Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Overflyvnings tilladelse...?!!!
#1
Min søn har længe ledt efter et specielt haglvåben. Det fandt han så i England i oktober,og efter rigtigt mange mails og telefonsamtaler faldt alt til sidst på plads. Papirarbejdet blev fra engelsk side udført af et firma der har specialiseret sig i import/export af våben. Vi fik også klaret tilladelsen fra dansk politi. Vi har også underskrevet en attest på at det ikke er kemiske /atomare våben vi ønsker at indføre...!! Så langt så godt. I fredags kom der så en dejlig mail med et fragtbrev og en tidsplan for kanonens rejse. Afgang fra London til Helsinki lørdag og Helsinki til København søndag. Den lander planmæssigt søndag aften og vi er bare SÅ klar til at hente den. Vi ringer til det firma der står for at håndtere pakken når den ankommer. De kan så desværre ikke finde dokumenterne søndag aften,så vi må vente med mandag med at hente... Jeg ringer til dem mandag morgen, og så skal jeg ellers love for at morskaben begynder. .!!! Jeg får at vide at det mangler en tilladelse... en OVERFLYVNINGS TILLADELSE..!EN HVAD,spørger jeg meget begavet. Jo,får jeg forklaret-bygge bolig og trafikstyrelsen skal give tilladelse til at våbnet må flyves ind i dansk territorie!!!!! Og de er ikke blevet spurgt! Det er angiveligt Finnair derskulle have ansøgt men det er ikke sket. Jeg taler så med den eneste i landet (angiveligt ) der har råderet over dét stempel... og han er sur!! Og jeg får at vide at han ikke giver tilladelser med tilbagevirkende kraft! Jeg har talt med ham nu se sidste 3 dage,og han lover hver dag at ringe tilbage senere samme dag. INTET sker! Jeg hører intet fra ham hverken på mail eller tlf. Så nu står knægtens kanon så i Kbh lufthavn og kan ikke rykkes en eneste millimeter inden den får hans tilladelse.... Jeg er lige ved at eksplodere! Men det fremmer sikkert ikke sagsgangen hvis jeg ruller mig ud.
Hvad faen gør vi [?] Er der nogen der nogensinde har hørt om OVERFLYVNINGS TILLADELSER!!!!![?][?]
Man skulle jo tro det var opfundet af Monty Python [xx(][xx(][xx(][xx(]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Aldrig hørt om det i den forbindelse, totalt vanvittigt..[}Smile]
Svar
#3
Han giver sku da ikke overflyvningstilladelse hver gang en jæger rejser ud eller ind med sit skydevåben, så de er da helt galt afmarcheret. Bed ham lige oplyse hvad han har røget, det lyder som en mega stærk ganja!

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Det er dette cirkulære, han er "ramt" af
https://www.retsinformation.dk/forms/R07...x?id=50041

Der skulle have været foretaget en forenkling af reglerne, i 2013, men der er tilsyneladende intet sket, endnu.
http://www.trafikstyrelsen.dk/da/databas...179BA.ashx

Personer der er ombord på flyet, og som har de nødvændige tilladelser er undtaget fra reglerne om tilladelse, fra luftfartsstyrrelsen.

Citat:quote:

§ 4. Luftfartøjer må ikke uden tilladelse fra Statens Luftfartsvæsen medføre våben, eksplosivstoffer, krigsmateriel eller krigsammunition, jf. dog § 5.

§ 5. I luftfartøj kan uden tilladelse efter § 4 transporteres:

1) Tjenestevåben med tilhørende ammunition, som medbringes af personel fra forsvaret, civilforsvaret eller politiet.

2) Våben med tilhørende ammunition, som medbringes af personer, der efter lovgivningen har fået særskilt tilladelse til at erhverve, besidde, bære, anvende, udføre eller indføre de omhandlede våben.



Det er §5 er gør at jægere og skytter relativt problemfrit kan tage deres våben med på rejse.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
Grunden til at vi nok aldrig hører om de overflyvningstilladelser er nok, at det er noget transportøren skal sørge for, så vi finder kun ud af det, når det er gået galt.

Og som nævnt ovenfor, Jægere og andre, der har lovlig adgang til våben, kan, med de fornødne tilladelser rejse med våben, uden at der er behov for en overflyvningstilladelse.

ULG: det er vel Finnair, du skal have til at sørge for tilladelsen?

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
Jeg var udsat for nogenlunde det samme som dig med en riffel fra England.
Efter et par dage efter riflens ankomst i CPH dukkede de papir op på magisk vis. Dog var det ikke Finnair der var brugt i mit tilfælde. Men ring til firmaet og spørg om den nu kan afhentes... sådan med jævne mellemrum...

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#7
Jeg ringer. .. tit og ofte!!![}Smile]
Ja,det er utvivlsomt Finnair der har skidt i nælderne. Problemet er så,ifølge min nye ven,at det gør div flyselskaber meget jævnligt, og nu er han så blevet træt af det. Derfor holdes kanonen nu som gidsel.
Jeg har skrevet en lang klage/ opfordrings mail til Finnair. De er ikke vendt tilbage til mig.[xx(] Jeg ved jo ikke om de har kontaktet luftfartsstyrelsen, for hver gang jeg spørger, så "ved jeg mere når jeg ringer til dig i eftermiddag".... Hvilket han så ikke har gjort,hverken mandag,tirsdag eller onsdag....

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
Alle ved sgu da at man skal have en overflyvningstilladelse fra luftfartsstyrelsen, før man må SENDE våben ud og ind af lille danmark med fly.
Man har vel også (på den hårde måde) lært at det kun er nogle enkelte transportfirmaer, som har styr på alt vedrørende våbentransport.
Du kan være glad for at det ikke var i Prøjserland det skete. Her er man ret gode udi discipliner som gidseltagning, Krejleri og afpresning, når fragtfirmaet ikke kender reglerne.

Lad nu være med at gå for hårdt til Finnair, det er ikke deres skyld. Det er dig eller afsenderen som har det egentlige ansvar.
Hvis du hyler for meget til Finnair, bliver resultatet formodentligt, at de i fremtiden bare nægter at transportere lignende skrammel.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#9
Jeg har intet haft med transporten at gøre. Vi har betalt et engelskt firma knapt 600 pund for at de skulle klare det hele,netop fordi vi ikke kender alle de mulige spidsfindigheder der er i forbindelse med import/export af våben.I følge både luftfartsstyrelsen og firmaet der står for håndteringen her i DK,er det flyselskabet der skal stå for ansøgningen af lige netop dén tilladelse.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
Det må da kunne lade sig gøre at true flyselskabet med bål og sagførere i den her sag, da de jo helt klart har "tabt papirarbejdet på gulvet" og det helt og aldeles er deres fejl.

De er jo direkte skyld i at din ejendom er tilbageholdt af myndighederne i DK. Reelt kan du rejse erstatningskrav for den slags.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
Ja jeg har også været ramt af det ved import af en Brügger&Thomet riffel, hvor tilladelser skulle være i orden for transit igennem landene imellem afsender- og modtagerlandene.

Men det er normalt noget som transportøren sørger for.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#12
Jeg har talt med luftfartsinspektøren igen i dag. Han virker faktisk som om han forsøger at hjælpe med at få sagen løst. Jeg tror lige jeg vender skråen og tage et par mundfulde frisk luft, inden jeg gør mere i sagen. Og så håber jeg at det hele bliver løst i mindelighed inden så længe. Han har været i kontakt med afsender, og han har sendt dem nogle spørgsmål som han ikke havde fået svar på da jeg talte med ham i formiddags.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#13
Nå, nu ser det ud til at lysne. Jeg har godt nok talt meget i telefon i denne uge, men nu kan vi endelig hente kanonen.
Det ER enen og alene Finnair der bærer ansvaret for dette fuckup! Det er dem, og KUN dem der skal ansøge når de flyver uledsagede våben,ammunition og lignende til DK. Jeg vil ikke nævne nogle navne her, men i følge de personer jeg har talt med i denne sag, så er det rutine fra Finsk side, i øjeblikket, at sende våben afsted uden denne tilladelse. Jeg har talt med en del forskellige folk i Helsinki og London, og de giver primært en sludder for en sladder. Det har så heller ikke gjort tingene lettere at Finnair´s mailprogram har været nede det meste af ugen( Det er hvad de fortæller mig) Forskellige folk cargobranchen har heller ikke kunne komme i kontakt med dem via mail. Pga de mange sager der har været vil de Danske myndigheder nu sætte tingene helt på plads for Finnair, så det forhåbentligt ikke gentager sig fremover. Men derfor vil jeg da gerne opfordre andre der måtte komme i den situation, at de skal have våben fragtet afsted, til at finde et andet selskab. De har godt nok ikke været til megen hjælp!!!!![xx(][xx(][xx(]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#14
Får vi også lidt detaljer om det specielle haglvåben? [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#15
dejligt at den kom i hus: tillykke

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#16
Hvis nu man ellers spørger en af de Danske speditionsfirmaer, som faktisk ved noget om våbentransport(der findes kun et par stykker, som reelt er inde i reglerne. Og resten snakker og røven går), ja så siger de sørme at det er speditøren som søger overflyvningstilladelse.

Lad nu være med at gå for meget efter Finnair. det eneste du opnår, er at i fremtiden siger de bare NAJ hver gang der bliver spurgt om de vil fragte vores kære gøbber. Logisk set er det da meget lettere for dem at takke NAJ til den slags transporter, i stedet for at risikere både bøder og afpresning, fra myndighederne.

Og lad nu være med at spørge hvorfra jeg ved at myndigheder, er parate til både krejleri og forsøg på afpresning.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#17
Det har også været en rodet omgang, med det her tilladelse-halløj. Både det firma her i Danmark der håndtere godset for Finnair og den Danske myndighed der udsteder tilladelserne siger at det er flyselskabet der står for ansøgningen. Men det firma jeg har brugt som speditør/eksportør i England siger at de inden kanonens afrejse ansøgte og fik tilladelsen, men at Finnair åbenbart har undladt at sende den med. Det er lidt modstridende!!![Sad]. Nå, nu er kanonen heldigvis i knægtens våbenskab og det er det vigtigste. Jeg gør ikke mere ud af sagen overfor Finnair.

Citat:quote:

Og lad nu være med at spørge hvorfra jeg ved at myndigheder, er parate til både krejleri og forsøg på afpresning.


NÆ!! Fortæl!!!![Big Grin]

Strom- Tak[Smile]
Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Explorer

Får vi også lidt detaljer om det specielle haglvåben? [Smile]

MVH Bjarne



ULG: Vi er flere, der venter med spænding. (Billeder!!!!!)

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#19
Undskyld Explorer, jeg havde sgu ikke set dit spørgsmål Det beklager jeg[Sad]
Det er en Beretta S2 (SO2) fra 1953. Ved en tilfældighed fik jeg selv fat i sådan en for et par år siden, og det er sgu en fed skyder. Så derfor kunne han også godt tænke sig en. Efter megen søgen rundt omkring fandt han den i England. Vi har forsøgt at finde ud af hvad forskellen på "S" og "SO" modellerne er. Tilsyneladende er de identiske mekanisk.Og vi har ikke fundet nogen der har kunne sige om der er nogle forskelle. De gamle som vores, min er fra 1940, er med 7 Pins låse, som H&H. De nyere modeller er med mere enkle låse, nogle er med 4 pins, og nogle er "Pinless"
I vores søgen har vi forsøgt at komme i kontakt med Beretta-fabrikken. De er tavse som graven. Og Beretta museet kan jeg ikke finde nogen aktiv mailadresse på. Den er der vel ikke tilfældigvis nogen herinde der har?

[/img]

Min er med color case farvet låseblik, og sønnikes er blank " Coin finish".

[/img]
Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#20
Den ser klart ud som om, at den er besværet værd.

Knæk og Bræk.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)