Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ETH Idag
#1
Nu er jeg endelig sluppet hjem fra en uges ulidelig hårdt arbejde, hvor jeg har været nød til konstant at lege med mine kugler.
Først skulle jeg finde nogle hylstre at putte dem i.
Dernæst skulle jeg finde ud af hvilken hastighed de havde på, lige når trykket blev for højt.
Derefter var det bare med at komme i gang med at hive i håndtaget.
Til sidst havde jeg dog fået fyldt 30 stk 243, 40 stk 300 og 15 stk 375.
Så ud og se om alt pegede i ca samme retning, og om man kunne holde kuglerne samlet i pæne grupper.
Det gik dog fornuftigt.
Første forsøg gav grupper på 22mm, 18mm og 8mm. 300 var fuldstændig ligeglad om det var de tunge eller de lette kugler jeg legede med (150 og 168grains over 69 grains Somcem 465 . De hastede begge afsted omkring 985m/sek. Hvor 75grains 243 tullede afsted med 993m/sek, og 250 grains 375 hyggede sig med 875m/sek.
Så var det bare at komme ud for at punktere lidt.
Startede med kal 243. hvor jeg nappede en springbuk (175m flugt 0)
1 bette springbuk (150m 0m)
så knaldede jeg åbenbart kikkerten en, samtidig med at jeg ikke kunne abstrahere fra højt græs. Så jeg skød over 1 springbock og 1 vortesvin.
Nu viste skævheden sig så den næste gris og springbock, belv ramt (bagligt [xx(] vom og kølle[xx(][xx(][:I] men for begge gjalt ca 170m og 5m(flugt)

Herefter opgav jeg 243 og begyndte med 300.
1 Hartebeest 175m 5m
1 Springbock 225m 0m
1 oryx 160m 2m
1hartebeest 125m 2m
1 hartebeest 200m 0m
næste morgen
1 vortesvin (drejede sig og blev ramt i mave/kølle) 150m 10m
Dublet på vortesvin 175 m 0m for begge
1 springbock lidt for langt fremme lige foran bringen i halsen lavt. 225m 75m

Så var der en som skulle låne 375eren til giraf
Han formår at sætte 3 skud som alle rammer lige udenom motorrummet. Men dyret bliver underligt nok stående, så 1 på halsen slukker lyset.

Sidste aften Blue Wildebeast som drejer sig i skudøjeblikket, så den træffes bag forben, og kommer ud i bagenden af modsatte kølle. 125m 25m flugt.

Så alt der blev ramt blev leveret på under75 m flugtafstand, men generelt 0-5. på trods af elendig jordforbindelse.
(memo bør nok træne mere[:I][:I][:I][:I])

Så nu er jeg igen hjemme i det herlige kølige og let fugtige Danske vintervejr. til masser af dage på slaveanstalten
Det er nu alligevel for hårdt, at være på den slags testarbejde i 25 - 35 graders solskin og service fra morgen til aften, hvor man skal kæmpe med vammeltgode bøffer eller antilopekød hver aften, og ellers vanedannende god service.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#2
Næste gang du skal afsted melder jeg mig som mundskænk, det er jo næsten synd for dig at du skal spise al den gode mad alene...
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Næste gang du skal afsted melder jeg mig som mundskænk, det er jo næsten synd for dig at du skal spise al den gode mad alene...


Nej du, du ved da godt, at den slags strabadser og pinsel vil jeg ikke udsætte andre for.
Du ved jo godt, at det er hårdt og ubarmhjertigt at arbejde i videnskabens navn.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#4
@n a
Skød du ingen no noér eller please pleasér[^][^][^]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#5
lyder som du har hygget dig - dejligt !

hvordan med ødelæggelser fra fragmenterne ??

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by rolin

@n a
Skød du ingen no noér eller please pleasér[^][^][^]

/Rolin



Dem i hegn er fredet og dem udenfor hegn giver for meget arbejde (SSS)

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#7
@N A

Vi mangler at få nogle billeder fra det varme og sorte arbejde du laver.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by STROM

lyder som du har hygget dig - dejligt !

hvordan med ødelæggelser fra fragmenterne ??

mvh
Strom, naturgænger


Der var massive snitskader og meget stor af blødning fra de vitale organer i motorrummet. Kombineret med ret begrænsede skader på kød på ind og udgangsside.
Mængden af blodunderløbet kød var generelt begrænset til ca 5-8cm på indgangssiden, og 1-3 cm på udgangssiden. Hvorimod der oftest var 4 snit i organerne på en diameter på op mod 25cm.

Generelt vil jeg vurdere at det ikke er så dårligt til folk, som skyder lige så dårligt som mig. Da de har vist sig, at "rede røven på de dårligt placerede skud"


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Santo

@N A

Vi mangler at få nogle billeder fra det varme og sorte arbejde du laver.

Mvh

Santo


Kan desværre hverken finde ud af at fotografere når jeg skyder, eller for den sags skyld, lægge dem op herinde. Da jeg som bekendt er Computersinke [:I]

PS det var for øvrigt lidt sjovt, at skulle lade et afhornet næsehorn passere før man fik frit skud til Gnuen.
Guiden mente ikke det ville være populært hvis jeg kom til at teste på næsehornet. Selv om jeg argumenterede for at det jo var et passende testobjekt for en 375[:I][8D]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)