Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaringer med 17 HMR søges.
#2
Jeg har en CZ452 med tynd pibe.

Jeg skyder mest med 17grs V-max. Nyrenset (jeg er nødt til at rense den ofte) og på en god dag uden vind, skyder jeg 2-3 cm grupper på 200 meter. Den er lidt følsom med hensyn til ensartet skydestilling.

Hvis jeg sjusker lidt, så skyder den 1,5-3 cm på 100 meter.

Forøvrigt kommer ALLE 17HMR patroner på markedet fra CCI. Hvis en kasse patroner af et andet mærke skyder bedre eller ringere, så er det fordi det er et andet lotnummer. Ikke fordi de er lavet et andet sted.
CCI skifter blot farven på spidsen og æsken inde de sender dem til hvem der nu har købt dem.
Kilde: Rimfirecentral

EDIT: der er nu 2 firmaer der producerer 17 HMR. Winchester er begyndt for et par år siden

Originally Posted by Smoothtrigger View Post
Just to be sure that everyone knows.

The Remington, Hornady, Federal and CCI .17gr V-max's are all identical in every way, except for tip color and box design.

Their all made by CCI on the same machines with the same powder and componets.

You will see lot to lot differences which explains folks love for a particular brand.

Winchester is different animal and has been made by Winchester for the last 2-3 yrs.
It has not shot well in any of my four .17hmrs.

What shoots best is CCI TNT, with a close second being CCI Game Point 20gr (also sold as Honrady XTP). Both shoot quit a bit better than the 17gr V-Max's.

Smooth

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Beskeder i denne tråd
Erfaringer med 17 HMR søges. - af JCK - 11-10-2016, 03:50 PM
Erfaringer med 17 HMR søges. - af M@X 2.0 - 11-10-2016, 04:00 PM
Erfaringer med 17 HMR søges. - af Jamo - 26-10-2016, 01:11 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)