Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sitka Gear vs KUIU
#1
Hej

Er der nogen herinde, som har erfaring med Sitka Gear eller KUIU?

Jeg har købt et Gore-Tex sæt fra Sitka, som jeg fandt til en fornuftig pris på tilbud, https://www.sitkagear.com/products/big-g...ead-jacket
Sættet er testet på et par ture med stor tilfredshed. Pasform og funktion er god, selvom det havde været ideelt med lidt flere lommer.

Nu har jeg lyst til at købe en trøje som mellemlag i fleece eller uld. I mellemtiden er jeg stødt på KUIU, som angiveligt også laver fine ting og i disse dage har de nedsatte priser på hjemmesiden, https://www.kuiu.com/global/biggest-sale...Selections

Desværre har jeg ikke selv erfaring med dette mærke. Har I erfaringer med Sitka og/eller KUIU generelt? KUIU er lidt billigere så vidt jeg kan se.
Eller skulle jeg hellere kigge efter et andet mærke?

mvh Lars

Poster lige et par billeder fra min test af Sitka-tøjet.
Mvh Lars
[Image: A4_A755_FC_CD9_D_4_A38_9681_9_E4982_BFCA6_A.jpg]

[Image: 14_EB4_B69_A096_43_F5_ACD0_425886_D8_A545.jpg]
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Hej Lars. 

Jeg var selv lun på sitka, men valgte det fra pga. de få lommer. 

Ved ikke om det er rigtigt, men en af mine bekendte fortalte at Kuiu var lavet af manden der startede sitka. 

Jeg kender en del professionelle stalkere der anvender kuiu.
K&B Claxel Wink




Svar
#3
(17-11-2017, 10:32 PM)Claxel Skrev: Hej Lars. 

Jeg var selv lun på sitka, men valgte det fra pga. de få lommer. 

Ved ikke om det er rigtigt, men en af mine bekendte fortalte at Kuiu var lavet af manden der startede sitka. 

Jeg kender en del professionelle stalkere der anvender kuiu.

Hvad har du valgt i stedet?
Mvh Lars

(17-11-2017, 10:32 PM)Claxel Skrev: Hej Lars. 

Jeg var selv lun på sitka, men valgte det fra pga. de få lommer. 

Ved ikke om det er rigtigt, men en af mine bekendte fortalte at Kuiu var lavet af manden der startede sitka. 

Jeg kender en del professionelle stalkere der anvender kuiu.

Hvad har du valgt i stedet?
Mvh Lars
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Ja det er manden der startede sitka der står bag kuiu.
Hvis det var softshell eller skaljakker ville jeg kigge på de to mærker. Kuiu's hardshell er meget strækbar hvilket er helt genialt.
Jeg har en del kuiu, uld og skal, umiddelbart er det udemærket og materialerne er gode. Fuldt på højde med hvad vi ellers kan købe i dk.

På mellemlags fronten er der utroligt meget godt i Norden også.
Købte en harkila uldfleece for nyligt og den er jeg glad for.
Svar
#5
Bare lige lidt oplysning om Sitka VS KUIU

Der var 3 mand der startede Sitka, navnet tog de fra en af de øer hvor de havde været på jagt sammen, men da der kom et købstilbud på Sitka var der kun 2 af grundlæggerne der ville sælge, den 3 mand valgte at trække sig omgående.

Nu blev KUIU grundlagt af den 3 mand fra Sitka, navnet til det nye firma valgte han klart og tydeligt, KUIU er den ø der ligger lige ved siden af Sitka, lidt af et statement.

Nå men filosofien i KUIU er at der ikke skal være en mellemhandler der skal tjene penge på KUIU, man kan på nuværende tidspunkt KUN handle KUIU i USA, hvis man ser på priserne i USA er de noget lavede end Sitka, prisen på KUIU i Europa er inklusive fragt, told og moms, jeg har ikke endnu fået priserne på Sitka, så jeg kan sammenligne disse.

Der er en grundlæggende filosofi om at KUIU selv skal begynde at sælge direkt fra Europa, dette for at få priserne ned i et mere rimeligt nivå, tror KUIU åbner en salgsafdeling i Irland, men dette er min personlige mening.

Jeg ved at grundlæggeren af KUIU, gerne modtager input fra bruger, dette så de kan forbedre deres grej.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)