Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kursus i feltskydning.
#1
Hej Alle

Er der nogen der kunne tænke sig at lære lidt så er der ledige pladser. Kurset finder sted på Ruskær skydebane nord for Ikast lørdag d. 1 April.(og det er ikke en aprilsnar.)[Smile]

Skydekursus for dem som gerne vil samle skudgrupperne lidt mere og fange nogle ekstra point til feltskydningerne. Vi har allieret os med Peter Bertelsen fra LRS som er instruktør ved hærens finskytter, som vil komme og hjælpe med at rette og justere skydestillingen. Dagen vil starte med lidt teori, hvorefter vi vil flytte over på riffelbanen, hvor alle vil blive passende udfordret inden for jagtrelateret skydning i forskellige stillinger på varierende afstande. Og derved få nogle værktøjer til at blive en bedre riffeljæger. Der er 20 pladser og tilmelding efter først til mølle princippet til Arne Jørgensen på 20459335 eller hamsjael@privat.dk og man er først tilmeldt når man har fået en bekræftelse. Pris 450 kr. der skal medbringes egen riffel, 70 patroner, skydestok og madpakke. Sidste tilmelding senest 10 Marts.
Medlemmerne fra Munkelinde og Ruskær jagtforening har første ret til kurset

Kom frisk til en god dag.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#2
Lyder spændende. Hvor og hvornår. ..[?][?][?][Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
@ULG

Godt set, indlægget er rettet til med dato.

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#4
Jeg er med. Er der andre her fra Fyn eller længere østfra der skal med? så kunne vi evt. køre sammen?

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Tak til de formænd der tog sig tid til at deltage i kursuset[^]

Jeg , selv havde en god dag hvor der blev givet nogle gode tips til hvordan man skulle gennemgå sin skydestilling og hvilke følger der var hvis de blev ændret.

Der var også tid til en snak om rengøring af riflen og en hel del "nørdede" snak om vind og vejr, skydning i vinkler op og ned, om man skød på lange hold nord/syd, øst/vest og omvendt, forskelle på hvordan kuglen opførte sig i luften i stærk vind fra højre og venstre.[Smile]

Jeg kunne godt tage et kursus mere, men så skal holdet ikke være på mere end 10-12 mand, så der er tid til at gå mere i dybden med tingene.[Smile]

Er der interesse for det så, vil jeg bringe den videre.[Wink]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#6
Tak for et godt kursus.
Men som du selv skriver kunne det havde været godt med lidt mere dybde på, men det var tiden ikke til.
Vi var jo også lidt af en blandet flok, og man kan sige at gå mere i dybden er for de lidt mere nørdede.

Jeg er frisk på et kursus mere ,hvor der gerne må være lidt mere fokus på forskellige skydestillinger og afprøvning af disse samt retning af vores fejl og gerne lidt mere afstand på.

Mvh.B.C.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by B.C

Tak for et godt kursus.
Men som du selv skriver kunne det havde været godt med lidt mere dybde på, men det var tiden ikke til.
Vi var jo også lidt af en blandet flok, og man kan sige at gå mere i dybden er for de lidt mere nørdede.

Jeg er frisk på et kursus mere ,hvor der gerne må være lidt mere fokus på forskellige skydestillinger og afprøvning af disse samt retning af vores fejl og gerne lidt mere afstand på.

Mvh.B.C.



Vi er helt enige om at der skal gåes mere i dybden, jeg havde selv forventet at PB (instruktøren ) havde været lidt rundt og rettede på os, når vi lå og skød, men der var holdet for stort, et hold på halv størrelse ville give mere tid til den enkelte.

Et kursus på hjemmeværnsbanen liggende i grus på 200 meter tror jeg vil give mere til den enkelte skytte og man får ikke ondt i knæ og hofter.[xx(]

Men er folk villige til at betale det dobbelte for et kursus[?][?]

De interesserede kan sende en PB, måske vi kan få lavet noget i efteråret.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)