Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Browning Citori
#1
Er blevet lidt lun på en ny Browning Citori i cal. 12/76 cm løb.

Har forstået det grundlæggende er en B525, men fremstillet til det amerikanske marked.

Er der nogen som kan bidrage med erfaringer ?
Svar
#2
Jeg har en citori 12/76 med 71cm løb, 10mm skinne og udskiftelige chokes. Jeg har kun godt at sige om den[Smile]
Svar
#3
Tak, det lyder godt. Er den med manuel eller automatisk sikring ? Har kun erfaring med autosikring, og er lidt bekymret for om mange års vaner kan ændres. Den skal primært bruges på jagt.
Svar
#4
Autosikringen i den er bare et lille stykke bukket metal med en rørstift i
Monterede en i min fars i sidste uge.
Hvis du køber en ny. Følger den med( eller den bliver monteret af sælgeren)

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Klokker

Autosikringen i den er bare et lille stykke bukket metal med en rørstift i
Monterede en i min fars i sidste uge. [xx(][xx(][xx(]
Hvis du køber en ny. Følger den med( eller den bliver monteret af sælgeren)

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg



IKKE EN MÅDE AT BEHANDLE SIN FAR PÅ.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#6
Personligt bryder jeg mig ikke om autosikringer, men det er jo heldigvis en detalje der oftest er meget let at ændre.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by rolin

Citat:quote:

Originally posted by Klokker

Autosikringen i den er bare et lille stykke bukket metal med en rørstift i
Monterede en i min fars i sidste uge. [xx(][xx(][xx(]
Hvis du køber en ny. Følger den med( eller den bliver monteret af sælgeren)

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg



IKKE EN MÅDE AT BEHANDLE SIN FAR PÅ.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"



Aaaaaaaaaaaahahahaha. Fandme godt set min ven. [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#8
Har en Citori GTS, og den er jeg vældig glad for. Dog har jeg haft lidt bøvl med rust i piben. Det kostede en tur forbi fabrikken i Belgien og en lang vente tid - men nu er det i orden.

Min har manuel sikring.

Bemærk at de vist kan have forskellige typer løb, nogle er backbored - om det har nogen betydning ved jeg ikke.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by FrederikR

Har en Citori GTS, og den er jeg vældig glad for. Dog har jeg haft lidt bøvl med rust i piben. Det kostede en tur forbi fabrikken i Belgien og en lang vente tid - men nu er det i orden.

Min har manuel sikring.

Bemærk at de vist kan have forskellige typer løb, nogle er backbored - om det har nogen betydning ved jeg ikke.



Sådan en Browning Citori er da vist lavet i Japan og ikke i Belgien,

Venlig hilsen

JCK
Svar
#10
Selv om den er født i Japan kan den godt serviceres hos Browning/Belgien...[Big Grin]
Svar
#11
Tak for svarene - ikke noget helt vildt afskrækkende. Jeg tænker videre.
Svar
#12
Browning er som regel pisse god kvalitet.
Købte selv en GTS i 2011. Billigste sportsgevær fra Browning.

Hvis den passer til dig, så køb den da.
Når du har skudt 50.000 skud med den, så skal den måske til service. Men ellers får du nok ikke problemer.

I min verden køber man ALDRIG teknik fremstillet i Italien eller Frankrig. Hverken biler eller geværer. Intet af det er ordentlig kvalitet.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by KGSAKO

Browning er som regel pisse god kvalitet.
Købte selv en GTS i 2011. Billigste sportsgevær fra Browning.

Hvis den passer til dig, så køb den da.
Når du har skudt 50.000 skud med den, så skal den måske til service. Men ellers får du nok ikke problemer.

I min verden køber man ALDRIG teknik fremstillet i Italien eller Frankrig. Hverken biler eller geværer. Intet af det er ordentlig kvalitet.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt



Peugout laver da en udmaerket peberkvaern. De skulle sikkert have holdt sig til det - og Beretta er vel heller ikke saa ringe (har godt nok ikke selv nogen af deres haglboesser, men har da et godt indtryk af dem).

Kom til at bytte en drilling jeg aldrig brugte (+en paen stak 1000kr sedler) til saadan en lettere brugt Browning B25. Fik tilrettet skaeftet lidt hos Per Langvad og maa tilstaa, at det uden sammenligning er den boesse jeg skyder bedst med. Super laekre sager. Er ret sikker paa, at teknikken er den samme som en Citory, sevl om den ene har japanske roedder (skulle slet ikke blive overrasket hvis en japansk holder laengere end en belgier), saa det kan man godt anbefale.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#14
Nogle er vist lavet i Japen - min har belgiske papirer og proof marks - og så stå der "made in Belgium"...
Svar
#15
Den Citori vil jeg godt ha' i hånden..
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by FrederikR

Nogle er vist lavet i Japen - min har belgiske papirer og proof marks - og så stå der "made in Belgium"...



Ok - my bad. Havde den opfattelse at alle Citori var lavet paa Mirouku's fabrik. Jeg har ladet mig fortaelle, at man se paa den plade i bunden af baskulen, som vipper op naar man aabner boessen om det er en japansk eller belgisk fabrikeret boesse. Hvis alle hjoerner er 90 gr. skulle det vaere en belgier, men hvis de to "hjoerner" naermest aftraekkerboejlen er "runde" er den fra Japan.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#17
Det drejer sig nok om en B26 eller B27 fremstillet i Belgien nogle ag dem stod der Citori på..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)