Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SAKO Varmint 6,5x47
#1
Jeg har fået en SAKO Varmint i kaliber 308 op under neglende.
Det var ikke det kaliber jeg ønskede mig, men prisen gjorde jeg måtte have den.

Nu er det besluttet, at den skal have en gammel otterup banepibe på og kamres til 6,5x47 Lapua. Jeg vil holde den kort, helt nede på 51cm.

Nogen har nu sagt til mig, at det er en dårlig ide, med så kort en pibe. Det var bedre hvis det var i 308, men i 6,5 vil det ikke fungere særligt godt.

nogen erfaringer??

Mvh Søren
Svar
#2
Syntes at have læst at 6,5x47 fungerer fint i korte piber ned til 18". Det afhænger vel af stigning og hvad den skal bruges til?

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Den skal primært anvendes til rådyr og måske også hjorte i skotland. Det er ikke min primære klasse 1 riffel. Det klarer min 338:-)
Svar
#4
På begge mine 6.5x55'ere er pibelængden 50-52cm. Det fungerer prima, jeg har ikke målt hastigheden men med identisk ammo som min faste skydemakker har vi identiske kliktal ud til 300 meter på trods af hans pibe er 10-15 cm. længere.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#5
Jeg har en S&L Select Match pibe på min Tikka T3 - også i 6.5x55. Den er kortet ned til 54cm og giver 855ms (målt med MagnetoSpeed og verficeret på 400m). Det er med 143hr ELD-X. Drt skal siges at mit kammer er skåret meget tight og at det kan have indflydelse på Vo...

J
Svar
#6
Uha. Det er fine data at presse ud af en ELD-X. Det er jo en nærmest perfekt allround riffel du har der:
Svar
#7
Begge mine piber er identiske med Jamos, det er begge S&L - de skyder (igen ligesom Jamos) begge yderst fremragende.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#8
Jeg har en 45cm pibe på min Sako 75.
Den skyder som en drøm. Der er kun omkring 20 m/s forskel fra 61 cm.
Den kan stadigvæk sende 140gr projektiler med lidt over 800m/s.
Det er min absolut favorit jagtpibe.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)