Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtkonsortie opløses
#1
Vores skovjagt er blevet solgt og derfor skal konsortiet opløses og derfor er mit spørgsmål.
1. Deler man ligeligt alt af værdi
2. Nogen i konsortiet hævder at man deler efter hvor mange år man har været med i konsortiet, hvad tænker i.
Min egen tankeverden:
Når man går ind i et konsortiet så køber man sig en eks. 8 part at værdien af alt der måtte være og derfor deler man osse på ligefod.
Nogen har været med i 1, 2, 3, 5, 17 år så hvis, hvordan fanden regner man så det ud....

Per Tolstrup Nielsen
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#2
Det var da træls for jer!
Da det forrige konsortie, jeg var med i, blev overbudt, havde hver enkelt medlem sin egne hochsitze, og de støvede gevirer i jagthuset gav ikke anledning til skænderier.
Møblementet var så nedslidt, at det var nemmere at efterlade det til NST.
Vi havde også været et samnentømret konsortium i mange år - nogle 41 år - så er det det ikke ligegyldige materielle ting, der vægter. Det er "tabet" af gode jagtkammerater/ fælles oplevelser :
Husk det, når I skal rydde op!
Svar
#3
Ja netop men der er en del forholdsvis nye tårne som vi kan få lov at købe af konsortiet samt en del penge i kassen samt noget tilbagebetaling af jagtleje og det er værdien af disse ting der skal deles efter hvor lang tid man har været med i konsortiet.

Per Tolstrup Nielsen
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#4
I mit hoved giver det ingen mening at dele efter ancinitet - specielt ikke, hvis der er et indtrædelsesgebyr for nye medlemmer.

Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
Er indtrædelsesgebyret hævet, i takt med, at konsortiet, har fået flere værdier?

Hvis gebyret har været uændret, i 14 år, så kan der måske være noget om snakken, men hvis gebyret er hævet, gennem tiden, så har de "nye" jo gennem gebyret, betalt for stigningen af værdi.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
I vort konsortie har vi lavet den simple løsning at skrive det i reglerne.
En for alle og alle for en.
Vi deler ligeligt uanset, antal år man har været med. Når udgifter til oprydning og andre der måtte være er afregnet.
Der er nogle der er gået ud f.eks tidligere og intet fået etc.

Citat:quote:

Originally posted by petoni

Vores skovjagt er blevet solgt og derfor skal konsortiet opløses og derfor er mit spørgsmål.
1. Deler man ligeligt alt af værdi
2. Nogen i konsortiet hævder at man deler efter hvor mange år man har været med i konsortiet, hvad tænker i.
Min egen tankeverden:
Når man går ind i et konsortiet så køber man sig en eks. 8 part at værdien af alt der måtte være og derfor deler man osse på ligefod.
Nogen har været med i 1, 2, 3, 5, 17 år så hvis, hvordan fanden regner man så det ud....

Per Tolstrup Nielsen



________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar
#7
Enligt ret enkelt kan man ikke blive enige så sælg tingene på konsortie auktion og doner pengene til godgørende formål, f.eks kræftramte børn eller lign.[^]

Santo

I min verden deler man solidarisk.[Wink]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#8
Sælg det hele, in eller externt og lej en fælles dagjagt for pengene.[Wink]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar
#9
Hej.

I vores vedtægter står der at hvis konsortiet opløses tilfalder et eventuelt overskud Danmarks Jægerforbund
Svar
#10
Godt at høre hvordan det foregår rundt omkring.
Der er ikke noget indtrædelsesgebyr alt er betalt af den fælles konsortiekasse som er opstået ved en overbetaling på den årlige jagtleje pr person samt bengæt osv...
Men det er nok bare mig der tænker småt.....
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#11
Den vej rundt kan man godt sige at de ældste medlemmer har betalt mere end det medlem der kom med ind for et år siden.

Hvis alle har betalt feks 2000kr i indskud til fodermaskiner og tårne mv så ejer man en ligeværdig del af inventaret efter min overbevisning. Stopper man før konsortiet stopper så er indskuddet tabt. Stopper konsortiet så skal inventaret realiseres og overskuddet deles mellem medlemmerne.

Hvis der årligt er en overbetaling som investeres i nyt grej så har ham der har været med i 10 år betalt 10 gange så meget som ham der har været med 1 år. Sådan i runde tal.

Jeg betalte indskud på 2000kr i en konsortie. 2 år senere ville tovholderen ikke mere. Han havde købt maskiner og hochsitze for indskud og overskud årligt og dækkede hvis der var underskud. Han solgte maskiner, traktor, såmaskine, harve og sprøjte og kassen var tom da konsortiet stoppede. De resterende medlemmer kørte så konsortiet videre og købte inventar af tovholder. Tror egentlig at tovholder fik en del penge på lommen den gang.

Min indstilling til penge og jagt er at i det øjeblik de har forladt min lomme så er de tabt og jeg gider ikke have ondt i maven over det. Men hvis jeg føler mig snydt så finder jeg andre legekammerater. Jeg gider ikke brok og skænderier. Livet er for kort til det.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)