Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PMII i Blaser saddelmontage
#1
Som overskriften antyder vil jeg gerne have formændenes vurdering.

Jeg har haft utallige sigtekikkerter og rifler igennem tiden, så jeg mener, at jeg har en god føling med tingene.

Jeg er dog kommet i tvivl om følgende setup;
Jeg har købt en S&B PMII 5-25x56, og som det er nogen bekendt så vejer den 1080 gram. Det var planen, at kikkerten skulle monteres i en original saddelmontage (34mm) på en pibe i .300 Win.
Jeg er dog efterfølgende kommet i tvivl om montagen vil være stærk nok. Alternativet, som jeg ser det vil være, at jeg køber en picatinny montage, og monterer kikkerten med 3 stålringe oven på (med en noget høj montage til følge.)

Er der nogen formænd, der en erfaringer med Blasers almindelige montager i forhold til forholdsvis tunge kikkerter og relativt rekylstærke kalibre?

Hilsen Kim

SLING18
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#2
Jeg har skudt mange skud med min i kal. 308 dog kun med en PMII 4-16x50

Det har fungeret problemfrit.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#3
Jeg har sjovt nok også haft en PMII 4-16x50 og har netop også haft den monteret på en .308 pibe i en blaser saddelmontage. Der var igen problemer overhovedet. Jeg "synes" bare at den 5-25 er meget tung i forhold til den 4-16. Måske går der slet og ret bare kælling i den

Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#4
Jeg er utvivlsomt forudindtaget til fordel for Blaseren, men jeg har ærligt talt aldrig hørt nogen beskrive problemer af den art med sadelmontagen.
Jeg har en makker, der har en Kahles 624 - det er en ordentlig klump og det har aldrig skabt problemer hos ham.
Jeg kender til en, der købte en sadelmontage hos Gamefair i Nærum med tre skruer i hver side - altså lidt kraftigere end den mest almindelige.
Når alt det er sagt, så irriterer det mig, at ringene på montagerne altid sidder bag 'montagevingerne.'
Hvis man havde monteret forreste ring foran montagevingen, så havde en stor kikkert helt sikkert siddet mere stabilt.
Svar
#5
Tier one laver nogle lækre ringe som passer på Blasers montage. De er med tre skruer i hver side og bredere i sig selv, dermed større anlægsflade. Der er også indbygget libelle.
Om det er nødvendigt - hmm..... Uanset hvad, så er de lækre.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Jeg er utvivlsomt forudindtaget til fordel for Blaseren, men jeg har ærligt talt aldrig hørt nogen beskrive problemer af den art med sadelmontagen.
Jeg har en makker, der har en Kahles 624 - det er en ordentlig klump og det har aldrig skabt problemer hos ham.
Jeg kender til en, der købte en sadelmontage hos Gamefair i Nærum med tre skruer i hver side - altså lidt kraftigere end den mest almindelige.
Når alt det er sagt, så irriterer det mig, at ringene på montagerne altid sidder bag 'montagevingerne.'
Hvis man havde monteret forreste ring foran montagevingen, så havde en stor kikkert helt sikkert siddet mere stabilt.



Har længe luret på den 624i inden jeg trykkede på aftrækkeren og valgte PMII!
Jeg mener, at den montage med 3 skruer er den høje model. Hvorfor netop 3 skruer i den [?] hmm. Ingen ide..

Har haft samme spørgsmål i hovedet som dig i forhold til ringenes placering.
Tja. Det er vel bare at prøve. Mine skydefærdigheder kan vel heller ikke opveje en marginal træfafvigelse grundet montagen [8D]
Spørgsmålet gik udelukkede på, om jeg var på dybt vand[Big Grin]

Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Tier one laver nogle lækre ringe som passer på Blasers montage. De er med tre skruer i hver side og bredere i sig selv, dermed større anlægsflade. Der er også indbygget libelle.
Om det er nødvendigt - hmm..... Uanset hvad, så er de lækre.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



Det må bestemt undersøges engang i morgen. Tak for tilbagemeldingen[Smile]

Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Tier one laver nogle lækre ringe som passer på Blasers montage. De er med tre skruer i hver side og bredere i sig selv, dermed større anlægsflade. Der er også indbygget libelle.
Om det er nødvendigt - hmm..... Uanset hvad, så er de lækre.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



Ok kunne ikke vente. DAYEM de ser lækre ud. Er du bekendt med en importør her i Danmark?

Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#9
Det er vidt også dem, jeg talte om, at man kan få i Nærum
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Det er vidt også dem, jeg talte om, at man kan få i Nærum


Nå okay. Blaser laver dem vidst nok også med 3 skruer i deres "høje" model. Det andet fabrikat skal i hvert fald undersøges[:p]

Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#11
@P226

Har du tjekket Spuhr. http://spuhrwebshop.com/en/

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by rolin

@P226

Har du tjekket Spuhr. http://spuhrwebshop.com/en/

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"



Jeg synes ikke, at jeg kan finde blasermontager på hjemmesiden. Måske bare mig.

Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#13
jeg har blaser r8. winnie og en kahles 6-24 i saddelmontage. Det virker. Jeg har dog en picatinnyrail til saddelmontage hvis det har interesse.
Svar
#14
Bruger selv Blaser original montage til mine V8'er, hvor den tungeste kikkert vejer 855 g, og de virker fint med både .300 WSM og .338BM. Ingen problem med at den vægt ikke kan fastholdes.

/Bo
Svar
#15
Hej P226
Jeg har en ny innomount montage liggende til,dit setup hvis det har interesse
Mvh. Cgj
Svar
#16
Hej
Hvis du køber den nye montage så er ringen støttet i selve skinnen også.
Der findes stål ringe og alu ringe til Blaser.
Skyder selv med Blaser R8 og jeg har brugt min PMII 4-16x50 på min 8x68S og det virker fint.

Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Sako 75 6,5x55 2 Stk.
HEYM/SR 20 N. 270W
Marlin 444
Blaser R8: 243W. 30-06. 8x68S. 375H&H
22 LR. 17 HMR mm.
Schmidt&Bender 1,5-6x42 Zeiss 1,5-6x42 Varipoint med lys
Schmidt&Bender PMII 4-16x50
Schmidt&Bender Zenith 3-12x50 m. lys
Leupold VX6 1-6x24 m. lys
Leupold LPS 3,5-14x50 2 stk.
MEOPTA 3-12x56
Swarovski PVI 6-24x50

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#17
[quote]Originally posted by Maubla

Hej
Hvis du køber den nye montage så er ringen støttet i selve skinnen også.

Ole - jeg kender ikke til forskellen mellem den nye og den gamle og jeg forstår det ikke.
Kan du forklare det bedre ? - men jeg kan godt vente til efter andestegen.

Glædelig jul#128522;
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by P226

Som overskriften antyder vil jeg gerne have formændenes vurdering.

Jeg har haft utallige sigtekikkerter og rifler igennem tiden, så jeg mener, at jeg har en god føling med tingene.

Jeg er dog kommet i tvivl om følgende setup;
Jeg har købt en S&B PMII 5-25x56, og som det er nogen bekendt så vejer den 1080 gram. Det var planen, at kikkerten skulle monteres i en original saddelmontage (34mm) på en pibe i .300 Win.
Jeg er dog efterfølgende kommet i tvivl om montagen vil være stærk nok. Alternativet, som jeg ser det vil være, at jeg køber en picatinny montage, og monterer kikkerten med 3 stålringe oven på (med en noget høj montage til følge.)

Er der nogen formænd, der en erfaringer med Blasers almindelige montager i forhold til forholdsvis tunge kikkerter og relativt rekylstærke kalibre?

Hilsen Kim

SLING18



Efter 100 skud med forholdsvis tung optik på en Blaser R8 i 338LM traf den fortsat nøjagtigt, hvor den skulle... samme dag skød andre skytter sammenlagt flere hundrede skud med riflen.
Jeg tror ikke, at du vil opleve problemer med den originale montage.
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by bcalles

Bruger selv Blaser original montage til mine V8'er, hvor den tungeste kikkert vejer 855 g, og de virker fint med både .300 WSM og .338BM. Ingen problem med at den vægt ikke kan fastholdes.

/Bo



Tak for svaret[Smile] Er den V8´er monteret med skinne eller med 36 mm ringe?

Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Hurricane

Citat:quote:

Originally posted by P226

Som overskriften antyder vil jeg gerne have formændenes vurdering.

Jeg har haft utallige sigtekikkerter og rifler igennem tiden, så jeg mener, at jeg har en god føling med tingene.

Jeg er dog kommet i tvivl om følgende setup;
Jeg har købt en S&B PMII 5-25x56, og som det er nogen bekendt så vejer den 1080 gram. Det var planen, at kikkerten skulle monteres i en original saddelmontage (34mm) på en pibe i .300 Win.
Jeg er dog efterfølgende kommet i tvivl om montagen vil være stærk nok. Alternativet, som jeg ser det vil være, at jeg køber en picatinny montage, og monterer kikkerten med 3 stålringe oven på (med en noget høj montage til følge.)

Er der nogen formænd, der en erfaringer med Blasers almindelige montager i forhold til forholdsvis tunge kikkerter og relativt rekylstærke kalibre?

Hilsen Kim

SLING18



Efter 100 skud med forholdsvis tung optik på en Blaser R8 i 338LM traf den fortsat nøjagtigt, hvor den skulle... samme dag skød andre skytter sammenlagt flere hundrede skud med riflen.
Jeg tror ikke, at du vil opleve problemer med den originale montage.



Lækkert svar Hurricane[8D] Godt nytår [Big Grin]

Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)