Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
US: Rem700 aftrækker problem
#1
[Image: remington-main.jpg]

Remington har først problemer med Walker-aftrækkeren i Rem700, og afløseren X-Mark Pro er ikke fejlfri heller.

Her behandlet i programmet "60-minutes"

http://www.cbsnews.com/news/popular-remington-700-rifle-linked-to-potentially-deadly-defects/

Mvh Pete
Svar
#2
Det er ikke noget nyt. Det har staaet paa i mange aar. Vi havde det same problem med min kone's Remington 700 BDL.
Første gang var det min kone som det skete for. Hun benægtede haardnakket at have rørt ved aftrækkeren, blot afsikret den, for at aflade, da den gik af, og nær ramte en Jeep.
Jeg slog det hen til et aar efter, hvor jeg havde laant hendes riffle til en kollega, og mens han gik bagved mig efter endt jagt, og afsikrede, gik den af igen. Tæt nok at jeg kunne føle trykket mod min ryg. Paa vejen hjem standsede vi ved bøssemageren og fik den repareret saa det ikke kan ske igen. Jeg anede ikke at riflen var tilbagkaldt pga aftrækker problem.
Det kunne i sin tid have været ordnet fra fabikken ved at ombygge aftrækkeren for under $1.00, men det valgte Remington ikke at gøre. Til dato har det kostet over $ 100.000000 (millioner) i erstatningskrav, og de regner med det vil koste $ 480.000000 at reparere over 7 millioner rifler i omløb
H
Hogmeister
Svar
#3
Jeg fik skiftet aftrækker på min Rem for et par år siden.
Det skete hos Østjysk - uden beregning.

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#4
Fik også tilsendt en ny aftrækker til min Rem 700 XCR, og sendte den gamle retur.

Senere igen, udskiftede jeg så org. aftrækker med en Bix'n'Andy aftrækker som har tjent mig godt lige siden, og dét skifte fortryder jeg i hvert fald ikke.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Oplevede min gamle Mohawk skyde straks efter repetering. Skete 2 gange.
Indleverede hos Østjysk. Her stod den 2 år, inden den nye aftrækker kom igennem fra USA. Skyder problemfrit i dag.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#6
KGSAKO
Man siger godtnok at gode ting er værd at vente på, MEN 2 år er skiesme lang tid !!!!!
Svar
#7
Det viste sig, at dansk told eller post DK havde sendt den nye aftrækker retur 2 gange :-)

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by pern

KGSAKO
Man siger godtnok at gode ting er værd at vente på, MEN 2 år er skiesme lang tid !!!!!



jeg fik min aftrækker skiftet, mens jeg ventede - det tog ikke 2 år, men ca 20 min [Wink]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)