Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Frit lejde i juni måned.
#1
http://www.justitsministeriet.dk/nyt-og-...n-i-omloeb
Svar
#2
Hvis jeg var bandemedlem ville jeg da ønske at mine modstandere vil aflevere sine våben. Selv ville jeg beholde mine og på den måde styrke mig over for modstanderne.

Politiet og JM må være mere end gennemsnitligt naive hvis de tror at de får afvæbnet et eneste bandemedlem [xx(]

--
FKF

ANNA
Svar
#3
De sidste mange "frit Lejde" aktioner har næppe afvæbnet et eneste aktivt "bandemedlem" -- [V]

De billeder der har været offentliggjort af de indleverede "våben" viser 90 % udslidte jagtvåben, 2. verdenskrigs efterladenskaber og dynger af skod-knive af mere eller mindre "rambo" type ---
ind i mellem ligger så enkelte klenodier som f.eks Artilleri Lugere og en gang: en Colt Walker [:0][:0][:0][B)] Det vides ikke om den faktisk endte i smelteren, men selv en godt rusten original koster 100.000 - 200.000 Dollar .. [B)]

En bekendt blev kontaktet af en ældre dame der ville aflevere sin mands jagtvåben .. hun turde ikke selv aflevere dem, så heldigvis kom det sæt Purdey parbøsser ikke så langt ... [:0] Som jeg husker det gik de for omkring 400000,- på Christies ---

Men: en "Frit Lejde" aktion sender et politisk signal, og det regner taburet rytterne for langt vigtigere end den reelle effekt af aktionen..

Langt de fleste af de våben der bliver afleveret har aldrig været (eller ville nogensinde komme-) "i Omløb" så effekten er rent symbolsk.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Jeg ser også aktionen som en politisk håndvask.

Den 1. juli er minimumsstraffen for ulovlig våbenbesiddelse 2 års fængsel. Det betyder at helt almindelige mennesker som en gang købte en kinesisk luftbøsse i Bauhaus skal to år i fængsel hvis den tilfældigvis er i kaliber 5,5 mm.

Når det sker, kan Justitsmisnisteren trække beklagende på skuldrene og sige, at manden havde fået en mulighed for at aflevere sit ulovlige og meget farlige skydevåben, så det er hans egen fejl [xx(][xx(][xx(]

Jeg tror de fleste mennesker vil miste både job, hus og måske ægteskabet hvis de skal to år i skyggen, det er et meget voldsomt indgreb. Så JM vasker hænder på forhånd.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Tror jeg begynder at fiske. Her må man stadig bruge bly. Det er svært at komme i fængsel fordi man bruger en for stærk krog eller starter fiskeriet 5 minutter før solopgang.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by unknown

Tror jeg begynder at fiske. Her må man stadig bruge bly. Det er svært at komme i fængsel fordi man bruger en for stærk krog eller starter fiskeriet 5 minutter før solopgang.



Du må faktisk ikke bruge bly mere !!
Svar
#7
Øv med øv på
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)