Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bøffelko
#1
Formænd-----

Er der nogen der har erfaringer med jagt på bøffelko i Afrika [?]

Det der bøffeljagt er "desværre" gået gevaldigt i blodet på mig efter jeg havde et intenst møde med en bøffeltyr tidligere i år [8D]

Så skal lige have afdækket lidt flere aspekter inden jeg hiver fat i min PH igen

Jimmy
Svar
#2
@Jimmy

Hvorfor lige en ko, har du da skudt en tyr!!!

Selv drømmer jeg om en gammel kafferbøffel, men kun på fri vildtbane.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
@Rolin

Ja, jeg har skudt tyr. Min allerbedste jagtoplevelse nogensinde. Så intenst og udfordrende [Smile]

Ko er i mine tanker fordi bøffeltyre er halvpebrede i pris også selvom jeg har gode lokale kontakter i SA..
Så hvis nu folk kunne berette om de samme udfordringer hos køerne som man kan opleve med tyrene ville jeg begynde at gå i den retning.

Jeg er ikke nødvendigvis drevet af store trofæer men meget mere af at få selekteret det rigtige gamle dyr og af den fysiske og tekniske udfordring

J
Svar
#4
@Rolin

Bøffel-ko derfor.

Buffel bulle under 36 inch R70 000
Between 36 and 38 R80 000
Over 38 R90 000
then i have about 170 buffelo cows for R20 000

Rand = ca 0,5 dkr

Jagten på ko kan også være svær, arbejdet med at komme ind og se nærmere på flokken og vælge koen og få den fri til skud kan være direkte livsfarligt fordi du mange gange skal forbi de unge tyre i "garden"

Men Rolin, vil du prøve så siger du bare til, så finder vi en ko til dig, jeg vil gerne med[:p][:p]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#5
@Santo
Hvis jeg skal skyde en bøffelko eller tyr skal der IKKE være i hegn, men mit mål er at skyde en stor bøffeltyr som det første, men følger der en bøffelko med til en billig mønt, så holder jeg mig ikke tilbage.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by rolin

@Santo
Hvis jeg skal skyde en bøffelko eller tyr skal der IKKE være i hegn, men mit mål er at skyde en stor bøffeltyr som det første, men følger der en bøffelko med til en billig mønt, så holder jeg mig ikke tilbage.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"



Ingen problem at finde en free range tyr, du skal dog regne med at den kan koste kassen.

Forvent 12-1500 us$ pr dag min 10 dage og omkring 15000,- $ for tyren.

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#7
Ja --- præcis derfor

Jeg skød godtnok min tyr i hegn.. Et hegn på 8000 hektar hvilket næsten svarer til Amagers størrelse, men er af den klippefaste overbevisning at det ikke gjorde dyrene mindre vilde.

Skal ikke starte en diskussion for eller imod jagt under hegn..( den er vist ogsåtaget flere gange i andre tråde) Jeg tænker at folk altid må have en mening om hvad de vil, især når man betaler så mange penge for jagten [Smile]

Tror bestemt at ko rykker op ad min prioriteringsliste efterhånden som jeg får læst lidt mere om det

J

Citat:quote:

Originally posted by Santo

@Rolin

Bøffel-ko derfor.

Buffel bulle under 36 inch R70 000
Between 36 and 38 R80 000
Over 38 R90 000
then i have about 170 buffelo cows for R20 000

Rand = ca 0,5 dkr

Jagten på ko kan også være svær, arbejdet med at komme ind og se nærmere på flokken og vælge koen og få den fri til skud kan være direkte livsfarligt fordi du mange gange skal forbi de unge tyre i "garden"

Men Rolin, vil du prøve så siger du bare til, så finder vi en ko til dig, jeg vil gerne med[:p][:p]

Mvh

Santo


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)