Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sweepstake. Hvordan gør I?
#1
Højtærede forum.

Nu er jeg blevet pålagt at lave 'svippen' i et nyt jagtkonsortium, så jeg søger lidt inspiration.

Jeg har forsøgt at søge på svip/sweep/sweepstake/bengæt og et par andre muligheder. Men synes ikke rigtigt, at jeg fik noget brugbart.
Hvad gør I andre?
Jeg havde tænkt mig at antal afgivne skud skulle indgå, om ikke andet, så for at tilskynde folk til at samle hylstre op og medbringe dem til paraden.

Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar
#2
Jeg lavede en for mange år siden. Jeg var meget omhyggelig med at lave en liste og læste højt før jagten over hvor mange ben hvert dyr der er mulighed for på paraden har, altså fasan: to ben, hare: 4 ben, ræv hun: 4 ben, han:5 ben osv. Hvis man ikke selv definerer det kan folk skændes i timer over forskellige opfattelser, og det er ikke til at holde ud at høre på.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Antal vildt på paraden (ikke noget med antal ben) hvert gæt koster en 10'er, rigtigt gæt eller nærmest udløser en flaske rødvin. Sammen faldende gæt udløser lodtrækning.
Pengene går til øl og vand til alle midt på for og eftermiddag.

Mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#4
Jeg var på jagt i det nordjyske. Der blev der til morgenkaffen gjort opmærksom på at bengættene var det reelle antal ben altså ikke noget med hanræven har fem ben og sneppen gælder for 25 og lignende. Det var derfor til stor morskab at en af herrerne gættede på 27 ben.
Morskaben forstummede dog da min kære lille Kleiner monsterländer ForsatanSaga kom op og slås med en gammel dansk hønsehund om en fasan. Det resulterede i der kom en etbenet fasan på paraden, hvorfor det reelle benantal endte på netop 27
Jeg behøver vel ikke fortælle hvor lidt imponeret over min hund jeg var, men herren med gættet elsker den hund for evigt.

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#5
undgår sweepstake og bøder [}Smile]
1/ har man ikke råd til at have gæster, må man lade være at have gæster på jagt.
2/ jagten skulle nødig bedømmes på antal ben på paraden, men om alle havde en god dag.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by STROM

undgår sweepstake og bøder [}Smile]
1/ har man ikke råd til at have gæster, må man lade være at have gæster på jagt.
2/ jagten skulle nødig bedømmes på antal ben på paraden, men om alle havde en god dag.

mvh
Strom, naturgænger



Thumps up herfra [Smile]
Svar
#7
Vi plejer at vinde puljen, ved rigtigt gæt, eller tættest på .. [Smile]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by STROM

undgår sweepstake og bøder [}Smile]
1/ har man ikke råd til at have gæster, må man lade være at have gæster på jagt.
2/ jagten skulle nødig bedømmes på antal ben på paraden, men om alle havde en god dag.

mvh
Strom, naturgænger


Jeg er ikke helt enig, men det afhænger i høj grad af selskabet. På en større jagt med jægere der ikke kender hinanden ret godt kan det blive akavet med alt for mange indslag, men i en flok af jægere der kender hinanden godt, kan det give årsag til megen morskab.

Jeg kan endnu grine højt af en episode på en jagt på Lolland, hvor en hund stormede efter en hare. Ejeren fik en bøde på 5 kr. fordi hunden løb efter haren, og oveni fik han en bøde på 15 kr. fordi hunden ikke fangede haren, men satte sig til at skide.

Så hvis man finder den rette fiskal og holder det på et hyggeligt plan kan det være med til at gøre dagen meget sjovere. Jeg er enig i, at prisen på bengæt ikke skal dække mere end præmien.

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by STROM

undgår sweepstake og bøder [}Smile]
1/ har man ikke råd til at have gæster, må man lade være at have gæster på jagt.
2/ jagten skulle nødig bedømmes på antal ben på paraden, men om alle havde en god dag.

mvh
Strom, naturgænger



Vi er nogen kammerater der i ca 15 år har holdt en jagt .
Vi der holder jagten betaler morgenmad og en god middag efter jagten. Og alt drikke til efter jagten.
Dette er til løbet op i flere tusinde kr .
Vores ben gæt penge går til gave til vinderen og der er også fiskal . Som kan give bøder på 5- 25 kr . Altså er dette en dråbe i havet vi gør det ikke for pengene. Men det er tradition .
Vores ben gæt er
De ben dyrene har . Dog snæppe gælder 5 og han ræv 5

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)