Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forsikring på flugtskydeningsbanen
#1
Hej

Vi skyder lerduer et par gange om året, for at være sikker må jeg lige høre om det er rigtigt at vores forsikring gennem jagttegenet ikke dækker hvis der skulle ske noget[?]

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#2
Forsikringen igennem jagttegnet gælder kun under udøvelse af jagt.
Svar
#3
Du kan evt tegne en forsikring, når du møder på banen eller blive forsikret gennem DJ.
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Jagttegnets forsikring dækker ganske rigtigt ikke. Men det gør forsikringen der er på de godkendte baner. ( kommer selvfølgeligt lidt an på,hvad du vil forsikres for!)[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Hvis du er husejer er et muligt at din husejerforsikring dækker hvad du laver af skade på ting og mennesker

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#6
Hmm, jeg vil da mene at banen skal have en forsikring. Jeg mener faktisk, at kunne huske fra mit skydelederkursus, at den skal hænge synligt på banen sammen med banegodkendelsen (eller måske var det sådan at det kun er banegodkendelsen der skal hænge synligt - men den får banen så heller ikke uden en forsikring).

Bemærk at banens forsikring formentligt dækker subsidiært i de fleste tilfælde og at du som skadevolder gør klogt i at have en ansvarsforsikring.

Hvis du går ud på marken nede på jagten og skyder der er du i en gråzone. Her ville jeg tale med min forsikring.

Mvh.
Anders
Svar
#7
På Vestjysk Hjorteskydebane har vi en ansvars- og ulykkesforsikring, som dækker vores medlemmer når de varetager skydning. Altså er skydeleder eller banekommandør.

Denne forsikring har vi via vores hovedforbund som er DGI.

En lignende forsikring har, forhåbentligt, også alle flugtskydningsbaner, uanset om der er organiseret i Danmarks Jægerforbund eller i Dansk Flugtskydningsforbund.

Hvad og hvor skytterne ellers har af forsikringer blander vi os ikke i.
Venlig hilsen

JCK
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)