Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp til zeiss fl diavari 4-16x50
#1
Hej,
Jeg var i weekenden til en yderst hyggelig skydning i Vingsted. I den forbindelse ville jeg lige kalkulere hvilket mærke jeg skulle sætte på mit kliktårn på zeissen. Kalkulatoren på zeiss's hjemmeside fortæller mig så, at jeg skal vælge ring 3. Det kan jeg jo så ikke bruge til noget på min, åbenbart, oldnordiske kikkert hvor jeg bruger klistermærker på ASV ringen.
Så der skulle vil ikke være nogen, som ved hvilket klistermærke der svarer til ring 3?
Jeg skød mig bare frem til hvilken potition tårnet skulle stå i på 2-300 meter men det er jo ikke særlig fedt når jeg har mulighed for, at sætte et klistermærke på den ekstra ring jeg har givet 400,- for...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#2
HR klistermærker noget nummer
Svar
#3
Ja de har, men de hedder alle noget med 01-33 eller ligende

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#4
man kunne også prøve at komme ud på skydebanen i løbet af sommeren og prøve at skyde med sidt grej og finde ud af hvor meget div. klik giver
og hvis du kommer fra hammer så er der ikke langt til nr.snede der skyder de hver mandag og det koster ca 120kr for en hel sommer det er mandag [Smile]

m.v.h. Rasmussen45.
Ost og rødvin er godt
Svar
#5
Når du har brugt zeiss ballistic calculator så får du ring nr 3 men også et skema med antal klik ud for antal meter, kam du bruge de oplysninger til at kigge hvilken label du skal have på. Alternativt lave en kliktabrl og klistre fast på klappen til okularet
Svar
#6
Brug hvid Tesa-tape. Lav en drop tabel med en ballistik-app. Klik op, marker afstanden med en vandfast touch og bum du har din egen customlabel. Det eneste du skal gøre er at verificere den med virkeligheden på en skydebane. Det er nemt og billigt...

J.
Svar
#7
Zeiss ASV+ systemet+ Ring #3- Giver følgende ballistik: 200m: 4 klik, 300m: 10 klik, 400m: 18 klik, 500m: 27 klik, 600m: 37 klik.
Så du må da kunne finde en folie/label til din gamle kikkert der matcher det ?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)