Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kan godt tænke mig at prøve det der Afrika
#21
Hej
Jeg har været i Syd Afrika 3 gange.
Første gang i et hegn på 3500 ht. alt for lille, det var udelukket lavet til jagt.

Næste gang var vi ved Limpopo, vi kom op på et stykke jagt hvor der kun havde været jægere 2 gange før os, hvor Michael Sand havde været på jagt der lige før os, han fik ikke sovet om natten pga. løverne og Leoparterne kunne man høre om natten. I kan læse om hans tur i en af hans bøger.
Men det var en oplevelse at leve så primitivt, kun strøm når generatoren blev startet, eller med stearinlys. Stedet var ufremkommelig hvis man ikke havde 4 hjulet trukket køretøjer, så der kom ikke nogen forbi[Big Grin] og folkene som passede området levede i et blik skur uden vinduer og døre.
Området var hegnet men de dyr vi så sprang bare over, om det var Eland eller Oryx Hegnet skal være der for at makkere hvilken jord der tilhøre ejeren. Det er sådan, at hvis man ikke indhegner sit jord i SA så må alle gå på jagt der, derfor er der opsat hegn.
Den første farm vi var op var ikke særlig stor og hegnet var 2,5- 3 meter høj, når man har en lille farm vil man også gerne beholde sine dyr, er farmen stor er hegnet også mange gange dårligere, på tur 2 var det en super natur og jagt oplevelse, man kunne ikke køre i bil der, så man skulle ud at gå efter sit vildt.

Den sidste tur var hos John Eckenberg, vi havde fået lavet en tur på 18dage hvor vi gik på jagt det halve af tiden og var ude at se forskellige ting, en super oplevelse.
Jeg skød 9 dyr og en Bøffelko, vi betalte ca 70.000,- med det vildt jeg skød plus flyrejsen og leje af bil. Jeg har betalt 20.000,- for at få 5 dyr skulder monteret, resten på plade. 22.000,- for at fragte mine trofæer hjem.
Der var 65.000 ht jord, vi så hegn, men både næsehorn og de andre dyr løb bare igennem. John Eckenberg er en dygtig PH, man får ikke lov til at skyde fra bilen som de gerne ville vi gjorde på min første tur, hvis de siger man skal skyde fra bilen, skal man sige nej tak.
Jeg kan kun anbefale dig at tage konen med, for så er det sikker i kommer af sted igen, min kone siger tit, at vi snart skal af sted igen.
Knæk og bræk

,
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)