Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ETA 30/11-2016 kl 19.00
#1
Bilen er pakket. Om lidt er morgenmaden spist og så kører jeg sydpå.
Første stop; opsamling af en formand på Fyn.
Andet stop; Schiesskino hos Waffen Schrumm i Tellingstedt
Tredie stop; et tysk skovdistrikt [:p]

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Knæk og bræk.
Så må jeg selv ud at skyde vores ræve[Wink]

Michael
Svar
#3
Waidmanns heil !

Mojn Weide
Svar
#4
Her følger en kort opsummering af turen.

Med bilen fuld af forventninger kørte Peter og jeg sydpå til Schiesskino, hvor vi mødte Peter, Niklas, Allan og Anders. På ubehjælpsomt tysk fik vi forklaret, at vi var på vej på 3 dages bevægelsesjagt efter primært dåvildt og vildsvin. Skydelederen fandt de relevante film og så gik det løs...
Efter en times skydning fortsatte vi østover mod hotellet.

[Image: IMG_3561_1.jpg]

Snart fik vi hilst på de øvrige jægere og bestilt en øl i baren. Derefter var der velkomst, parole for de næste dages jagt og middag.

Den første dag var præget af regn og hård vind. Jeg fik en post i en hochstand ca 35 meter fra skovbrynet - i vindsiden. Det blev koldt, men til gengæld kunne jeg varme mig over synet af 7 store kronhjorte, som kom glidende gennem skoven - alle var inde på skudhold, men hjorte større end 8-ender var ikke frigivet til afskydning. I nabotårnet, som var overdækket sad Peter. Han skød en dåhjortekalv, som faldt på pletten. Kort før "hahn in ruh" skød jeg til en smalrå, som løb fra skudsstedet. Min bekymring blev forløst af en SMS fra Peter "Jeg har et rådyr i overskud heroppe..."

På paraden lå en blandet menu af kronvildt, dåvildt, muflon, vildsvin, råvildt, ræv og sågar to vaskebjørne.

[Image: IMG_3530_1.jpg]
Jeg fik den traditionelle grankvist til hatten.

Dag 2 var kølig, klar og næsten vindstille. Jeg sad et fint sted med et godt overblik.

[Image: IMG_3535.jpg]

Fra min post så jeg et vildsvin, nogle dådyr og leverede et dårligt skud til en rå. Eftersøgningen endte resultatløst, så jeg var noget modløs, da vi kørte tilbage til hotellet. Heldigvis havde Peter haft en god dag. Han skød en "Knieber" (en 2-3 årig dåhjort med største skovelbredde på 8 cm).

[Image: IMG_3537.jpg]

Den sidste dag foregik på et udpræget dåvildtrevir, som lå indkilet i en nationalpark, så forventningerne var store.
Jeg fik en post tæt på grænsen til nationalparken. Vejret var koldt, klart og næsten vindstille.

[Image: IMG_3543_1.jpg]

Efter kort tids venten kunne jeg høre bevægelse i skoven. Forsigtigt kom en då listende. Da den stoppede midt på skovvejen, skød jeg.
Senere var den gal igen. Denne gang kom en frischling listende. Den stoppede op inde i ung bøgeskov. Efter skuddet løb den, men en kort eftersøgning på ca 50 meter gav resultat.

[Image: IMG_3549_1.jpg]

Peter skød en dåkalv.

[Image: IMG_3551_1.jpg]

Efter jagten blev gullasch-kanonen kørt frem.

[Image: IMG_3550_1.jpg]

Alt i alt havde vi tre gode dage sammen med ligesindede.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
PS: riflen er en Tikka T3 .308 win i et supervarmint-skæfte fodret med Lapua Naturalis LR 170 grains.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#6
Tak for en på alle måder god tur.
Glæder mig allerede til næste år

Vh Peter
Svar
#7
Hej Lars

Tak for en god fortælling og tillykke- har dog et spørgsmål: hvornår må der jages røv i Tyskland[Big Grin]?

Mvh

Michael
Svar
#8
@Pingvinen
Samme steder som resten i af verden.[:o)][:o)][:o)]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Pingvinen

Hej Lars

Tak for en god fortælling og tillykke- har dog et spørgsmål: hvornår må der jages røv i Tyskland[Big Grin]?

Mvh

Michael



[:I] Hellere komme galt afsted, end slet ikke komme afsted [:I]
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#10
Hej Lars

Det var denne her, jeg tænkte på:

På paraden lå en blandet menu af kronvildt, dåvildt, muflon, vildsvin, råvildt, røv og sågar to vaskebjørne.

Mvh

Michael
Svar
#11
Tak for fin fortælling[Big Grin].
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)