Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
skydetræning 22. på egen jord
#1
Vil til at skyde træne med 22. til almindelig skiveskydning skal der selvfølgelig være kuglefang (jordvold )alternativer velkomne men hvad hvis man skyder på de der snurre mål af metal har man så øget risiko for at kuglen ryger steder hen man ikke ønsker og dermed behov for afskærmning til sider .øvrige forslag til skiver/skydemål modtages gerne og erfaringer med god og billig trænings ammunition ligeså
Svar
#2
Med mindre du får lavet en godkendt skydebane, så er det kun lovligt at træne, 5 gange om året. Og det er vist heller ikke lovligt, uden godkendelse, at lave en skydebane, af permanent karakter.

Men selvfølgelig, hvis du har et godt forhold til dine naboer, og de ikke får ondt i røven af det, så bare skyd løs.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
og - hamrende ulogisk - er det heller ikke tilladt at lave en vold for at gøre indskydningen mere sikker [}Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
I bor i det forkerte land!
H
Hogmeister
Svar
#5
Jeg har forstående naboer[Wink]og regner med der kommer dæmper på sonic,sai eller sak [Big Grin]så det bliver næppe et problem .på min daglig gåtur med hunden her i eftermiddags fik jeg faktisk den ide at jeg vil prøveat spørge naboen om jeg må skyde i hans lille grusgrav der kan vist lige blive 50 meter og der er fine volde omkring så bliver jeg fri for at lave noget kunstigt og sikkerheden vil være i top [Big Grin]så det jeg må lige få gjort [Wink]inden tilladelsen til den lille ny dukker op.Har i nogle ideer til subsonics ammu eller noget der ligger der omkring i hastighed
Svar
#6
Jeg mener at du under visse forudsætninger godt må skyde men du må ikke bygge vold for så er det en skydebane og de skal godkendes...
Svar
#7
Altså har du ikke en kone der kunne tænke sig en højbed af stauder.
Svar
#8
Tjaa.. Jeg har også være plaget af støj, så er det jo godt med en støjvold -- [8D][^] eller flere støjvolde ...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Ide til subsonics kommer her.
Cci standard.
Billig (25 kr. Æsken), rimelig præcis, subsonic (i de fleste rifler).
Mvh Frederik

Med venlig hilsen
Frederik
Med venlig hilsen
Frederik
Svar
#10
tak for info har lige købt 500 cci standard så må vi se om de virker men billiger er de ihvert fald [Big Grin]prøvede top shot og de skød fint synes jeg 5 skud kunne næsten dækkes af et plaster på 50meter håber at cci er bare lidt bedre[Wink] prisen er stort set ens hvis man køber ved skyttebutikken og ikke ved den lokale våben pusher [:0]
Svar
#11
CCI SV plejer at gå OK, i de fleste våben, specielt til prisen.

Men ellers kig på Lapua GmBh Standard Plus (SK Standard Plus) Den går ofte end tand bedre, end CCI SV, og er ikke meget dyrere, hos Skyttebutikken.

SK/Lapua GmBh Pistol Match går forbløffende godt, i mange rifler. (og bedre end Standard Plus)

Men eneste seriøse mulighed er, at prøve sig frem. Og helst med riflen i en skydebænk.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#12
Husk i øvrigt at skyde 20-30 skud, når du skifter ammo, inden du måler grupper. Den gamle "smørring" skal lige slides af, og erstattes, af smørringen, på de nye kugler.

Både blykugler og forkobrede er voks eller fedtbehandlede, og man kan få "mærkelige" resultater, indtil den "gamle" belægning/smørring er slidt af.
Det samme gælder, hvis du renser piben i bund. Den skal lige "fedtes" til.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#13
Hvis jeg lige maa henvise til denne gamle traad

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=24405

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#14
Tak for de oplysende svar og tips vil da lige prøve lidt forskelligt min test af cci standard var ikke overbevisende men til mit hygge skydning egentlig ok men synes top shot og rws subsonic var bedre og vil prøve nogle lapua prisforskellen er til at overse mellem top shot cci og nogle af lapuas ved skyttebutikken
Svar
#15
Tak for de oplysende svar og tips vil da lige prøve lidt forskelligt min test af cci standard var ikke overbevisende men til mit hygge skydning egentlig ok men synes top shot og rws subsonic var bedre og vil prøve nogle lapua prisforskellen er til at overse mellem top shot cci og nogle af lapuas ved skyttebutikken
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)