Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Min foerste Jagt som Host
#1
Hej Alle,

Vi har en jagt i frankrig, og vi har inviteret til jagt paa Loerdag - smaa 16 deltagere (10 guns of 6 beaters).

Desvaerre saa er min kammerat som staar for kontrakten og har all erfaringen, lige roeget en tur paa hospitalet, da dette er foerste gang jeg skal Hoste et event ville jeg hoere jer omkring hvad der er vigtigt at faa sagt, i begyndelsen inden man gaar igang.

Har ikke vaeret med til mange faelles jagter foer.

Gerne i punkt form Smile

De bedste hilsner

Anders
Svar
#2
Under parolen skal du lægge vægt på:

Sikkerheden
Hvilke arter der må skydes, og gerne nævne specifikke undtagelser (det kunen fx være råvildt på en hagljagt).

For hver såt skal du være sikker på at folk har forstået hvad der skal foregå, og hvilken post/funktion de har.

Andre må byde ind med mere - jeg har heller ikke været meget på fællesjagter :-)

/Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Der kan være lokale traditioner også. Spørg hvis muligt din kammerat også.
Sikkerhed, skudvinkler, hvad må der skydes hvornår, må der skydes ind i såten( er det med riffel eller haglgevær)skudvinkler er også opad.
Sikkerhed, aflade mellem såter, pas på hunde og hinanden.
Vildtet, hvad må der skydes.
Sig ikke at du er nervøs eller at det er din første gang som Host, men du må meget gerne spørge til sidst om der er opfølgende spørgsmål. Hav et stykke papir og kuglepen med og noter op hvad der sker og hvad der bliver skudt. Det er mere vigtigt at Host er der for sine gæster end han selv går på jagt. Hvis der er en kongepost på et tidspunkt så kan det være godt at sætte en af som ikke har skudt så meget eller noget i løbet af dagen.
Svar
#4
Se her:
http://www.jaegerforbundet.dk/jagt/regle...de-parole/

og her:http://www.huntersmagazine.com/article/parole
(måske lige omstændig nok)

Hvis du Googler "Parole", kommer der den faste parole fra mange jagtforeninger.
Her er masser du kan stykke sammen.

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)