Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"safari" på DR 1
#1
efter et kort indslag om safarijagt i DR1 her til aften, sidder jeg tilbage med et rigtig positivt indtryk af Høgh´ens forsvar af udenlandsjagt [Smile]. takker !

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#2
Find 34 minutter ind i udsendelsen

https://www.dr.dk/tv/se/aftenshowet/afte...7-05-15#!/

Mojn Weide
Svar
#3
Jeg er enig med jer i, at Høgen gjorde det godt. Det er svært på så kort tid at komme helt i dybden, især når journalisten hele tiden brød ind.

Tak til JUH

JCK
Svar
#4
Grundlæggende et utroligt godt indspark af piphansen.

Det virker dog lidt påtaget, at han her på den ene side snakker varmt for værdien af vilde dyr på privat land.
Når man så samtidigt erindre hvordan han præcist agere som gutten fra naturfonden, når han skal sælge pleasing, og fordømme jagt under hegn, på løver. en stor del af de folk som avler katte ser på deres projekt, fuldstændig som høghen beskriver de "vilde dyr"


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by n a

Grundlæggende et utroligt godt indspark af piphansen.

Det virker dog lidt påtaget, at han her på den ene side snakker varmt for værdien af vilde dyr på privat land.
Når man så samtidigt erindre hvordan han præcist agere som gutten fra naturfonden, når han skal sælge pleasing, og fordømme jagt under hegn, på løver. en stor del af de folk som avler katte ser på deres projekt, fuldstændig som høghen beskriver de "vilde dyr"


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed



For mig er der ingen tvivl om, at Høgen er blevet rundere med årene.
I hans velmagtsdage, den gang han udgav et jagtblad i papirformat, var halvdelen af alle jægere nogle idioter.

I dag ser han sådan på sagen, at halvdelen af alle jægere er normale.[Big Grin]

Venlig hilsen

JCK
Svar
#6
Man skriver og udtaler sig vel så det glæder flest når man skal leve af det[}Smile]
Svar
#7
Desværre har Høghen lidt ret .. Vi er stadig vores egne værste fjender .. mest fordi der er alt for mange der kalder sig jægere uden at være det, eller har en opblæst mening om sig selv .. [V]

Generelt set over +40 år som jæger må jeg konstatere at mange af dem der kalder sig jægere ofte er selvretfærdige skrydere med meget store ego'er
Det er åbenbart et karaktertræk der følges med lysten til at gå på jagt .. Måske er det ligefrem genetiske karaktertræk der spiller ind ..

En stor del af de jægere jeg har truffet er, eller har været, koleriske, temperamentsfulde, brovtende og agressive hankønsvæsner.

Jagtens største modstandere vil altid være dem der ikke forstår jagtens væsen, og som netop finder velvillige "ofre" og "type-eksempler" hos de ovenstående beskrevne "jægere" ---

JUH udmærker sig i det indslag ved at være Afdæmpet, Velformuleret, Vidende og Nuanceret i sine betragtninger, og han bringer fakta ind i diskussionen, hvor både journalisten og Bo Normander fra Verdensnaturfonden blot slynger påstande ud ..
Desværre er "Hr & fru Liguster-dansker" langt mere påvirkelige af løse påstande og "føleri" end simple fakta omkring virkningerne af trofæjagten i Afrika ..
Begge "parter" ender med at prædke for de allerede omvendte ..

Filmen der giver anledning til interviewet med JUH, kunne godt lyde som endnu en "severely slanted documentary" altså en af de mange såkaldte "dokumentarfilm" der starter med et sæt forudfattede holdninger, og spilder folks tid med at underbygge sit budskab med nøje udvalgte "fakta" omkring trofæjagt i Afrika, og de "skadelige virkninger", korruption og så videre som de mange penge i trofæjagten er med til at understøtte .. Lur mig om ikke den film foregår i netop de lande hvor man ser de største problemer, men "glemmer" at nævne de lande i Afrika hvor det er en kæmpe gevinst for landet og indbyggerne.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)