Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Varme i skydetårnet
#1
På den jagt jeg frekventerer i Sverige bliver vi ofte i skydetårnet hele natten. Det kan vi fordi vi har lavet tårnene så store, at der er plads til en sovebriks.
Opvarmning kan ske med en almindelig gasovn, men tænder man den kommer der kondens på ruderne.
Har nogen erfaring for, om der er alternative opvarmningsformer, hvor man kan undgå dug på ruderne - f.eks. om en gasvarmer med varmeveksler, som dem der sidder i campingvogne el. lign.?
Svar
#2
Uden at vide en skid om de praktiske dele af det, hvad så med en petroleumsovn? Det giver ikke NÆR så meget kondens.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Husk at der skal være luftcirkulation... Er der det så er der ikke kondens af betydning.
Svar
#4
Jeg vil håbe i bruger en CO måler.
Det er mere end livsfarligt det I har gang i.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
@Leo

Installer et gasvarme anlæg til en campingvogn med udvendig skorsten og I dør ikke af CO2 forgiftning.

I kan evt finde et i en gammel CV.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#6
Thermoruder er nødvendige hvis du vil undgå kondens på ruden.
Svar
#7
luk vinduet op!
H
Hogmeister
Svar
#8
Vi har altid et vindue åben, når ovnen er tændt, men vinduerne dugger alligevel - også termoruderne.
Svar
#9
Når du brænder gas af udvikles der vanddamp fra gassen, gassen indholder vand derfor kan du ikke undgå vand som kondenserer og sætter sig på vinduerne

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#10
En katalytisk gas ovn har en indbygget foeler som selv slukker ovnen hvis CO2 indholdet i luften bliver for stort. Den skulle derfor ikke komme virke i et omraade hvor den begynder at producere CO som jo som CP naevner er livsfarligt. Naar man brander flaskegas vil der der udvikles 2 liter vand for hvert kg gas man braneder - derfor de duggede ruder. Det bedste vil vaere at faa en ovn som leder forbraendingspridukterne udenfor med det samme. Saa er i ovre problemet. Ellers brugte vi jo normalt petroleums primus i Gronland, men de larmer jo lidt og det er jo heller ikke optimalt i et grisetaarn.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#11
Pas på CO, jeg har lige købt 2 alarmer til min hytte.

Mvh Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#12
http://www.achrnews.com/articles/94701-co-poisoning-claims-life-of-michigan-hunter

[V]

CO fra externe kilder kan også finde vej tilbage til hytten/huset, hvis man ikke passer på.

Mange er gået til på grund af utætte, ulmende brændeovne eller kul-bækkener og lignende improviserede opvarmnings-metoder.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#13
Bliv hjemme!
H
Hogmeister
Svar
#14
Tag mig med. Jeg skal nok holde dig varm med et ordentligt bamsekram [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)