Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bøvl med H & K slb 2000 light
#21
Kan du få den til at fejle ved at køre bundstykket frem og tilbage manuelt?

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
260 AI, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Klokker

Citat:quote:

Originally posted by Bessie4ever

Hvad målte de korteste ?

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster



Det kan jeg ikke huske, har det skrevet ned i ladebogen, men jeg er sikker på det ikke er længden, der er problemet.

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg



Prøv lige at teste JKC's anbefaling og kort dem ned til 83mm

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#23
Så er der føjet endnu et kapitel til føljetonen om min "fine" lille H&K
efter utallige prøveskydninger med en masse forskellig ammunition blev riflen indleveret til forhandleren igen, med beskeden: "Få det til at virke" I bydeform
Da jeg kom tilbage efter en uge havde de blot givet den en rens og smidt endnu et nyt magasin efter den. Ved indlevering fik de en udførlig beskrivelse af problematikken samt det faktum at magasinerne var tilvirket både 9.3x62 samt 300winmag En parring jeg fandt underlig idet magasinlæbernes profil passede 9.3x62 og absolut ikke 300winmag så jeg undrede mig såre da de bare havde sendt endnu et magasin efter den.
Jeg insisterede på at testskyde og efter en masse bøvl og klemmere ved samtlige ladninger og projektilformer samt både hjemmeladet og fabriksladet fik jeg sælgeren til at indrømme: "Den kommer aldrig til at skyde i det kaliber" Jeg var i forvejen sur, så den store skolelærer blev ingenlunde venligere stemt da den besked indtraf. Sælger ville ikke engang fortsætte forsøgene med nogen af de identiske rifler, der stod i butikken i samme kaliber, for som han sagde:"Det nytter ingenting, det er samme resultat"
Jeg kunne derefter konkludere at de havde solgt mig en riffel i et kaliber, de udemærket vidste aldrig ville komme til at fungere. [Sad!][Sad!][Sad!]
Det nytter ikke at råbe af folk, men jeg erkender det her var tæt på at jeg gav los.
Sælger var imidlertid helt nede på jorden og forsikrede mig om de ville finde en passende løsning.
Efter en del parlamenteren fandt vi en passende erstatning for HKéren
En Winchester SXR Vulcan i cal. 30.06
Af skade bliver man klog og med de kortløbede halvautomater var 300winmag overkill De samme hastigheder vil næsten kunne opnås med en 30.06 der er pumpet lidt med væsentligt billigere hylstre og noget kun mere moderat rekyl.

Det var en lykkelig historie indtil jeg i går fik brev fra politiet
Det var en skrivelse hvor de udbad sig et høringssvar, hvor jeg skulle tilkendegive mit behov for halautomat, hvilken type vildt jeg ville nedlægge med riflen, hvilket land den skulle anvendes. samt en forklaring for kalibervalget.

Jeg ringede ind til vest for at få en forklaring og den, forøvrigt rigtig flinke, overassistent kunne forklare mig at jeg jo havde en halvautomatisk riffel i forvejen.
Det kunne jeg ikke forstå idet jeg jo havde afhændet min gamle riffel til forhandleren i forbindelse med den nye ansøgning, der blev foretaget i butikken

Det viser sig at forhandleren ikke havde afmeldt min tilladelse ved ansøgning om den nye (gad vide om den i det hele taget er skrevet ind i deres våbenbog)

Forøvrigt kunne den flinke overassistent orientere mig om at halvautomater jo ikke er tilladte at anvende til jagt i Danmark.
Det orkede jeg ikke at diskutere med hende.

Jeg kontaktede forhandleren, der straks tog affære og ringede til Vest. Kort tid efter fik jeg en mail hvori vest bekræftede at være orienteret om, at min gamle riffel ikke var min længere, men jeg skulle altså stadig indsende mit høringssvar.

Nu kan jeg så bare vente og håbe jeg trods bøvl og ballade kan få en tilladelse til riflen.

Det er heldigt jeg ikke skal bruge riflen lige nu og her

Sælgeren i dette tilfælde er meget serviceorienteret, men der er mindst en af hans kolleger, der seriøst kunne trænge til et kursus i ordentlig kundebetjening samt hvad der er god moral i forbindelse med brugthandler.

Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#24
Hmm den skrivelse er åbenbart blevet standard og sende med,ved alle semi rifler. (de giver aldrig op)

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#25
Jeg læser på andre fora at denne nye praksis for tilladelse til halvautomater osse er indført ved fornyelse af eksisterende tilladelser.
Hvad med at f.eks Lasse Scout sammensætter et brev til Nicolai Vigger Knudsen og beder ham lægge pres på ministeren via Jægerforbundet.
Politiet skal have hjemmel til den slags oplysninger i en eller anden paragraf. Spørgsmålet er om de har det eller om det. Er endnu en selvstramning.
Lasse, hvad siger du???

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#26
Lad os fortsætte debatten i tråden som Max har oprettet på jura og jagtpolitik

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)