Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
klobetilpasning Browning superlight
#1
yes så har investert i en kal 20 o/u B425 i superlight (feather).. 2.6kg. Den skal bla bruges på fjeldet hvor min Miroku trap (jagttilpasset med lavere montecarlo ryg) gave mig 'orangutang arme' hvis den skulle bæres skydeklar

Den ligger godt i hånden og skuldrer ok (der skal laves lidt ved bagkappen, men det er ikke noget problem)

Fik den i torsdags og har knab en uges returret hvis den ikke passer. Tørtræning viste den var for smal/spids i ryggen så jeg havner over ryggen med synslinien. 10mm Liggeunderlag klippet til .. så ud til at passe -> prøvede i lørdags på trapbanen. Yes det er ca det der skal til. 10mm er vel for meget at bukke?. SÅ fik også prøvet en Seeland kolbeforhøjer (neoprenpølse med indlæg)= noget rod .. den hårdskum ryg flytter rundt på sig (meget dårligere end beartooths løsning)-> tilbage til liggeunderlag og Gaffa.

MEN det er ikke en løsning jeg i længden vil være tilfreds med..
  • Sådan Beretta kindbeskytter fåes i 6mm (ved ikke om det er nok)
    http://www.jafi.dk/da/Product/BERETTA_KI...R-14881199
    og ser ud til at folk bruger den som permanet løsning (kan tages af så ikke skader skæftet.. men holder det på jagt i regn og I(/&&¤%" ?. Har nogen prøvet den?
  • Fast træklods = så skal limes eller skrues, ikke så glad for at smadre skæfte. (kan velcro evt bruges? .. der er stabilt nok til ikke at flytte sig)
  • Nyt skæfte .. narj for dyrt (eller alt for lang tid at lave selv) .. med mindre der kunne fåes syntetskæfet til B424 kal 20 ?? (ikke kunnet finde nogen)
andre ideer til (semi) permanet løsninger ?. Skal beslutte om den bliver i skabet eller ej .. på torsdag (well senst lørdag efter endnu en gang på banen)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#2
Jeg har hørt om at man kan andre Cast of til Cast on - altså dreje skæftet til links, og derved få øjet til at centrere sigteskinnen.[Wink]

mvh. Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Jeg har hørt om at man kan andre Cast of til Cast on - altså dreje skæftet til links, og derved få øjet til at centrere sigteskinnen.[Wink]

mvh. Swift

[Image: logo1mini.jpg]


yes men ca 10mm ? (det trap skæfte der er på min Miroku..blev også forsøgt bøjet, men vandrede tilbage hver gang-> det var for tykt, så der blev løsningen at 'høvle' lidt af på siden). Nå, snakker med jagtforretningen om det i dag

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#4
Jeg har brugt sådan en gel-pad i nogle år for at få lidt mere højskud, den kan fint holde til vand, vind og vejr.

Jeg tørrede skæftet af med sprit inden jeg klistrede den på, så sidder den godt fast.
Svar
#5
@heb
yes har skaffet sådan Beretta gelpad..og sat på = umiddelbart ser det ud til at passe .. har ikke prøvet af på banen endnu, da jeg har været væk over en lang Påske. Men kolberyggen er relativ ' skarp' så da jeg lagde gelen blev det lidt rynket -> ville løfte og 'trække' lidt i for at få det glat over det hele.. men den slipper der hvor jeg har løftet. Har du prøvet at tage af og sætte på (kunne læse nogen steder at det skulle være muligt (vaske gelen i sæbe?))

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)