Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schmidt & Bender 8X56 Classic Illuminated L3
#1
Hej Alle

Som overskriften siger.....

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen har erfaring med ovennævnte model da jeg måske påtænker at købe en..

http://www.swillingtonshootingsupplies.c...inated-L1/

Jeg har søgt lidt rundt på nettet og kan se at den findes i forskellige udgaver.
Forskellige sigter, jeg er næsten sikker på at den skal være med lys og umiddelbart tænker jeg sigte L3, men er da åben overfor argumenter der hælder mod L1.

derefter kan jeg se at den bliver fabrikeret i Tyskland men at nogle af dem bliver samlet i Ungarn, dette kan jeg læse mig til ikke skulle have nogen indflydelse på kvaliteten men kun på prisen, er det rigtigt? igen, er der nogen med erfaring?

Jeg vil bruge den på min Sauer 202 Kal. 30.06
Pursch/anstand på råvildt/gris/Sika/Kronvildt i ind og udland.

Jeg har prøvet den på Jagt i skotland et par gange og syntes at det var en god oplevelse ud til ca. 200m desuden var der et helt ekstremt lys gennemgang samt et dejligt stort synsfelt hvilket tiltaler mig.

er åben overfor meninger,råd og erfaringer.

På forhånd tak
Lars
Svar
#2
http://www.swillingtonshootingsupplies.c...ted-Goods/
Svar
#3
Hej A-Bolt

Jeg er klar over restriktionerne, men arbjeder pt. i UK så ingen problemer der, desuden var linket mere sat ind til info, således man havde en idé om hvilken model jeg mente.

Lars
Svar
#4
Hej Svendsen . Du gør intet forkert ved at købe den kikkert !

Sigte s3 er nok det bedste til at skyde præcist med og 300 m er heller ikke noget problem !.

Hilsen A-bolt
Svar
#5
Hvorfor fast 8x når nu den variable kikkert er opfundet.
Det hænder jo da af og til man får behov for at skyde med lav forstørrelse eks. ved en anskydning og der skal skydes hurtigt på tæt afstand.
Skyder du på 200m så er det jo lækkert at vride den på 12X
En Schmidt og Bender 3-12x50 med Flash dot kan købes brugt til fornuftige penge !!!
Svar
#6
Halvautomat

Tjaaaah..... har allerede zoom..... synes bare at man tit sidder og fifler rundt med zoom men man lander alligevel omkring de 6-9x zoom, så for at gøre det mere simpelt, måske få lidt mere lys især til gris og synsfelt + det allervigtigste en undskyldning for at købe nyt grej....

tænkte jeg at dette kunne være et godt bud....
Svar
#7
mht lys .. se S&B nye Polar T96 serie .. ikke nogen grund til at gå fast forstørrelse, når x4 zoom kan blive så lysstærke (med mindre der er andre faktorer som 'pæng' / størrelse etc)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#8
Jeg har en jagtkammerat, der for nyligt har købt den kikkert - dog uden lys.
Jeg mener faktisk kun den kostede omkring 4.000,-
Mit indtryk er, at det er en fantastisk kikkert, der næppe overgås mht. lystransmission.
Jeg kan ikke komme på nogen svage punkter og jeg tror det vil være meget svært at finde mere kikkert for pengene.
MEN, når man køber en microbil, så er det meget sjældent, at den har et kæmpe baggagerum!
Så man skal jo ikke kritisere en microbil for at være lille!!
Kan man leve uden zoom, så får man ikke bedre kikkert.
Jeg ville ikke kunne leve uden zoom.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)