Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jæger melder sig selv til politiet.
#1
http://naturstyrelsen.dk/nyheder/2017/ja...stjylland/

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
Pudsigt at en guldsjakal skal fredes, men mårhunden jages for enhver pris. Begge er vel på et eller andet plan undslupne dyr fra pelsfarme i Nordvesteuropa.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#3
Er det ikke en "invasiv art" og derfor u ønsket? og hvem bestemmer hvad der er u ønsket og hvad der skal introduseres i den Danske fauna? som bæver og andet man taler om at sætte ud.[xx(]
Svar
#4
Den sidste idiot er ikke født endnu!
H
Hogmeister
Svar
#5
Guldsjakalen er naturligt forekommende i Europa - i modsætning til mårhunden, der stammer fra Asien og indført til Europa som farmdyr, analog med mink.
Synes, det er fornuftigt at melde sig: Der kan nemt tages fejl - og hvem i hede hule h...... regner med at der kommer et eksotisk dyr blæsende- meget lig en ræv, bortset fra den sorte halespids.
Der er sandsynligvis tale om en fællesjagt med mange deltagere( er rævejagter ikke det og i foreningsregi?), og før eller siden snakker en af dem over sig....
Jeg har indtryk af, at hvis man partout vil nedlægge et fredet rovdyr, er det en enkeltmandshandling under devisen: shoot, showel and shut up.
Går ud fra at den uheldige sjakalskytte slipper med en formaning og et bødeforlæg på 2500kr
Svar
#6
Hvis han for en bøde, samler jeg sku ind til ham. Syntes at det er flot at han melder sig selv, respekt for det. Det kunne ligeså godt være mig som havde kommet til at skyde den, på en ræve jagt i farten, tror ikke at det var med fuld overlæg, ellers ville han nok ikke have meldt det.

Mvh.
Morten
Mvh.
Morten
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)