Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vildtkamera
#1
Jeg står overfor investeringen i nogle nye vildtkameraer.

Jeg gider ikke skift kort og batterier i tide og utide, min eneste erfaring er med et kamera som efterhånden er 7-8 år gammelt.

Jeg har set nye modeller med solceller, wi-fi[:0], SIM kort og alt muligt andet gejl.

Hvad er jeres erfaring med nye modeller (gerne konkrete modeller med henvisning til forhandler)?
Umiddelbart kunne jeg godt tænke mig hvis man kunne få en med solceller og som kunne sende til en mailbox oprettet til formålet, men det kan sikkert gøres smartere - kom gerne med ideer til opsætning af systemet.

De kommer til at sidde i vildtrigt område og der vil derfor blive taget mange billeder, så det skal gerne være sat i system fra start.

Har I gode ideer?

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#2
Der findes i min verden 3 mærker. Og jeg har nok arbejdet med 25 og ingen andre virker ordentligt .

Bolygurard . Scotguard og keepguard. Men de er ens .

SMS / e-mail kamarane er rat fede men dyre . De starter ved 3000 og de alm kan fås til 1000 og de kan fåes med solceller . Det ville jeg klart vælge .

Dangate forhandler dem her hjemme. Og mht til sim kort så kan de også købes der. Og er de billigste jeg har kunne finde.

Skulle du vælge disse . Så giv mig et ring . De er total bøvlede at sætte op første gang . Men der skal man bare lige bruge et pogram hentet på nettet . Så tager det 5 min. Det viste jeg ikke så brugte timer første gang . Der efter spiller de bare .

Hvis du sender mig dit nummer kan jeg sende et par billeder som mine har taget. Så kan du danne dig et indtryk af hvad kvaliteten er

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#3
Amerikanske Reconyx:
De koster ca 4000kr.
De anvender lithiumion-batterier, der strækker sig op til 10.000 billeder - dvs op til et halvt år.
Selvfølgelig HD, og kun billeder! Jeg gider ikke betale for 2000 MMS's af en vipstjert.
Den mest enkle manual, der fåes.
Købte et i Korsholm for 4år siden - virker upåklageligt.
Har også prøvet en billig kineser til 1000kr. Dét var et antiklimaks!!!
Svar
#4
Tak for gode inputs, jeg kigger lidt videre og undersøger nærmere.

@Michael - tak for tilbuddet mht. opsætning, jeg giver lyd hvis jeg løber panden imod muren.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)