Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
problemer med fornyelse af tilladelse
#1
Hej

Jeg kan ganske simpelt ikke komme videre med at forny min tilladelse fordi jeg hænger fast i politiets system der hvor man skal skrive telefonnummer.
Jeg har ingen telefon og skal heller ikke ha nogen hvis jeg på nogen måde kan undgå at få sådan noget lort ind i livet igen.

Er der nogen der ved hvordan man kan forny sin tilladelse, hvis man som mig ikke har nogen telefon?

Sonny
Svar
#2
Hvad sker der, hvis du skriver "ikke relevant"?
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Brug naboens, eller køb et taletidskort og lad det ligge i skuffen....
Svar
#4
Skriv politiets telefon nummer, hvis de så ringer så er der noget galt[Wink]

Det er ikke lovkrav at eje telefon eller at have en mailadresse, hvis staten vil borgerne noget kan de bruge det system der hedder E-Boks.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Skriv politiets telefon nummer, hvis de så ringer så er der noget galt[Wink]

Det er ikke lovkrav at eje telefon eller at have en mailadresse, hvis staten vil borgerne noget kan de bruge det system der hedder E-Boks.

Mvh

Santo



[Big Grin]Det er heller ikke et lovkrav at have en e-boks.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
Jo det er:
Citat:quote:

§ 3. Fysiske personer, der er 15 år eller derover, og som har bopæl eller fast ophold i Danmark, skal tilsluttes Digital Post, medmindre personen fritages for obligatorisk tilslutning, jf. § 5, stk. 1 og 3.


Du kan dog fritages under visse omstændigheder.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R07...?id=181901

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jo det er:
Citat:quote:

§ 3. Fysiske personer, der er 15 år eller derover, og som har bopæl eller fast ophold i Danmark, skal tilsluttes Digital Post, medmindre personen fritages for obligatorisk tilslutning, jf. § 5, stk. 1 og 3.


Du kan dog fritages under visse omstændigheder.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R07...?id=181901

Hilsen Lasse
Regulering er jagt!
[Image: ajbutton.gif]


Er det første eller sidste del af en sætning (paragraf) der er gældende ?
Det jeg mente var jo netop at man kan blive fritaget for at have e-boks - det er der 80.000 personer i DK der er.
Hvis nu Sonny bliver det, kan han indsende "gammeldags" ansøgning.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jo det er:
Citat:quote:

§ 3. Fysiske personer, der er 15 år eller derover, og som har bopæl eller fast ophold i Danmark, skal tilsluttes Digital Post, medmindre personen fritages for obligatorisk tilslutning, jf. § 5, stk. 1 og 3.




Så må han bare argumentere at han er en fiktiv person. [Wink][:o)]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#9
Hej igen

Jeg startede med at skrive "har ingen", hvilket ikke virkede.
Har dog nu modtaget en mail fra adminitrationscenter vest, med besked om at fylde feltet med ettaller, hvilket virkede.

Første gang jeg prøver at forny tilladelser med det "nye" elektroniske selvbetjening, og må sige at hvis man ellers har de oplysninger der bliver bedt om, fungere det jo fint.

Er blevet informeret om hvordan man bliver fritaget for det digitale ræs. Imidlertid er det kun mobile fredsforstyrre (telefon og tablet), jeg har valgt at lægge fra mig.
Den stationære computer med internetadgang, bliver tændt og slukket når jeg vælger det. Dermed bestemmer jeg selv hvornår jeg ikke vil forstyrres af alle de elektroniske himstregimser mange omgiver sig med i dagens Danmark.

Det er kun privat telefon jeg helt bevist har fravalgt, på arbejdet er jeg tvunget til at gå med en mobil, som jeg så slukker til fyraften. Måske har jeg taget beslutningen om at droppe den private mobil lidt i protest mod alle dem der dagligt fortæller mig om hvor uundværlig en mobil er.
Jeg kan hermed kun sige at jeg har både små børn og et fuldt fungerende liv, uden mobiltelefon. Faktisk kan jeg kun sige at det er sundt for vores familieliv at det kun er fruen der har en mobil.

Sonny
Svar
#10
Fornuftigt! Jeg har heller ingen mobiltelefon. Jeg vil faeme ikke give folk det indtryk at de tror de kan gaa og ringe til mig i tide og utide. Jeg har fastnet og er at træffe efter kl 18.
Jeg fik mere end nok af det mobil og sattelit telefon sjov og sgu radio ogsaa, i tjenesten at det har jeg med største fornøjelse og tilfredshed fravalgt. Det er ligefrem saadan at folk kigger maabende og aldeles uforstaaende paa mig naar jeg fortæller dem det, og kan slet ikke fatte hvordan jeg overhovedet kan fungere i dagligdagen uden.
I skulle prøve det, og se hvilken fred der falder over jeres tilværelse.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#11
Jeg har en såkaldt smartphone fra Apple, den har jeg med rundt i lommen og den ligger på mit natbord stillet på lydløs den bruges til mail og andet gøjl, men den er ikke overbebyrdet og der er sjældent nogen der ringer til mig, jeg taler sjælden i telefon i min fritid, det skyldes nok at jeg taler i telefon hele dagen med kunder, chauffører og kollegaer i firmaet.

Jeg ville savne ikke at have den med mig for så kan jeg ikke se hvad klokken er, for jeg har ikke råd til Rolex.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)