Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En anderledes "bukkejagt"
#1
Som overskriften siger.

Søndag morgen.
Har besøg fra Vendsyssel det er min gode ven Tommy med frue der har valge at holde et par dage "fri" det er hos Tommy jeg i 2012 skød min kronhjort.
Vi skal i gang med at forberede indfangning af nogle studer der skal til slagt, på vej op til gården observere jeg en underlig buk i det høje græs, jeg har ikke kikkerten med, men kan da godt se det er en parykbuk, men slår det hen da bukkejagten først starter 16/8

Da der skal slås græs til wrap, kommer bonden også forbi denne søndag for at starte med dette, efter frokost stopper jeg lige for at høre hvad han mener om udbyttet, snakken falder hurtig hen på en buk som han måtte stoppe op for, så den kunne få tid til at rejse sig og gå væk fra maskinen, han sige at bukken havde meget svært ved at komme op og stå og falder hurtig sammen i det nyslået græs.

Jeg beslutter mig for at ringe til politiet for at spørge hvordan jeg forholder sig til dette, efter at have ventet i en halv time, kommer jeg endelig igennem, jeg forklarer problemet, får blot at vide at hvis dyret er i nød må jeg aflive dette omgående, jeg behøver ikke at meddele dette, men jeg forklare at jeg gerne vil have alt klart først, får at vide at jeg gerne må ringe når bukken er nedlagt.

Søndag aften.
Jeg sidder i den mobile vakkoja og venter på gris da bukke pludselig ud af det blå dukker op, men der er mindst 200 meter til den og den står inden hos naboen, jeg håber nu at den vil gå de få meter der er ind til min jagt men ak og ve det gør den ikke, ja grisen kommer men det er en so, så jeg afbryder jagten klokken er nu 01.00

Mandag morgen.
Efter morgenmaden kører Tommy og jeg en runde for at se om vi kan finde bukken men ingen buk, jeg ringer til naboen og forklarer ham problemet med at bukke havde gået på hans jord, jeg får bare besked på at få aflivet bukken omgående og næste gang skal jeg bare skyde.
Efter frokost ringer tommy til mig, han er ude at lufte hunden og har spottt bukken liggende i naboens kornmark, jeg pakker grejet og mødes med Tommy, jeg vælger at finde en god plads bag en stenmur, efter at have ventet en tid, fløjterjeg for at få bukken op og stå, fløjter mange gange, men bukken reagere overhovedet ikke, så jeg vælger at køre hjem igen.
Køren ned efter et par timer og bukken er ikke at se, vælger at se efter bukke flere gange men uden held.
Efter aftensmaden skal Tommy og frue hjem igen, jeg kører ned og sondere marken og nu ligger bukker et helt andet sted men på sammen mark, får grejet i bilen og afsted, får fundet en ny plads, jeg får knapt nok pakket ud før bukken langsomt rejser sig op, jeg kan godt se at der er noget helt galt, jeg får lige målt afstanden og klikket 1 klik, spænder hanen og skuddet går, bukken hopper frem og falder sammen.
Jeg henter min bror, så han kan hjælpe mig med at få bukken ud.

Synet der møder mig er en buk, der ikke har haft det godt, men historien slutter ikke her, vi får bukken ind i bilen, jeg sætter min bror af og køre hjem, under den korte køretur "500 meter" begynder der at lugte i bilen, en underlig ram lugt.

Jeg får bukken ud af bilen og begynder at studere opsatsen, her går det op for mig hvorfor bukken ikke opførte sig normalt, under en hudfold bagerst på opsatsen ser jeg en maddike, jeg vælger at tage en flaske med sprig og forsigtig sprøjte på maddiken, herefter eksplodere opsatsen af maddiker der vil ud, jeg har svært ved ikke at blive dårlig, optager en mindre video af alle maddikerne der bare vælter ud.
Saver hovedet af bukken og fryser dette, kroppen blive ikke til mad.
[Image: 9686020_F_C29_C_42_A4_992_F_709316_D37074.jpg]

[Image: E31_A95_A3_60_BA_450_B_A3_FE_E618_E5_B65179.jpg]

[Image: 328_CB412_0_CFC_464_B_8_AD0_EA21_B4_AA717_C.jpg]



Ringer til politit om meddeler at bukken er nedlagt.
/Rolin



"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
stakkels buk, godt du fik den
så du om der var fejl/beskadigelse på testiklerne ?

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
@Strom
Der var 2 meget små sten i posen, samme størrelse som en peanut.
Det venstre forløb var meget løst oppe ved kroppen.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by STROM

stakkels buk, godt du fik den
så du om der var fejl/beskadigelse på testiklerne ?

mvh
Strom, naturgænger



For pokker, Rolin. Hvornår på dagen beskadigede du dine testikler? Kunne godt høre lidt på din stemme da du ringede......men det er selvfølgelig vigtigere at få aflivet bukken end at få kigget på dine nødder.
Men ved du hvad? Hvis du taget et billede af dem og lægger det op her i medlemsforummet, så kan en af dyrlægerne kigge lidt på dem.........

Hard work beats talent, when talent doesen't work hard.....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Nej tak, jeg er personligt ikke intresered i billedbevis af Rolins nødder, synd for bukken godt at det lykkedes.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)