Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Indberetning af vildtudbytte problemer
#1
Er der andre som ikke kan logge på til vildtudbytteindberetning?

Nu har jeg lige prøvet 3 gang.
Først de der 8-10 minutters kø for at få lov til at komme til login.

Så når man har tastet alle koder ind og tal fra nøglekort fryser computeren bare fast. Er nu sket 3 gange, og jeg har her sidste gang ventet 15 minutter, uden at computerne gik ud af fastfrysningen.

Har så lige prøvet at logge ind på min netbank med nemid og nøglekort, da ryger den lige igennem, så det er ikke min computer den er gal med.
Ville lige høre om der er andre med samme problemer.

Sonny
Svar
#2
Hvilken browser bruger du? Jeg har ofte problemer med det offentlige og Chrome, og så må jeg finde Explorer frem.
Svar
#3
Jeg kan se på facebook, der er mange som har problemer med log-in på "Mit jagttegn" i dag.

M.v.h. Vejmand
M.v.h. Vejmand
Svar
#4
Har lige brugt næsten en time på et par forgæves forsøg igen.
Bruger alm Explorer, men har også prøvet crome uden held[Sad]

Nå ja der er ikke andet for end prøve igen i morgen[xx(]
Svar
#5
Jeg foretog indberetning forleden (Ubuntu 16.10 og Chrome-browser), det tog (desværre) ikke lang tid.... Ingen problemer.
Svar
#6
Nå nu lykkedes det at komme igennem, kun for at få følgende besked så snart jeg vil indberette.

FEJL
Vi undskylder, men din forespørgsel kunne ikke håndteres. Du anbefales at lukke alle browsere for at sikre at din session faktisk er blevet afsluttet.

Fejl detaljer: Invalid contextId. ContextId: ab00a8f5-cc75-4286-8e63-61909dbdc83e

Både e-boks, netbank og borger.dk, virker fint.
Har også prøvet at gå ind over Borger.dk, men computeren fryser så snart jeg trykker på "videre" tasten ved indberetning af vildtudbytte.
[xx(][Sad][Sad!]
Svar
#7
Vent et par dage, af en eller anden grund tror mange det er sidste mulighed i dag, og derfor er der stor tryk på....... [Smile]

M.v.h. Vejmand
M.v.h. Vejmand
Svar
#8
Jeg ringede til Jagttegnsekspeditionen, de beklager at de har en systemfejl, som de forventer er rettet i løbet af dagen.

med venlig hilsen
Søren

[Image: ajbutton_zps40f59619.gif]

Svar
#9
Intet nyt i, at NS hjemmeside ikke kan klare dette pres.

Husk, at dit gyldige jagttegn dækker våbentilladelser frem til 1. april.

Derfor gør jeg det, at jeg tidlig indberetter det jeg har nedlagt, og så senere følger op på det der mangler. Det sidste har ingen hastværk.
Med hensyn til, at jeg har indberettet noget tidligt, bevirker at jeg er registreret som værende berettiget til at få et jagttegn for 2017-18 sæsonen. Den plejer at komme primo marts. Det er vigtigt hvis du vil have dit tyske jagttegn med virkning fra 1. april.

Venlig hilsen

JCK
Svar
#10
Sjovt nok så kan man sagtens spilde folks tid på at lade dem sidde og vente i elektronisk kø - og har da også lige spildt 6 stk NEM-ID koder, så jeg egentlig er glad for at jeg allerede har et nyt kort i reserve.
Dobbelttjekkede og sørgede for at alt var opdateret, og fik geninstalleret JAVA så det ikke var dét som var problemet.

Prøvede så lige den grønlandske side og fik fornyet mit fritidsjagtbevis, som også kører via Nem-ID... det gik fint.

Så det er kun NS's hjemmeside der fejler.

Tror bare jeg på prøve sent i aften - når der ikke er så mange på.
Gider ikke spilde flere koder end højest nødvendigt.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#11
Jeg plejer at indberette et rundt nul allerede i april. Så er det gjort og jeg kan ikke komme for sent med indberetningen sidst på jagtåret når systemerne, præcist som et urværk, bryder sammen.

Mange år har jeg kun været på jagt i udlandet, da det er alt for dyrt at gå på jagt i Danmark, så de år har jeg ikke skullet indberette mere senere. De seneste par år har min kone dog taget mig med på et par jagter herhjemme, og så må jeg jo pligtskyldigt indberette to ænder og to fasaner. Egentlig åndssvagt, for det tal siger jo mere om hvad der er sat ud end hvad der lever i naturen til daglig [:0][:X][:I]

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
Jeps .. og "back-end" access fra Nem-id til Naturstyrelsens servere er der også fejl på .. Så man kommer til Nem-Id, men viderestilling efter Nem Log-in fejler ..

Gamle "Netscaler" loadbalancere .. [V][xx(] -gneeek ..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#13
Det gik smertefrit her i husstanden med at indberette ....via en gl stationær pc...og NemID. Kan forstå at det er problematisk at indberette via iPhone/iPad?
Svar
#14
No problem med mobiltelefonen i aftes.

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#15
Så lykkedes det at komme igennem og få indberettet, gik lige igennem i morges inden jeg tog på arbejde.

Ejer kun en stationær PC, som er koblet til internettet med et kabel.
Har fravalgt at eje en mobiltelefon.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)