Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tikka T3x CTR i GRS Berserk skæfte
#1
Det er svært ikke at være tiltrukket af en T3x CTR til ca 10-11000kr.

Men den er jo ikke udstyret med et std T3 bundmetal, så hvor stor en udfordring er det fx at få den til at fungere i et GRS Berserk- eller det T3 Boyds TH skæfte man haver på lager til den anden T3 ?

Kan man evt fræse ud eller lægge materiale (Devcon metal puddy fx) til for at støtte T3x CTR-bundmetallet. Jeg ved ikke om T3x CTR bundmetallet er smallere/bredere/længere ift std T3 bundmetal.

God Påske iøvrigt [Smile]

Mvh Pete
Svar
#2
Caspian 1911 fra NVF har fået en CTR lagt i et GRS skæfte. Det så pænt ud. Du kan finde ham inde hos amatørerne på NVF [8D]
Han bor vist på Djursland eller omegn.

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Jeg har set formands Tikka T3 CTR med Berserk-skæfte. Såvidt jeg ved er den monteret ved Normark.
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Caspian 1911 fra NVF har fået en CTR lagt i et GRS skæfte. Det så pænt ud. Du kan finde ham inde hos amatørerne på NVF [8D]
Han bor vist på Djursland eller omegn.

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0

Han er aktiv på hjortebanen i Grenaa, jeg vil gerne hvis du vil forbi og se riflen på en træningsdag.

Og jeg kan også
Lave en aftale hvis det kommer der til



222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#5
Hmm finders der ikke med Sporter i T3 som næsten er lige så god som den gamle Master Sporter

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#6
PSE Composites laver et E-Tac4 skæfte som er designet til Tikka T3 CTR

https://www.pse-composites.com/collectio...-tac-4-ctr

Du er velkommen til at kontakte mig hvis det har interesse - jeg har handlet en del med dem - det er super lækre skæfter!

J.
Svar
#7
Mange tak for svar.

Så er det lidt at overveje....[Smile]

Mvh Pete
Svar
#8
Jeg fik gratis tilpasset et GRS til CTR så det kan ikke have været nogen stor operation. Det ligner De er skabt til hinanden
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Lyhne

Jeg fik gratis tilpasset et GRS til CTR så det kan ikke have været nogen stor operation. Det ligner De er skabt til hinanden



Tak for input, Lyhne - tror jeg vil prøve at købe et GRS Berserk til CTR'n.

Mvh Pete
Svar
#10
Fra Juni leveres GRS Berserk specifikt til Tikka CTR. Så nu er det bestilt.

Tikka CTR+GRS Berserk kombi virker altså også som en no-brainer. For mig ihvertfald [Wink]

Mvh Pete
Svar
#11
Det er rent Plug, play & shoot med Tikka CTR i GRS Berserk modellen til CTR. Her med Sonic Ghost 50, Spuhr og en Kahles. Skal lige have monteret en Yodave trigger spring, og så skal der vel testes en smule

[Image: GAgMoeG.jpg?1]

Mvh Pete
Svar
#12
CTR'n i GRS Berserk'en er fritlagt helt ind til låsen. Min anden T3 Varmint, der også er i skabet, er blotlagt indtil 3-4cm foran låsen i sit eget org. skæfte, og skyder rigtigt godt i sit org. skæfte naturligvis.

Når man så prøver at montere Varmint'en i T3x CTR ADJUSTABLE skæftet, er der lidt luft til hver side af underbeslaget, men alle 5 patroner lader fint ind i kammeret fra det oprindelige T3 underbeslag/magasin.

I CTR skæftet er varmint'ens (30.06) pibe blotlagt ind til de samme 3-4 cm fra låsen, som den er i sit org. skæfte. En præcisionstest får at vise om den gamle T3'er Varmint kan nyde godt af T3x CTR skæftet med sin justerbare kindpude [Wink] Det er er absolut håbet [Smile]

Mvh Pete
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)