Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hollowpoint værktøj
#1
Er der nogen på forum der har "bygget" et værktøj til at ændre almindelig ammo til hollowpoint.

Jeg er med på at man kan købe førsteklasses HP ammo uden at gå fallit, det er rent nørderi jeg arbejder i.
Svar
#2
Her er lidt, om nogle af de værktøjer du kan købe, for at give dig inspiration:

http://www.rrdvegas.com/d-rock-bullet-modifier.html
http://www.accurateshooter.com/gear-revi...llet-tool/
http://www.huntingnet.com/forum/guns/309...eport.html
http://www.pacotools.com/tool_discriptions

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Så er prototypen på plads.

Blokken er lavet af "pom" aka polyoxymethylen, det lyder som narko, men det er noget vældig hårdt hvid plast af en slags.

Hullet eller "kammeret" i blokken er boret med et 5,7 mm bor og med en 10 mm udfræsning så der er plads til patron-randen, herefter poleret med autosol chrompolish. 22´er partonen passer perfekt i kammeret.

Stiften til at trykke hollowpoint med er en decap-pin fra et 222 diesæt, den passer i blokken uden slør og laver et fint og helt centreret hul i projektilet.

Jeg er ikke vild med at slå på en randtænding med en hammer, jeg har godt set at nogle gale amerikanere påstår at det er ufarligt, men jeg ved ikke om de alle lever endnu. Jeg sætter decap-pin´en i en søjleborer og den former hollowpoint nemt og ensartet hver gang.

Inden påsken er ovre, har jeg testet om præcist ammunition bliver ved med at være være præcist.

Hvis præcisionen holder så bliver næste step et forsøg med større hollowpoint evt. formet med spidsen af en stjerneskruetrækker eller torx.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by heb

Så er prototypen på plads.

Blokken er lavet af "pom" aka polyoxymethylen, det lyder som narko, men det er noget vældig hårdt hvid plast af en slags.

Hullet eller "kammeret" i blokken er boret med et 5,7 mm bor og med en 10 mm udfræsning så der er plads til patron-randen, herefter poleret med autosol chrompolish. 22´er partonen passer perfekt i kammeret.

Stiften til at trykke hollowpoint med er en decap-pin fra et 222 diesæt, den passer i blokken uden slør og laver et fint og helt centreret hul i projektilet.

Jeg er ikke vild med at slå på en randtænding med en hammer, jeg har godt set at nogle gale amerikanere påstår at det er ufarligt, men jeg ved ikke om de alle lever endnu. Jeg sætter decap-pin´en i en søjleborer og den former hollowpoint nemt og ensartet hver gang.

Inden påsken er ovre, har jeg testet om præcist ammunition bliver ved med at være være præcist.

Hvis præcisionen holder så bliver næste step et forsøg med større hollowpoint evt. formet med spidsen af en stjerneskruetrækker eller torx.


Jeg skød iengang for mange mange år siden på en .22 salonpatron med en luftbøsse.
Afstanden var ca 15 meter og det var en lille svag luftgevær ( Slavia 624)
Patronen var lagt på en avis ( udkastet af avisbudene) ved vejen og jeg lå i dækning/fast anlæg bag min fars sneplov , der blev et mega brandspor på hele avisen længde. Jeg ved ikke om det var en gang ud af en milliard men jeg prøvede aldrig det stunt igen

CP
[Image: ajbutton.gif]
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Så fik jeg lavet lidt test, riflen er en Otterup m/88 med en 4x40 kikkert - præcisionen er uændret.

Jeg har prøvet tre slags ammunition, Lapua Master L, RWS Target Rifle og Remington Target. Patronen får presset et 4 mm dybt hul og det ændrer ikke på præcisionen, på halvtreds meter svinger femskudsgrupperne fra 15 til 35 millimeter målt på yderkanterne, RWS bedst og Remington dårligst. Der er ingen synlig forskel på om jeg skyder med uændret eller ændret ammunition.

Desuden har jeg gjort et forsøg hvor det pressede hul åbnes med en PZ1 stjerne og en T10 torx, der er ingen ændringer på præcisionen. Effekten ændres dog betydeligt fra alm. HP til Torx når jeg skyder på øldåser med vand i.

Jeg kan konstatere to ting, 1) det er ret simpelt at lave sin egen HP patron, 2) jeg klar til rågejagt.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)