Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Haglbøsse uden jagttegn
#1
Jeg har en bekendt som har skud lidt lerduer, i selskab med en af os instruktører på vores lille lokale jagtbane. Han kunne godt tænke sig at komme rigtigt i gang med lerduerne, men han har ingen interesse i jagt, så han ønsker derfor ikke at tage jagttegn. Jeg ved der findes mulighed for, via en skytteforening at få en haglbøsse på en tilladelse, på lige fod med andre sportsvåben. Jeg rådede ham til at køre ud til den store bane øst for Odense, (Kærby Mose) men de folk han traf på banen. var ikke til megen hjælp. Er der nogen her der kender til den konkrete arbejdsgang, hvis han ønsker at skyde lerduer, som "sportsskytte"?
Han ønsker at købe en haglbøsse, og opbevare den i sit hjem.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Der findes foreninger der er godkendt til at give våbenpåtegning på medlemskortet.
Jeg ved at bla Horsens er det - men det er jo lidt langt fra dig.
Vi gad ikke bøvle med det på Højderyggens Skydecenter.
hele bestyrelsen skal godkendes og til enhver tid være godkendt af politiet.
Vi var 12 mand i bestyrelsen, så der sker jo en vis udskiftning.
Vi lod et par gange et enkelt medlem søge våbentilladelse ved Politiet i Horsens - de ringede så til mig og vi fik en sludder om vedkommende - den tror jeg ikke går i dag.

CP
[Image: ajbutton.gif]
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
http://skytteunion.dk/flugt/

mvh
mvh
Svar
#4
ULG: Jeg tænker, at hvis kan nu melder sig ind, både i en forening, der kan give ham en våbenpåtegning, til flugtskydning, og hos jer, så kan han vel lovligt skyde, med sit SKV registrerede gevær, hos jer?

Han skal dog nok stadig møde op, på den anden bane, med jævnlige mellemrum.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)