Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken dæmper passer bedst til mit behov ?
#1
Hej

I forhold til lyddæmper valg, er jeg noget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg har følgende kalibre 6,5x55, 308w og (9,3x62 som måske ikke er så relevant lige nu).

Jeg har i dag en Ase Ultra sl5 max 6,7 mm som jeg fik brugt til en god pris, lækker, men føles noget næsetung på min 6,5x55. Jeg savner dog især en dæmper til min 308w. Så overvejer hvilken dæmper jeg bør vælge (mest til jagt, og lidt skydebane).

Valget står som jeg ser det mellem
1
Ase Ultra sl5 max. kaliber 30.06 (måske sælge den dæmper jeg har, og bruge denne til op til 308W)
2
Stalon whisper w110 der passer til 308W
3
Nielsen Sonic Chost 40 (let, og kan tilpasse de enkelte kalibre og også mulig at bruge på 9,3x62).

Jeg kan fra min Ase ultra sl5 erfare at jeg ikke er vild med en dæmper der føles for næsetung og syner af meget.

Min tanke er at dæmperen primært skal minimere rekylen og give et bedre skudbillede. Hvad er jeres erfaring og hvad ville I vælge/hvorfor ?

På forhånd tak [Smile]
Elgen
Svar
#2
Undskyld men dit indlæg er nærmest ulæseligt, med alle de tegn istedet for DK bogstaver

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Meget underligt, min chrome browser fucker texten helt op, når postet, men ser fint ud i preveiw. Nu ændret med Edge browser Smile

Elgen
Elgen
Svar
#4
@bygork

Den nemmeste og nok billigste er Ghost[B)]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#5
Tja Ghost er lidt lettere end Ase Utra og nok også et par hundrede billigere.du kan ogs bruge den på 9,3 uden problemer. Ved ikke hvordan den dæmper i forholde til SL5, det er nok nogenlunde det samme.

Ase Utra er den der forlænger og syner mindst - og set er stål, så du slider den ikke op.

Kender ikke Stalon men de får jo gode anmeldelser.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Tja Ghost er lidt lettere end Ase Utra og nok også et par hundrede billigere.du kan ogs bruge den på 9,3 uden problemer. Ved ikke hvordan den dæmper i forholde til SL5, det er nok nogenlunde det samme.

Ase Utra er den der forlænger og syner mindst - og set er stål, så du slider den ikke op.

Kender ikke Stalon men de får jo gode anmeldelser.

Stort knald = stort smil :-D



Ghost 40 på 9,3x62 er klassificeret som GUL (den har været RØD tidligere såvidt jeg husker) fra Sonic (dvs. ikke optimal dæmpning). Har en jagtkammerat der har valgt Ghost 50 til 9,3éren af samme årsag (Ghost 50 er klassificeret GRØN til alle kalibre op til .375 H&H).
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)