Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lapua 6.5 Creedmoor
#1
Lapua producere hylstre i 6.5 Creedmoor.

http://newsletter.lapua.club/a/s/9431150...e5/1468273

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Har ventet længe på disse hylstre til nogle projekter og ser så til min store skræk at de har valgt små fænghætter.....
Det faktum taget I betragtning at de har et stort set lignende hylster I 6,5x47 med lille hætte efterlader ingen logisk grund til at lave Creedmoor med små hætter også.
Historisk set har det givet mange problemer I rifler skabt til large primers at ompibe til 47´en og det problem vil ikke blive mindre med den anden "Creedmoor".
Bare spørg Buba[B)][}Smile]

Fandme ærgeligt med de der små hætter I Lapua´s Ceedmoor hylstre......[}Smile]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
De har jo lavet hylsteret med lille hætte for at gøre det stærkere og modstå højere tryk, inden bunden udvider sig og smider fænghætten.

Men har du ikke en drejebænk ? så kan du bare bore dem op til LR

--
FKF

ANNA
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by GT

Har ventet længe på disse hylstre til nogle projekter og ser så til min store skræk at de har valgt små fænghætter.....
Det faktum taget I betragtning at de har et stort set lignende hylster I 6,5x47 med lille hætte efterlader ingen logisk grund til at lave Creedmoor med små hætter også.
Historisk set har det givet mange problemer I rifler skabt til large primers at ompibe til 47´en og det problem vil ikke blive mindre med den anden "Creedmoor".
Bare spørg Buba[B)][}Smile]

Fandme ærgeligt med de der små hætter I Lapua´s Ceedmoor hylstre......[}Smile]

/GT

www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]



Var det ikke dig selv der roste .308 Palma til skyerne i sin tid. Virker de nu heller ikker laengere?

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#5
Hvad er det sådan en amputeret 6,5-er kan bruges til?

Kan den noget 6,5 træls eller 260 R ikke kan?

Venlig hilsen

JCK
Svar
#6
Citat:quote:

Historisk set har det givet mange problemer I rifler skabt til large primers at ompibe til 47´en og det problem vil ikke blive mindre med den anden "Creedmoor".


Det lyder interessant [8)]

Kan du give en kort og fyndig forklaring på disse problemer??

Jeg har købt en pakke Lapua .308 Palma hylstre, med det formål at omforme dem til 22-250AI I det håb at jeg måske kunne opnå en mere ensartet V(0) på ladninger med lette projektiler (Her 40 - 55 grains)

Min 22-250 er en 1980'er Win70 lås som er rettet op og riflen som sådan skyder meget præcist ..

Ligger problemerne du omtaler i forhold til låsen eller andet?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Det må være noget med selve slagstiftens størrelse og hullet i bundstykket til slagstiften tænker jeg

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#8
Ja, er er en del problemer med rifler der er skabt til LR fænghætter når disse uden modification af slagstift og bundstykke kamres/pibes om til en patron med lille slagstift.
I min Barnard har det ikke været et problem, men jeg har haft problemerne I en del kunderifler herunder Rem700, kloner af rem 700, Sako, Tikka, Sauer, Kongsberg m.fl.

Nettet er fyldt med beskrivelser af problemet.

Jeg plejer at gøre slagstiften lidt tyndere og sætte en bøsning I bundstykket for stadig at supportere slagstiften.

Der sker oftest det at den store slagstift ikke matcher geometrien af ambolten I slagstiften og der sker en slags udstansning af fænghættemateriale. Bunstykket ender ofte ud med at blive fyldt med disse små skiver.
Egentlig ikke det store problem hvis man kan leve med fænghættepunkteringer og ret store træfpunktsændringer.

Derfor plejer jeg at anbefale at blive I LR fænghætter hvis man ikke vil acceptere risikoen for problemer.

Prøv evt at google "firing pin bushing".

Jeg ved at både Buba og gep her inde har haft store problemer med små fænghætter.....

Nogle rifler ender op med krater, nogle laver fænghættepunkteringer og andre fungerer fint.
Kun een ting er sikker, prøv det, og se resultatet I netop din skyder.

Ved godt at det hovedsageligt er motorbøsser men her er lidt om emnet:
http://www.m4carbine.net/archive/index.php/t-170501.html

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)