Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kan godt tænke mig at prøve det der Afrika
#1
Som relativ nystartet jæger har jeg ikke været så mange steder endnu, Men overvejer at prøve en tur til afrika i det nye år.

Jeg er ikke på jagt efter de helt store guldtrofæer, men det er da meget sjovt at have noget at hænge på væggen.
For at jeg kan komme af sted skal det være muligt at få konen med.

Jeg syntes det er lidt uoverskueligt når jeg inde og se på de forskellige rejsearrangørers sider, Så jeg håber der er nogen der vil dele lidt ud af deres erfaringer.

Her tænker jeg både på gode og dårlige, Og lidt på hvor mange penge jeg skal forvente at have op af lommerne.

som sagt relativt nystartet og jagter mere de naturmæssige oplevelser end de store trofæer.
Svar
#2
@Doole

Hvis du er medlem i Nordisk Safari Klub kan du benytte dig af denne hjemmeside, http://www.bookyourhunt.com så får du 5% rabat på turen, fordelen er at du booker direkte med outfitteren, derved sparer du et mellemled.

Ellers er der også http://rainsfordhunting.com/da/jagtrejser/

Personligt har jeg de fleste gange booket min rejse direkte hos outfitteren, har ikke haft nogle problemer med dette.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Ring til mig :-)
Svar
#4
Det er været dyrt, hvis du vil jagte i fx Tanzania, hvor der IKKE er hegn. Fik for år tilbage tilbudt en spot and stalk løvejagt med 60% succesrate for 281.000kr....
Svar
#5
@ Rolin tak for det
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Ring til mig :-)



Det gør jeg. Skal vi snart ud og pløkke lidt ?
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by kka

Det er været dyrt, hvis du vil jagte i fx Tanzania, hvor der IKKE er hegn. Fik for år tilbage tilbudt en spot and stalk løvejagt med 60% succesrate for 281.000kr....



Selvom sidste år var et godt år, er 261.000 nok en kende over budget [:I]
Svar
#8
Citat:quote:

Jeg er ikke på jagt efter de helt store guldtrofæer, men det er da meget sjovt at have noget at hænge på væggen.
For at jeg kan komme af sted skal det være muligt at få konen med.


Jagtrejser, det er et spørgsmål om forventninger og indfrielse af forventninger og der er ikke grænser for hvad der loves og forties, bøvs og undskyld.

Find nogle du stoler på og køb en samlet pakke, f.eks. en pakketur til Namibia med 3-5 trofæer og gratis ophold til konen er bestemt et godt sted at begynde (de 6,000 dkr til fruens flybilet bruges bedre på en kudu og de 1,500 hun bruger til tax free i lufthavnen er det samme som en springbuck/duiker[Big Grin]). Sørg for at få referancer og snak med dem før du booker. Husk trofæerne skal hjem og de skal ordnes evt. skuldermonteres, det koster kassen, det skal også ordnes inden du tager afsted.

knæk og bræk Thorlak

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#9
Man skal jo altid vaere forsigtig med at anbefale specifikke udbydere, men for en foerstegangs rejsende til Afrika paa safari vil jeg klart anbefale at du tager fat i Holger Jensen som ejer Jensen Safaris i Sydafrka. Han kan levere jagt safarier i saavel som udenfor hegn paa alle gaengse vildtarter. Han kan endvidere strikke en tur sammen som din bedre halvdel ogsaa vil saette pris paa med lidt turisttur til forskellige steder i Sydafrika. De arbejder endvidere med en meget dygtig konservator og du vil faa prisen for konservering samt transport paa forhaand. De arbejder med prislister i ZAR som pt er ret fordelagtig i forhold til DKK, saa prisene er rimelige. Jeg har ikke aktier eller andet i foretagenet, men de leverede en meget fin safari til mig da jeg i sin tid var ad sted foerste gang - og saa er det jo ret befriende at de ogsaa taler "dansk" (thybomaal)[8D]

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#10
@Doole

Jeg vil også anbefale dig at tage kontakt til en af de danske udbydere, jeg kan selv varmt anbefale Amakulu safari, de laver en tur på 9 dage med ledsager hvor der er tid til at se andet end jagtlodgen.

Du kan evt ringe til Lars ved McNab i Grindsted, tlf 2032 0622 og han kan give dig et tilbud, Amakulu's ejer John er dansker og har udover jagtfarm også en stor jagtforretning i Kimberley, Ellers kan du sende en PM til mig, så skal jeg nok hjælpe med et par råd.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#11
@Doole

Der er EN meget vigtig ting du skal gøre op med dig selv om.
Skal jagten foregå i hegn eller på fri vildtbane.[?]
Når du er afklaret med dette, så kan du bestemme dig for hvor og hvad du vil skyde.

Jeg har aldrig været i Afrika så jeg kan desværre ikke rådgive dig, men personligt ville jeg ALDRIG tage på jagt i hegn, uanset hvor det er i verden, men det er bare min personlige mening, hvad andre gør blander jeg mig ikke i.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Santo

@Doole

Jeg vil også anbefale dig at tage kontakt til en af de danske udbydere, jeg kan selv varmt anbefale Amakulu safari, de laver en tur på 9 dage med ledsager hvor der er tid til at se andet end jagtlodgen.

Du kan evt ringe til Lars ved McNab i Grindsted, tlf 2032 0622 og han kan give dig et tilbud, Amakulu's ejer John er dansker og har udover jagtfarm også en stor jagtforretning i Kimberley, Ellers kan du sende en PM til mig, så skal jeg nok hjælpe med et par råd.

Mvh

Santo


Hvis jeg ikke tager helt fejl, har mine forældre og to morbrødre med ægtefæller lige booket ovennævnte 9 dages tur med jagt og turisme.
mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#13
hej
jeg skal ikke til ZA, igen der er for meget put and take over det , alt er hegnet ind, så hvis du skal skyde impala er det i et hegn og bless buk i et andet , det er op til dig, men jeg gør det ikke igen
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#14
Ja, nu er det jo ikke indhegnet som et husmandssted i Jylland.
H
Hogmeister
Svar
#15
Koelj, hvor og med hvem?

[IMG] http://i415.photobucket.com/albums/pp238.../test1.jpg[/IMG]Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#16
Ja -- du mangler jo at hilse på 458éren ;-)

Citat:quote:

Originally posted by Doole

Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Ring til mig :-)



Det gør jeg. Skal vi snart ud og pløkke lidt ?


Svar
#17
THORLAK vi var med matswani oppe ved limpoppo
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by koelj

THORLAK vi var med matswani oppe ved limpoppo



Den har jeg hørt før om Matswani, jeg har selv været i Eastern Cape med dem og der var der jagt på områder af 6000 ha og det var ikke nem jagt, der skulle der arbejdes for sagen.

Jagt i ZA foregår normalt i hegn på 500 ha og op. De fleste er over 2000 ha. Til samenligning er Amager på ca 8800 ha. Om det er put and take,tjaaa.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#19
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=38603

Jeg har lige oprettet en tråd om en jeg kender i Zimbabwe, som tilbyder jagt på plainsgame og the big four.
Priserne er godt nok lidt højere end Sydafrika, men det er vildt på den frie vildtbane, og en oplevelse ud over det sædvanlige, hvor der er god chance for at se bøfler, elefanter og løver under jagten.
Nu har jeg selv kun været i Afrika en gang, og det var i Zim, så jeg har ikke oplevet Sydafrika og den måde man jager på der så jeg kan ikke sammenligne de 2 ting Smile
Men hvis man ikke har et "stort" budget, og ikke har nogle specifikke ønsker til hvilke trofæer man ønsker at jage, er Sydafrika og Namibia nok dem der tilbyder jagten til de billigste priser Smile
Svar
#20
jeg kan varmt anbefale Zimbabwe . Det er jagt på den fri vildt bane . Man kommer ikke hjem med så mange trofæer som fra syd Afrika . Men det her er jagt som jagt skal være
Trofæ afgiften er også en anelse højere end syd Afrika
Men ville klart vælge dette
På 6 dages jagt skød jeg vortesvinet bavian impala og kudo
Jeg har nummer direkte til den pH jeg jagede med og som lavede turen til mig hvis det har interasse

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)