Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Scenar 155gr 308W N203b
#1
Nu har jeg søgt oppe og nede alle vegne, men finder ikke rigtig nogen data på dette.
Er der nogen her som kan hjælpe med links eller erfaringer.
Det er pt. netop dette krudt jeg har på lager og derfor vil jeg gerne bruge det.

Steyr-SSG69
Svar
#2
Min google-fu fandt det her

http://practicalrifler.fr.yuku.com/topic...TFRImiGO00
http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?t=210440

Umiddelbart skulle jeg mene at det ikke er det optimate krudt.

Citat:quote:

When I cannot sleep, then I lie on my pillow telling myself happy stories of all the good I will do tomorrow. Of course I have a fancy pillow filled with hand-polished beads made from the bones of my enemies"

Citat:quote:

When I cannot sleep, then I lie on my pillow telling myself happy stories of all the good I will do tomorrow. Of course I have a fancy pillow filled with hand-polished beads made from the bones of my enemies"

Svar
#3
Jeg rendte det lige gennem QL og jeg ville starte på 42,6gr med en OAL på 71,1mm og måske gå et par grains over 44,4gr som en slags maks.
Ved 44,4gr og OAL=71,1mm er der en fyldningsgrad på 98,2% og en forbrændingsgrad på 95,79%

Det kunne absolut se værre ud [Smile]
Jeg skal selv lade .308w med 155gr Scenar (og 155gr Nosler CC) og jeg har valgt N135, selv om N140 nok ville være bedre [Big Grin]

Citat:quote:

When I cannot sleep, then I lie on my pillow telling myself happy stories of all the good I will do tomorrow. Of course I have a fancy pillow filled with hand-polished beads made from the bones of my enemies"

Citat:quote:

When I cannot sleep, then I lie on my pillow telling myself happy stories of all the good I will do tomorrow. Of course I have a fancy pillow filled with hand-polished beads made from the bones of my enemies"

Svar
#4
Jeg er i gang med at udvikle en ladning med samme projektil. Jeg valgte Norma 202, som brænder en smule hurtigere.
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
Jeg har tosset gode resultater med 42,5 grain RS 40 oal 71
Men start ved 40.5 grain :-)

222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960 jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
222R,222Rem Mag 5.56x55. 6x55x2,25-06Rem,6.5x55x4
,280Remx2, 308W 38spl(knæklåsriffel)
20308960  jeg bliver altid glad når jeg får en kasse hylster
Svar
#6
Hej Forum
Tak for super gode input. Nu har jeg lidt at gå efter så er det bare med at komme i gang og ud at prøve. Måske venter jeg lige med at prøve til min Magnetospeed V3 Chrono er kommet hjem, så kan der jo også komme lidt hastigheder med.

Steyr-SSG69
Svar
#7
[Smile] Lad os høre hvordan det går med dine tests når du har fået udført dem

Citat:quote:

When I cannot sleep, then I lie on my pillow telling myself happy stories of all the good I will do tomorrow. Of course I have a fancy pillow filled with hand-polished beads made from the bones of my enemies"

Citat:quote:

When I cannot sleep, then I lie on my pillow telling myself happy stories of all the good I will do tomorrow. Of course I have a fancy pillow filled with hand-polished beads made from the bones of my enemies"

Svar
#8
Har prøvet samme projektil, og måtte også bruge Rh14/N202 for at få god precision i min Sako.
Rh15/N203 er for langsomt.

155 gr er også det absolut letteste min Sako vil skyde nogenlunde precist med.
165-180 grain er langt bedre.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Kleth

Jeg rendte det lige gennem QL og jeg ville starte på 42,6gr med en OAL på 71,1mm og måske gå et par grains over 44,4gr som en slags maks.
Ved 44,4gr og OAL=71,1mm er der en fyldningsgrad på 98,2% og en forbrændingsgrad på 95,79%

Det kunne absolut se værre ud [Smile]
Jeg skal selv lade .308w med 155gr Scenar (og 155gr Nosler CC) og jeg har valgt N135, selv om N140 nok ville være bedre [Big Grin]

Citat:quote:

When I cannot sleep, then I lie on my pillow telling myself happy stories of all the good I will do tomorrow. Of course I have a fancy pillow filled with hand-polished beads made from the bones of my enemies"




Så har jeg prøvet at fylde lidt hylstre efter ovenstående.
Start på 43grain, coal på 71,65mm (friflugt 1,5mm)med spring på 0,5 grain.
Det virker som om de er meget fyldte i forhold til hvad jeg ellers har set. Ved 44 grain er det svært at høre/fornemme om der er mere plads i hylstret.
Hvornår snakker man fyldt hylster og hvornår komprimeret load.
Jeg har lavet en kontrol med vand og kommet frem til et gennemsnit på 55,7 grain H2O. Trimlængde er 50,95mm,
Har endnu ikke afprøvet noget, for jeg er i tvivl om jeg er ude på dybt vand eller stadig på sikker grund ?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)