningen af september.

I starten af september, sender jeg en sms for lige at tjekke hvilken dato vi skal afsted, får et hurtigt og meget kort svar tilbage.

"Jeg har ingen erinding om dette, kontakt venligts outfitteren".[xx(]
Hvilket jeg så gør, får bare at vide at "filmmanden" måske har travlt .[V]

Så tager jeg sagen i egen hånd, finder en outfitter der kan hjælpe, men skal vente til 16/10 hvilket ikke er noget problem, så nu er dagen inde, skal lige mellemlande i Oslo.

Vender tilbage når jeg er fremme senere i dag.[:I]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#6
Hvor er flyet landet, og hvordan går jagten?

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Sig noget Flemming![Big Grin]
Svar
#8
Så er første etappe af denne tur overstået, men dog ikke uden problemer.
Inget direkt fly fra København til Madrid denne søndag formiddag, så jeg vælger at mellemlande i Oslo, vel fremme i Madrid starte mit mareridt, kufferten komme frem men riflen ligget tilbage i Oslo[V], næste fly lander sent søndag aften, men Norweigan kan ikke garantere at riflen er med, for de kan ikke finde den i Oslo, får lavet en anmeldelse og får samtidig at vide vi skal komme tilbage 24:00 så er der "måske" en mulighed for at riflen er i Madrid.[xx(]
Augusto outfitteren jeg bruger til denne jagt, forslår at vi kører ind til Madrid, han har aftalt med at par af hans venner, at vi skal mødes til lidt god mad i denne kedelige ventetid, jeg skal love for der bliver ikke sparet på noget, en af Augustos venner "Antonio" er vinpuscher med egen fremstillling, så jeg skal lige love for vi kommer omkring i Spanien denne aften, da spisestedet ikke har servering af alkohol efter 22:00 bliver vi nød til at finde et andet sted[:o)], Augusto drikke kun alkolholfri øl samt vand denne aften, jeg skal da lige teste en GT, klokken bliver nu 23:00 så vi bryder op, men ellers en meget hyggelig aften[:p][:p].
Vi ankommer til Lufthavnen 23:20 finder hurtig security, men ingen riffel[Sad!], vi venter til kl. 01:30 før vi giver op.
Sætter vi kursen mod Babia ca. 5 timers kørsel fra Madrid, vi når et stykke ud af Madrid, da Augustos telefon ringer, det er security, riflen er kommet frem[Wink][Wink], vi vender tilbage og får udleveret riflen[Smile][Smile].
Inden vi er ude af Madrid er kl. 03:00 jeg har nu været oppe i 24 timer, drukket en pæn ration af den anbefalede ugentlige alkoholration denne dag, så jeg falder i søvn, eller hvad man kan kalde det.
Vi ankommer 07:30 til hotellet hvor den en guide "Carlos" venter på os, vi bestemmer os for morgenmad 09:30 prøver at sove men det håbløst.
Alarmen ringer, jeg er ikke vågen men sover ej heller, får jagttøjet på, ned i restaurangen og krænger lidt mad indenbords, mest af alt ville jeg heller SOVE, men jagten kalder, der er nu stødt en guide mere til "Jose", vi skal også denne gang jage i naturreservat, så derfor 2 guider.
Det regner og er tåget, så vi har ikke travlt med at komme afsted, men vi skal jo på jagt, vi maser os ind i en ældre Mitsubishi 4WD og så afsted, det tager knapt 1 time, så er vi fremme i området, der glasses så godt det går, tågen ruller ind over bjergene, ind imellem kommer der et enkelt solstrejf, så der er man lidt mere opmærksom, men tågen tager til og det begynder at regne, så vi kører tilbage til et bjergområde der ligge lige bag byen hvor vi bor.

Bjergene her er meget mere synlige her, ja der kommer da en enkelt tågebanke ind over men intet som det første sted, der går heller ikke længe før vi spotter de første gemser, men det er 2 meget unge hundyr som ikke er interessant, det begynder at små regne tågen tager til, men guiderne mener vi bare skal vente lidt før det klarer op, vi bytter bjerg "bytter og bytter", det er ikke så let at kommer rundt her, guiderne tager hensyn til mine ben, jeg går heller lidt længer end at klatre lige op.

Vi spotter 2 yngre hunner samt 2 mindre hanner, men ej heller noget vi skal bruge tid på beslutter guiderne, vi tager bilen for at komme længre op i bjergene, vi kører kun i 1 st. Lav, alt andet er umuligt, langsomt tygger denne gamle Mitsubishi den snoede, "ja det er ikke en vej mere en bred kreatursti" til sig, her og der går der heste samt køer og græsser.
Vi stiller bilen på en lille græsmark, herfra skal vi gå/klatre det "sidste" stykke op i bjergene og bruge resten af dagen med at lede efter en gemse som guiderne vil have skudt, men det skal vise sig at blive noget af en prøvelse.
Allerede kort efter afgang, spotter vi de første gemser, der er en god han imellem, men jeg kan ikke komme til skud, så vi begynder at bevæge os op mod toppen så vi måske kan afskærer dem på den anden side, det er noget der trækker tænder ud, men igen er tempoet afpasset til mig, på toppen som viser sig at ikke være den endeligt top, får vi kontakt til de 4 gemser, men vinden er nu til deres fordel, hurtigt passere de den næste top, vi beslutter at gå rundt om bjerger for at komme på skudhold, men vel fremme har gemserne besluttet sig at gå samme vej tilbage de kom fra.
Guiderne spørger om jeg kan klare at klatre tilbage til toppen, men jeg må sige nej, skuffelsen er ikke til at tage fejl af hos guiderne, de beslutter at så må vi afbryde jagten.
Jeg spørger om der ikke er en nemmere vej rundt om bjerget, Carlos ser forundret på mig, mens han siger at turen bliver næsten 10 gange så lang som den direkte rute op, men jeg insistere på at jeg ikke forlader dette bjerg, uden at have været på den anden side, hvilket senere skal belønnes.

Vi går og går, der spottes lige så snart vi kommer frem på mindre afsatser, efter at have gået ca. 3 km kommer vi endelig frem til bagsiden af bjerget, langsomt bevæger guiderne sig frem og begynder at spotte alle klippehylder, afsatse samt de græsmarker der ligge klemt inde mellem klipperne.
Jeg får signal om at smide alt overflødigt udstyr og kravle frem til Carlos der har spotte en gemse der ligger og sover på en afsats, guiderne begynder at diskutere om der er en hun eller han, jeg kommer på plads, får rettet mig ind så jeg er klar, beder om en afstand så jeg kan få kikkerten justeret, men der er ingen der svarer, så jeg spørger igen, men ingen svarer, guiderne kan ikke blive enig om der er en lille han eller en stor hun.
Pludselig rejser gemsen sig op kikker direkte på os, vi er afsløret af den heftige snak, Carlos siger det er en meget stor hun, han mener vi kan blive her og håbe der kommer en han i stedet for, brunsten er ved at være igang, jeg ser på Carlos, spørger meget bestemt om jeg har tilladelse til at skyde en hun, han siger ja klart, jeg beder om en afstand, får at vide der er 240 meter, jeg justere kikkerten, gemsen tager 1 skridt frem, den er klar til at forlade afsatsen, korset finder bladet, skudet går, har ikke tid til at vente på flere undskyldninger, gemsen synker sammen og styrter ned fra afsatsen, guiderne og Augosto se spørgende på mig, jeg sige bare at jeg ikke kunne vente, de begynder at juble, jeg får at vide at det er helt ok jeg skød, men de havde ikke regnet med at det ville gå så stærkt, jublen kan knapt få en ende, jeg smider lige en hilsen til min afdøde far, takker ham for alt han har lært mig gennem årene.

Vi pakker sammen og går ned til stedet hvor gemsen er landet, alle er MEGET glade for denne gemse, den er 10 år og bliver opmålt til sølv, de vigtige billeder bliver taget, der uddeles kram og håndtryk, guider fortæller at der ikke er mange jægere der "gider" skyde hundyr, men der er nødvendigt da en gemse maksimalt i dette område blive 11-12 år, jeg skyder hvis der er en chance for et godt trofæ, har lært mn skal tage chancen når den byder sig[^].
Nu er der "kun" at komme ned af bjerget til hvor bilen står, 2 km ned af bakke.
Vi har på denne dag gået totalt 15 km.
Vi slutter aftenen på hotellet med god mad, samt de sædvanlige GTér.
I dag er vi kørt til en mindre bjerglandsby ikke langt fra Salamanca, hvor vi skal udgår fra i morgen tidelig, hvis vejret tillader dette, lige nu er det tåget med let regn.


[Image: 7904_B40_E_F54_E_405_B_B36_D_C74259_A71390.jpg]


/Rolin

PS: Opdatering følger snarest



"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#9
tommel op !

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
Tillykke med gemsen og knæk og bræk i morgen.
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#11
Husk at få en carajillo morgen,middag og aften. Det er sundt for krop og sjæl.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#12
Så er endnu en jagtdag overstået.
Efter et hurtigt morgenmåltid kører vi fra hotellet 08:15 for at mødes med vores guide Paco i den næste by, da der ikke er flere ledige guider i dag, skal vi bare have Paco med.
Det regner let da vi kører fra hotellet, men vi kan se toppene af bjergene hele vej rundt om os, så vi håber tågen ikke kommer ind før senere i dag, vel fremme i næste by pakker vi vores ting over i Paco´s bil.
der er asfalteret hele vejen op til toppen af bjerget hvor der ligger et stort kloster

[Image: A352_EACD_C78_D_498_D_A24_B_1_F80113_ADD92.jpg]

Vi parkerer bilen i vejkanten, pakker vores ting og begynder langsomt at bevæge os ud på bjerget 

Vi er knapt kommet ud på bjerget før vi møder de første Gredos Ibex, det er en gruppe med hanner, de er 200 meter fra os men vi får lov at passere uden at de flytter sig ret meget, tro mig at det er et fantastisk syn at gå forbi på 75 meter, men MEGET svært ikke at ville skyde en enkelt af dem, vi støder på enkelte grupper af hundyr med unger, men inget Paco vil have skudt væk.

Vi kommer langsomt op på toppen, det skal lige siges at en del af disse bjerge er er bløde bølgende toppe, så jeg har ikke de store problemer med at følge med, men man skal passe meget på, når det er fugtigt blive de sten hvor der vokser en grøn alge, meget glatte, lidt som at der er brun sæbe på badeværelsegulvet, så jeg er lidt mere forsigtig hvor jeg sætter fødderne.

Vi spotter nu en gruppe med en hun som Paco gerne vil have skudt, men netop som jeg skal lade riflen, forsvinder den om bag klipperne, vi bevæger os langsomt op mod stedet hvor hun forsvandt, men hun er væk.

Turen går nu oppe på bjergryggen, langsomt bevæger vi os dybere ind i området, vi spotter en gruppe med hanner, jeg får videokameraet frem og får nogle rigtig gode minutter af disse hanner, brunsten er så småt begyndt, så jeg får lov til at på tæt hold "200 meter" at opleve når de begynder at slås, det er noget der får de små dun i nakken til at rejse sig.

Vi går forbi denne gruppe og forsætter med at spotte, kommer frem til et område med små buske, der rejser sig 3 hanner bare 30 meter fra os, man kan sagtens lugte dem, vi fortsætter langsomt frem, de 3 hanner gider knapt flytte sig, endnu meget fed oplevelse som jeg gerne vil andre skal prøve.

Vi skal nu forbi et mindre område med større sten der er fyldt med grønne alger, jeg beder Paco om at tage min riffel med over på den anden side, han er over på under 1 minut, det tager mig 3-4 minutter at komme forbi, vi står nu på en større klippeafsats, helt grøn af alger, men Paco skal da lige ud på kanten og se om der er nogle dyr under os, klart der er en hun som jeg må skyde, det er sgu ikke sjovt at skulle derud, men jeg tager mig sammen og kommer de kun 5 meter ud, det drejer sig om, jeg skal til at lægge mig ned og gøre klar til at skyde da Paco stopper mig, 400 meter ude har han fået øje på en enlig hun, han bruger under 1 minut på at afgører at den skal skydes.

Vi flytter os lidt frem så jeg kan få et godt sted at skyde fra, hunnen bevæger sig langsomt til venstre, jeg kommer på plads da hun stopper på en mindre afsats, Paco giver mig besked på at skyde, Augusto har afstanden, 285 meter, jeg justere kikkerten 11 klik og skyder, hun vælter sammen og falder ud over kanten, heldigvis er der bare 10 meter ned hvor hun lander.

Vi går over til stedet hvor hun ligger, Paco smiler og tager fat i hende, vender og drejer den, begynder at tæller årsringene, han kikker på mig, hun er 17 år og blind på det venstre øje, Paco fortæller at det er sjældent at de i området skyder så gamle dyr.

Inden vi kan tage billeder skal der laves en grundig opmåling af hende, det er alt der måles, længde på hoved, ben, hale, klove fram og bag omkreds på brystkassen samt maven, herefter skal hele hovedet opmåles, så nu kan vi tage lidt billeder.

[Image: 72_E51767_FADA_484_C_9_AD2_838_AADE2_DBAB.jpg]


[Image: 6_E184240_9028_4_DEE_90_A8_4749_E522_D7_C4.jpg]
På vejen tilbage støder vi på denne han, den står 25 meter fra os, Paco siger den er 9 år gammel, først da han fløjter går den over på den anden side af de sten der ligger her, endnu en fed oplevelse.
[Image: 0_B69706_E_AE3_D_4_E4_F_8_DC7_C6067773_DAD5.jpg]
I morgen flyver jeg fra Madrid videre til det næste eventyr, for der er det for mig, vender tilbage en af dagene.
Tak for i gider læse om mine oplevelser.



"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#13
Jeg tror simpelt hen ikke på at du nærmer dig et kloster [}Smile]

Super jagt, du altid finder [Smile] Gode historier - tak for dem [Smile]

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
..... Og hvad skyder du med??? Mærke, cal, kuglevægt osv osv
H
Hogmeister
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Jeg tror simpelt hen ikke på at du nærmer dig et kloster [}Smile]

Super jagt, du altid finder [Smile] Gode historier - tak for dem [Smile]

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Jeg tror at han leger en af disse hersens "kratluskere" og håber på at der er en som er lidt frafalden. Og har været alene så længe, at hun slet ikke mærker lugten af Gee.

Du har da hørt om hende nonnen som blev voldtaget. Og da voldtægtsmanden spurgte hvad hun ville sige når hun kom tilbage til klostret.
Jo jeg siger som det er at jeg blev voldtaget 2 gange.
Øh 2 gange, jeg har da kun voldtaget dig 1 gang.
ÅÅrr du har vel ikke så travlt, at du ikke kan nå en gang til, inden jeg skal tilbage.




Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#16
@hogmeister
Blaser R93 i Christensen kulfiber skæfte med en Swarovski 5-30x50 BT på ryggen.
Norma hylster med en Berger VLD Hunting 190 gr. Mængden af krudt aner jeg desværre ikke.

/Rolin


"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#17
Tak. Det er altid interessante oplysninger at tilføje artiklen.
H
Hogmeister
Svar
#18
76 grs MRP [^]

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#19
Rolin har scoret.....og han bad mig uploade et billede af sin nye FB veninde. De skriver sammen flere gange om dagen - og natten....

[Image: nonne_zpsvntar7ts.jpg]

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#20
Godt at du hygger dig [Big Grin]

Tillykke med det fine resultat [Wink]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)