Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor i udland, må man jage med halvauto?
#1
Hej alle sammen

Hvor i udlandet er det tilladt, at jage med en 223Rem halvautomat uden begrænsninger?

Mvh
Thor
Svar
#2
forhåbentlig ingen

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by STROM

forhåbentlig ingen

mvh
Strom, naturgænger



Hvad mener du med det?
Svar
#4
Mr45acp

Hvad havde du tænkt dig at skyde med en 223rem.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#5
Mener du begrænsninger i magasin kapacitet eller kaliberet 223?
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by rolin

Mr45acp

Hvad havde du tænkt dig at skyde med en 223rem.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"


Tænker råvildt eller ræv
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Mener du begrænsninger i magasin kapacitet eller kaliberet 223?


Jeg mener, at der ikke skal bære nogle begrænsninger i magasinet og nu skal det ikke lyde som om, at man skal stå og skyde 30 skud i træk, det er mere, så man ikke skal ødelægge sin riffel med al mulig klamp anordninger :-)
Svar
#8
mener ikke at et bananmagasin hører hjemme på jagt
+ at jeg ikke ser behovet for en halalauto til ræv og råvildt som dog normalt ikke skydes som de eneste vildtarter på drivjagt

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
Hej Strom
Thor spurgte pænt og konkret om hvor en halvauto måtte bruges henne.

Mvh Per

Modereret af Pete1234
Svar
#10
Såvidt jeg ved. Er der mange lande, hvor man har begrænsninger i magasinkapacitet, hvis man jager med halalautomat.
Ellers er der efter min beskeden viden, masser af den slags initiativer på vej, i det nye EU våbendirektiv. Så selv om at man pt må jage med fuld magasinkapacitet i visse lande. Må man forvente at der i disse områder også bliver indført begrænsning.
Så denne fremtid, kan umiddelbart godt indgå på fornuftig vis, i politiets vurdering af om de vil acceptere din forklaring om jagt i udlandet.

Denne problematik, underbygger blot behovet for at dem der "reelt" vil have disse sjove våben til danske skydedicipliner. Erkender at de skal få godkendt deres hobby


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#11
Så vidt jeg ved er der ingen restriktioner for jagt med disse våben i USA, principielt er jeg enig i at myndighederne ikke skal blande sig i om nogen ønsker at gå på jagt med en halvauto, hvis personen er godkendt men en fin straffeattest så burde man kunne stole på at vedkommende overholder loven om antal skud i magasinet indtil det modsatte er bevist, og jeg må gå ud fra at myndighederne læser om statistik om forbrydelser begået med legale våben som sidst jeg så det var under 1% eller måske under 0,5% det er jo ikke jagtvåben eller konkurrence våben som er farlige, men i stedet de illegalet importerede våben som udgør et problem, nå men det er jo en helt anden sag.
Svar
#12
halløj Per og Mr45acp

jo, jeg er nok smagsdommer.

grunden til min kontante udmelding er at spørgsmålet i flg. min opfattelse bunder i at spørger fisker for en begrundelse til at søge om et .223 miliriffel uden begrænsning i magasinkapacitet.

der er intet fornuftigt behov derfor , men der søges efter en undskyldning til tilladelsen.

som før skrevet: jeg har intet imod disse våben på en skv eller politilladelse til brug på skydebanen, men er træt af de søgte begrundelser for at opnå en jagttilladelse

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by STROM

halløj Per og Mr45acp

jo, jeg er nok smagsdommer.

grunden til min kontante udmelding er at spørgsmålet i flg. min opfattelse bunder i at spørger fisker for en begrundelse til at søge om et .223 miliriffel uden begrænsning i magasinkapacitet.

der er intet fornuftigt behov derfor , men der søges efter en undskyldning til tilladelsen.

som før skrevet: jeg har intet imod disse våben på en skv eller politilladelse til brug på skydebanen, men er træt af de søgte begrundelser for at opnå en jagttilladelse

mvh
Strom, naturgænger



Jeg har slettet/rettet i dette indlæg, da vi fører et sobert sprog herind, dette gælder JER ALLE.
Rolin/moderator

Til alle jer andre, tak for hjælpen :-)
Svar
#14
Mr45acp,dit sprogbrug er IKKE passende her i min mening.[xx(]
Svar
#15
Hvis vi nu ser bort fra smag og behag, så er der jo intet objektivet der taler imod en AR-15 som jagtriffel. Den er let og kompakt, præcis og kan tilpasses den enkelte person nærmest i det uendelige.

Det eneste der taler imod er at alle jægere tror det værste om andre - og det har jo i bund og grund ikke noget med våbnet at gøre Wink

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#16
Wow med 5 poster på CVet er det da noget af en melding Mr 45
Jeg anbefaler du prøver med lidt pli og måske at snakke pænt
Mvh Bo Rasmussen
Svar
#17
@ Mr45acp

takker for de pæne ord

Modereret af Pete1234
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Mr45acp

Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Mener du begrænsninger i magasin kapacitet eller kaliberet 223?


Jeg mener, at der ikke skal bære nogle begrænsninger i magasinet og nu skal det ikke lyde som om, at man skal stå og skyde 30 skud i træk, det er mere, så man ikke skal ødelægge sin riffel med al mulig klamp anordninger :-)



Vil du ikke lige fortælle helt ærligt om du reelt har en sådan riffel, som du skal have fornyet tilladelsen til. Eller om du har forelsket dig i en som du gerne vil købe.

Hvis det er tilfældet. Lyder det som om du fisker efter en plausibel forklaring, som du kan sælge til de søde og generelt meget venligt mennesker på våbenkontoret. Så de giver dig tilladelsen.
Reelt set, er det så i min verden en bevidst forsøg på en omgåelse af våbenlovens intentioner.

Hvis du fra starten havde et jagtbehov i udlandet, som du bedre kunne opfylde med en halvautomat. Ja så var det fint. Men fri mig lige for at du skal søge opbakning til omgåelser.

Hvis du derimod seriøst gerne ville have en sådan kanon, til en form for skydebaneaktivitet herhjemme. Ja så måtte du nok hellere få fingeren ud, og komme på charmeoffensiv, så du kunne få ændret mulighederne. Og hvis du fremstod mere pragmatisk, og overvejet. Ja så var der da ellers stor chance for at der var masser som ville bakke dig op.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed

Modereret af Pete1234
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)