Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sauer
#1
Jeg har jagtet rundt for at finde en drilling af en passende standard
og samtidig passende til min pengepung. Jeg tror det lykkedes, med en sauer 16/70 7*65R fra 1966, men meget fin og velholdt (kr. 15000). jeg har været på skydebanen og riffelskuddene kan holdes indenfor 5 cm på 100 m.
I første omgang troede jeg atden medfølgende kikkerten var et ukendt mærke (GECO),
men en kammerat mener, at det vistnok er det samme som en smith & Bender. Er der nogen her der kan bekræfte det?
Tak til dem der har givet gode råd. Specielt til Kima der har gjort en del for, at hjælpe med at finde den rigtige drilling.
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#2
Geco er en gammel og anerkendt ammunitionsfabrikant, og siden hen har deres navn ofte været at se på våben og grej i den bedre halvdel af standard klassen - Så mon ikke optik derfra også er i den bedre ende ? Jeg tror nu snarere at det er Hertel & Reuss der har fremstillet kikkerten, og det gør den ikke ringere.

Lykke til med dyret - Og det glæder mig at du hoppede på 7x65R, det viser nemlig at jeg kan tale lidt fornuft ind i dig [^][Wink]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Rigtige autister har deres egen Charmilles sænkgnister.
Great Dane

Svar
#3
Schmidt & Bender Schmidt & Bender wurde 1957 von dem Feinmechaniker Helmut Schmidt und dem Feinmechanikermeister Helmut Bender gegründet. Unter den sogenannten Hausmarken GECO, HORRIDO, AKAH wurden Zielfernrohre für die deutschen Großhändler hergestellt, die zum Teil heute noch von Jägern zur Zufriedenheit verwendet werden.

Erst Anfang der 70er Jahre wurde der eigene Markenname Schmidt & Bender mit einer weiterentwickelten Zielfernrohrlinie auf den Markt gebracht. Zehn Jahre später gelang mit der Baureihe der Zielfernrohre mit zentriertem Absehen der entscheidende Durchbruch zu einer dauerhaft guten Marktposition.

Durch aktives Marketing in den folgenden Jahren gelang es, Schmidt & Bender zu einer eigenständigen, in Jägerkreisen weltweit anerkannten Marke auszubauen.

Heute sind bei Schmidt & Bender am Standort Biebertal, das in Mittelhessen zwischen Gießen und Wetzlar liegt, insgesamt ca. 60 Mitarbeiter tätig. Der weitaus größte Teil der Belegschaft ist in der Zielfernrohrmontage mit dem Zusammenbau von optischen und feinmechanischen Komponenten beschäftigt.

Tysk er heller ikke min stærke side. Men har tydet denne tekst sådan, at navnet Scmidt&Bender blev født i 70 erne og at fabrikken tidligere hed Geco??????
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#4
Den i ørigt meget informative tyske tekst fortæller at Smidt & Bender blev grundlagt i 1957. Men i første omgang lavede de optik under andre (primært store engros firmaers navne) navne, herunder GECO osv.. Først i 1970erne begyndte de at sælge under eget navn.

Tysk kan være noget tricky noget... Lidt som dansk bare bedre til at kommandere med.
Mvh Thomas
Svar
#5
Derudfra kan man jo så (måske) konkludere at kikkerten er fra engang i 70'erne [xx(] eller [8D] hvem ved...

Tillykke med Drilleren!! er den "Geco" kikkert i "einhak" ???

---

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)