Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtbuks med ekstra længde?
#1
Mit nuværende jagttøj til efterårs- og vinterjagterne skal udskiftes, men det volder nogle udfordringer at finde særligt jagtbukser, der er lange nok. Jeg har fået oplyst at Härkilas Hunter Pro-bukser laves i en lang model, men er der nogen der kender til alternativer?

Hver gang jeg besøger en ny butik, undersøger jeg om der skulle være noget nyt/andet tilgængeligt, men det resulterer oftest bare i opgivende medarbejdere. En munter medarbejder foreslog et par gode gaiters.....[}Smile]

Alle tip er derfor interessante, også selv om der skal kigges uden for landets grænser.

Mads
Svar
#2
Hej Mads.

Hvad med et par langskaftede støvler?[Big Grin]

Venlig hilsen

JCK
Svar
#3
Det var da også en mulighed med et par waders [Big Grin][Big Grin]

Men ja, Härkila laver med ekstra længde i benene.

Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#4
Northern Hunting laver et par af deres jagtbukser med ekstra benlængde. Det kunne måske være en mulighed?

https://www.northernhunting.com/da/

Mvh

Niels.
Mvh

Niels.
Svar
#5
Jeg har sjovt nok altid det modsatte problem. Skrædderne tror tilsyneladende, at bare fordi man vejer over 100 kg, så er man blevet 2,40 m høj[xx(]

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Underhøj, hedder det. Lider af samme i udpræget grad [Sad!]

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Fjallraven laver flere modeller i rå længde.
Cabelas har også flere modeller med ekstra længde.

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
Tak for rådene Wink

Fjällræven har jeg og er meget glade for dem, men er ude efter nogle varmere bukser, og dem har de ikke i rå længde.

Jeg har ikke tidligere stødt på Nothern Hunting, men deres og cabelas muligheder skal lige dyrkes.

Lasse, hvis bukserne er lange nok her, så afføder det som oftest et overskud af livvidde - det kan være at vi skal synkronisere vores køb.
Svar
#9
Cabela's egne jagtbukser i Tall er med inseam på 34"-35½" afhængigt af modellen

Sitka, som de også har er Inseam 34"

Standard er 32½" for de fleste.

Her er link til Cabela's Mens Big & Tall
http://www.cabelas.com/catalog/browse/me.../N-1108523

Hvis jeg var en hel del tyndere, så ville jeg tage Sitka, da det passer ret godt, til terrænnet, i Grønland. Men 38 str. har jeg ikke været, i 20 år..

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#10
Sitka kunne være en mulighed. Det sælges i København og det vil være klart det nemmeste. Der er lidt muligheder der skal afprøves i praksis. Nogle gange kan pasformen være mere afgørende end de sidste cm på papiret. Tak for hjælpen, I får en melding når der er nyt - også hvis løsningen bliver nye waders #128521;
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)