Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mauser 66
#1
Mauser 66
Godt eller skidt.
Har aldrig haft en i hænderne, men syntes den ser interessant ud. Umiddelbart er den præsenteret som et våben for feinsmeckere. Den blev, så vidt vides, taget ud af produktion grundet for store produktionsomkostninger.
Nogen af jer formænd, der kender den??
Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#2
Har en jagtkammerat, der efter at have fået den ompibet fra 270w til 6,5x55 pga ubehagelig rekyl, er utrolig glad for sin. Det vel at mærke selvom han er linksskytte, og Mauser 66 ikke fåes i linksudgave.
Svar
#3
I sommers prøvede jeg for første gang m66, en 6.5x55 og den skød helt fantastisk med 2 forskellige typer AMU
Den håber jeg han kommer og vil sælge til mig en dag.

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#4
Hej Klokker
Jeg har en M66 fra 1969 i cal 8X68S. Super riffel, skyder meget præcis. Der kan skiftes pibe til andre cal. Min er med tysk snelle hvilket jeg godt kan forliges med, skød to grise med den i Tyskland i fredags. Skyder dels med 12,1g H-Mantel og 8,2g KJG fra Lutz i Tyskland, super præcise. Der findes to forskellige sikringstyper, min er den gl model med sikring der skal skubbes fra venstre til højre, skulle være den bedste, i følge NP. Den anden er en sidesikring der skal skubbes op og frem. Søg evt påWild und Hund forum på fanside Mauser 66, der er læsning til et par dage.
Mvh
Carlsen

Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#5
Uhhhhh og så lige præcis i cal 8x68s det var netop sådan en jeg godt kunne tænke mig. Det virker altså sprødt.
Glæder mig til at prøve at få en i hænderne engang.

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#6
Inspireret af denne tråd fedtede jeg rundt med den Mauser 66 i 6.5x57, der står oppe ved MB...Fin sag [Smile]

Mvh Pete
Svar
#7
Hej Klokker
Nemlig en god cal. Du er velkommen til at komme forbi, så kan du da prøve den. Bor ml. Vejle og Billund
Mvh
Carlsen

Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#8
Hej igen Klokker
Du skal bare vide at Rolin er ikke vild med den cal til hans råvildt. Jeg fandt ikke ud af om det er fordi cal er for lille/svag eller hans råvildt er for stort Wink
Mvh
Carlsen

Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#9
Klokker
Der er en 4 stykker til salg på Egun.de, både med og uden kikkert.
Carlsen

Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#10
Haha De er vilde de der svenske rådyr. [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Det tilbud vil jeg tage dig på ordet og benytte mig af engang jeg er på de kanter.
Jo mere jeg læser om den og jo flere billeder jeg ser, desto mere tiltalende bliver den. [:p][:p][:p]

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#11
Uha nej, I skal ikke finde tilbud på dem, det er et fremtidsprojekt[8D]. Har to rifler liggende jeg venter på tilladelse til. I det nye år måske.
Har lige investeret i hvad der føles som en molliard i ladegrej og tilbehør plus bytte af rifler og jagtrejse i december så tror min bankmand vil sætte pris på, hvis jeg farede lidt med lempe i en periode. [8D]

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)