Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Garvning af rævepels.
#1
He.. Jeg skød min første ræv med hagl her i november måned. Og den har siden væreti nrdjylland ved n ræveavler der skulle pelse den og sende den med hns skind/pelse til garvning. Men dem der skulle garve mit og hans pelse/skind er gået nedn om og hjem. [B)]
Og derfor får min ræv hjem igen. Pelset vel og mærket.
Jeg er fra Århus og kan simpelthen ikke finde nogle der kan gøre det for mig.
Er der nogle af jer der har et bud? Jeg er ikke meget for at sende den med posten, hvis den nu skulle blive væk eller andet. Derfor skal det være i Århus omegn, så jeg kan trille forbi med den.

Mvh.

Boldsen

BTW! Jeg har ikke modet på selv at gøre det. Har ingen erfaring og betaler mig hellere fra det Wink
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Bagest i jægerbladet er der tit en som har en annonce.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#3
Der ligger en konservator i Lading (http://www.konservator.dk), jeg ved dog ikke om han garver skind ...

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#4
Svaret er her: http://www.garvning.dk/Pages/Profil.asp

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#5
Tak for svarende.. Ja har fundet de to der er bagerst i jægerbladet.. Men deligger en smule langt væk. Det ville være super, hvis nogen vidste om der lå en i/omkring Århus. Det var mere det jeg søgte, men tak for svarene igen.
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
Boldsen: Send den med posten. Inde på hjemmesiden er der en fin procedure for hvordan du skal gøre. Tror ikke du finder nogen tæt på århus. Emnet har været vendt på andre forums før (Og vist egentligt også herinde) uden at der kom nogen frem. Der er MEGET MEGET få garverier tilbage i DK.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#7
hvad med at gøre det selv ?????

http://www.dls-jagt.dk/jagt/artikler/gar...skind.html

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#8
Den er nu sendt til Damsholt Pelsberederi. Det er stortset de eneste der gør det i Danmark mere :/

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#9
der er også et nystartet garveri/Lars Christensen tlf.40451193 ved Lindkund nær Hovborg der laver noget godt arbejde til en rimelig pris.
Hilsen Knud
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by staushede

der er også et nystartet garveri/Lars Christensen tlf.40451193 ved Lindkund nær Hovborg der laver noget godt arbejde til en rimelig pris.
Hilsen Knud



Hvad tager han og hvor lang tid tager et stk. rævepels at blive garvet? [Smile]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#11
Hej
Han tager 350kr for et ræveskind
Hilsen Knud
Svar
#12
Det er ca. samme pris som Damholts Pelsberederi. Glæder mig til at få dyret hjem Big Grin

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#13
Kan det passe at Damsholt Pelsberederi er nedlagt????

Har prøvet at google - men uden held???

Jeg har et skind fra en hest, jeg gerne vil have garvet, men kan bare slet ikke finde nogle steder som gør det.

Nogle herinde som kender til steder man kan få den gjort???

Mvh

Rikke
Svar
#14
Det var ve dem jeg fik garvet min ræv. Det tog godt nok 7 måneder. Men prøv og ring til dem. De bag i Jæger Smile

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#15
Jeg har nu prøvet at kontakte begge steder - og de er begge lukket ned....

Havde da aldrig troet, at det ville være SÅ svært at finde et sted der lavede sådan noget.

Mvh

Rikke
Svar
#16
Prøv at skriv til ham her. va@vildskindsgarving.com Ja eller ring til ham på 61354121.

Midtfyns Bøsse & Skæftemager

WWW://GunOlsen.dk

Mvh Skotten

Hunt whit passion not of greediness.


Svar
#17
Er damholtes pelsberederi lukket?
Godt jeg nåede at få min rævepels hjem!
Har de sagt at de er lukket eller tager de bare i telefonen?
Jeg ringede til dem i 2 måneder hvor de ikke tog den. Kunne være det var sådan noget igen.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#18
Jeg har fået en aftale med dette sted - de laver godt nok normalt ikke heste, men fik dem "overtalt" :-) og prisen er yderest rimelig

http://www.firstclasstrophy.com

Mvh

Rikke
Svar
#19
Dette er en gammel tråd, men stadigvæk den der kommer op på google når man leder efter et garveri til sin rævebælg..

Så jeg vil blot lige tilføje at Damsholte Pelsberederi stadig eksisterer. Jeg ringede et hav af gange og troede også de var lukket. Kunne dog finde et helt nyt årsregnskab på virk.dk, og så måtte jeg jo prøve igen. Til sidst ringede de tilbage - og de garver stadig ræveskind.

Man kan sende sit skind til dem, og så sender de faktura med retur når det er færdigt. Skindet skal dog saltes - frysning er ikke nok - for som garveren sagde, så kan man ikke rigtigt stole på postvæsenet længere..

Kontaktoplysninger kan findes på http://www.garveri.dk

First class trophy garver også gerne ræveskind, men de tager ca. 900 kr. pr skind!
Svar
#20
Dejligt denne tråd kan bruges til noget. Jeg har eller meget sidenhen.
Damsholte Pelsberederi har haft et af mine skind...... i 9 måneder....
Bælgen blev væk for dem.
Jeg har flittigt brugt Ronald Kronqvist og der går virkelig stærkt, og fungerer på samme måde mht. forsendelse og faktura.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)