Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Haglgevær til junior
#1
Hej

Jeg har en søn på 12 år, som jeg gerne vil have med ud og skyde lerduer. Men det kræver jo et gevær han kan håndtere. Han er vant til skydning fra 15 m banen, så hele konceptet med børn og våben er jeg ret afklaret med i forhold til ham.

Jeg tænker at finde en O/U i kal 12 med max 67 cm løb. Helst med singletrækker. Så ville jeg køre den forbi en kompetent smed/træmand der kunne save stykker af bagskæftet, således at man har mulighed for at forlænge henad vejen. Dertil en god gummi bagkappe. Og så lette flugtskydningspatroner, så han ikke skal have problemer med rekylen.

Er der nogen der har gode erfaringer med lignende, eller måske ligefrem ligger inde med noget, høre jeg meget gerne.

På forhånd tak.

Christian
Svar
#2
Hej CFR.

Hvor i verden bor du?
Jeg har et meget kort gevær, som jeg fik lavet til min datter.
Kolben blev afkortet og der blev lagt bly i forskæftet således, at balancen ikke blev ødelagt.

Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar
#3
Rettelse.

Selvfølgelig ikke i forskæftet[:I].

Sorry.

Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Hvorfor kan livets problemer ikke ramme en, når man er 17 og ved ALT
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by CFR

Hej

Jeg har en søn på 12 år, som jeg gerne vil have med ud og skyde lerduer. Men det kræver jo et gevær han kan håndtere. Han er vant til skydning fra 15 m banen, så hele konceptet med børn og våben er jeg ret afklaret med i forhold til ham.

Jeg tænker at finde en O/U i kal 12 med max 67 cm løb. Helst med singletrækker. Så ville jeg køre den forbi en kompetent smed/træmand der kunne save stykker af bagskæftet, således at man har mulighed for at forlænge henad vejen. Dertil en god gummi bagkappe. Og så lette flugtskydningspatroner, så han ikke skal have problemer med rekylen.

Er der nogen der har gode erfaringer med lignende, eller måske ligefrem ligger inde med noget, høre jeg meget gerne.

På forhånd tak.

Christian



Det er det helt rigtige, det virkede for min knægt [Smile]

Start med 21g patroner og i er hurtigt godt på vej.

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]
Mvh


Svar
#5
Hej Christian
Vi gjorde det samme da min søn startede - han var dog kun 10 år da han fik hans eget gevær. Vi kortede det op i "skiver" som så efterfølgende kunne sættes på igen.
(han købte så et spritnyt gevær for hans konfirmations penge - det var mor ikke tilfreds med [Big Grin])
Hvor bor du, jeg har en o/u som kan købes billigt - den er med ventileret bagkappe?

CP
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
Jeg takker for svarene indtil videre, jeg har sendt lidt PM [Wink]

Christian
Svar
#7
De
21grams er bare dejlige at skyde med og de virker skam rigtig godt

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)