Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny ejndomsværdiskat jagtejendom
#1
Ny ejendomsværdiskat, lovforslag L 211, som jeg læser lovforslaget, ser det ud som om, at jeg som ejer af en mindre landbrugsejendom risikerer at skulle betale flere 100% mere i ejendomsværdiskat. Jeg læser lovforslaget som om, at det i fremtiden er alle landbrugsejendomme, der ikke drives som aktive landbrug, der skal betale skat som var de parcelhusgrunde, ikke som tidligere hvor det kun var ejendomme under 5,5 ha.

Jeg er ikke klar over om min fortolkning af lovforslaget er korrekt? Jeg tænker, at overstående kunne være af stor interesse for mange jægere, der ejer mindre landbrugsejendomme der er udlagt som naturområde.

Læs her: http://landbrugsavisen.dk/skattesm%C3%A6...5-landbrug

Lovtekst her: http://www.ft.dk/samling/20161/lovforsla.../index.htm

Mvh JM
Svar
#2
Nåå, så snylterne har fundet et sted de kan få stukket snablen lidt dybere ned i nogle alm. danskere lommer.
Ja ja, det er jo også nemmere end at tage fra almindelige danskere. Hvis pengene skulle tages fra de store pengefolk, ender det jo bare med at SKAT bliver snydt[xx(].

Sonny
Svar
#3
Jesper, du læser det rigtigt. Det er dog værre end som så. Selv ret store f.eks. planteejendomme hvor ejeren arbejder ved siden af kan også blive ramt, da de kan tjene mere ved deres fuldtidsarbejde end ved landbruget, og så er det jo ikke erhvervslandbrug. Så er der bare at betale ved kasse ét.
Alle advarer om at dette er fuldstændigt vanvittigt og at reglerne vil ramme helt forkert, men der bliver bare ikke lyttet.
Ministeren har udtalt at det jo ikke er hensigten med loven og at der naturligvis ikke vil komme en bølge af nye vurderinger... Men som det plejer at være vil lovens blive tolket efter dens bogstav og ikke dens hensigt... det giver jo penge i kassen, og de fleste stemmer er i byerne... og når det er Skat der skal forvalte det så skal det nok gå godt...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#4
Det vil så betyde at en mindre landejendom som min vil gå fra en grundskyld på ca. 12000kr til ca. 71000kr, de penge bliver svære at finde. Hvor mange 1000 Danskere vil det mon ramme? Og hvor mange har økonomi til at stige 500% i grundskyld?
Svar
#5
Jesper: Det kommer til at ramme MANGE og vil få enorm negativ indflydelse på deres liv, men det vil ikke ramme "stemmekvæg" nok til at politikerne gider tage sig af det. Du kan jo altid bare sælge din jord fra til nærmeste storbonde, så slipper du for skatten... (Sådan må politikerne da i hvert fald tænke...)

Og fra borgerne i storbyerne er der nok ikke meget hjælp at hente når de betaler 60.000 i skat for 400m2 med et rækkehus, de mener jo nok bare det er rimeligt at vi herude i de tyndt befolkede områder også spytter i kassen...

Politikerleden bare stiger og stiger...

I min studietid var jeg faktisk en del sammen med Karsten Lauritzen - skatteministeren - Men kontakten gled ud for maaaaaange år siden. Det var nok en fejl at man ikke havde holdt fast i den kontakt, så man kunne prøve at tale lidt fornuft direkte til ham.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#6
Jeg kan ikke lige lure om det kan være en løsning at beplante og ændre status til en skovejendom?

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#7
Som jeg har læst et sted så bliver det først efter et salg og kun ved ejerskifte.

Efter den 1/1 2018

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Som jeg har læst et sted så bliver det først efter et salg og kun ved ejerskifte.

Efter den 1/1 2018

Santo



Jeg har også set det refereret et sted, men kan ikke finde det i lovteksten.

Boryx" Det ser ud som om, at det kan være en mulighed for nogle med skovejendom status, hvis man er så heldig at bo i skovrejsningsområde.

Jeg syntes dog at denne lov er yderst uheldig, den vil fremme en udvikling i landområderne, der betyder at de der ikke har produktion på deres ejendom vil få svært ved et eje jord. Mange af de små ejendomme der er ejet af jægere, og andre naturelskere fremstår jo som naturoaser i landskabet.Ærgreligt at der kun skal være plads til at storbønder og rigmænd i fremtiden, skal være de eneste der kan eje jord, og det vel at mærke med "skatterabat".

Mvh JM
Svar
#9
Det er garanteret noget den spade til Esben Lunde vores landbrugsminister har været ovre i skatteministeriet og hviske dem i ørene om. Det vil betyde at der pludselig vil blive en masse billig jord til salg for storbønderne :-(

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Det er garanteret noget den spade til Esben Lunde vores landbrugsminister har været ovre i skatteministeriet og hviske dem i ørene om. Det vil betyde at der pludselig vil blive en masse billig jord til salg for storbønderne :-(

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!



For nu at blive i din retorik.
Så er det nok en SPADE af en offentlig ansat embedsmand, som har fundet på endnu en måde at suge penge ud af skaffedyrene.

Prøv lige i stede, at holde en bare lidt nøgtern og rimelig retorik.


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Det er garanteret noget den spade til Esben Lunde vores landbrugsminister har været ovre i skatteministeriet og hviske dem i ørene om. Det vil betyde at der pludselig vil blive en masse billig jord til salg for storbønderne :-(

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!



Den tanke har også strejfet mig[Smile][8D][xx(]

Mvh
Korthår[Smile]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by n a



Prøv lige i stede, at holde en bare lidt nøgtern og rimelig retorik.

det er squ morsomt når man tænker på afsenderen [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#13
Det er da skudt forbi at tro nogen landmand gider købe et dyrt husmandssted.
Næ det drejer sig udelukkende om at kradse skattepenge ind. Mange har brugt de nuværende regler til skatteoptimering, velvidende at de har deres på det tørre. Dem der fravalgte Strandvejen for en landejendom nær skov bliver nu straffet. Alle os andre som lever herude til daglig er bare casualties.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

Originally posted by n a



Prøv lige i stede, at holde en bare lidt nøgtern og rimelig retorik.

det er squ morsomt når man tænker på afsenderen [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!



AAAARrr , jeg synes da ellers at jeg altid, er både høflig, velopdragen og har stor pli [8D][8D]
Jeg glemmer det bare engang imellem, specielt når der er tale om folk som bære rygmærker (endda på begge sider) [Wink][Wink][Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by unknown

Det er da skudt forbi at tro nogen landmand gider købe et dyrt husmandssted.
Næ det drejer sig udelukkende om at kradse skattepenge ind. Mange har brugt de nuværende regler til skatteoptimering, velvidende at de har deres på det tørre. Dem der fravalgte Strandvejen for en landejendom nær skov bliver nu straffet. Alle os andre som lever herude til daglig er bare casualties.



Jeg tror bare at hvis rigtig mange der bor på landet med et lille stykke jord til, om de bruger det til jagt, heste eller hobby landbrug pludselig skal 5 dobles i ejendomsskat, så bliver de tvunget til enten at sælge og flytte, eller blot sælge jorden fra. Når mange pludselig vil sælge så kommer prisen til at falde fordi der ikke vil stå købere klar til de ejendomme som ingen længere har råd til at sidde i. Jeg tror at mange vil blive tvunget til at sælge deres jord til nærmeste bonde for at slippe for skatten. Bonden kan nu næsten selv bestemme hvor meget han gider at betale for jorden.
Det skal ikke forståes som at jeg har noget imod bønder, jeg er bare i mod at det hele bliver lagt ind under nogle få der ejer det hele. Derudover synes jeg også det er ærgerligt at ødelægge udfoldelsesmulighederne på landet. Det går ud over mangfoldigheden.

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#16
LANI, helt kan den kære Bonde ikke bestemme prisen. For hvis han køber 5 hektar jord til 30000/hektar, så vurderes ALT hans jord til 30.000 pr. Hektar og så er han teknisk insolvent, får lukket kassekreditten osv. Så bondemanden er teknisk set ikke interesseret i alt for billig jord... Men derudover er jeg fuldstændig enig i dit indlæg.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

LANI, helt kan den kære Bonde ikke bestemme prisen. For hvis han køber 5 hektar jord til 30000/hektar, så vurderes ALT hans jord til 30.000 pr. Hektar og så er han teknisk insolvent, får lukket kassekreditten osv. Så bondemanden er teknisk set ikke interesseret i alt for billig jord... Men derudover er jeg fuldstændig enig i dit indlæg.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62



Det var en teknikalitet jeg ikke var klar over, men uanset så er der mange bønder der gperne vil opkøbe jord og det er ærgerligt hvis det skal være på baggrund af "frivillig tvang"

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#18
hvis der skal betales de samme ejendomsskatter på landet som i byen er det vel fordi vi skal have de samme faciliteter som i byen dvs fortove cykelstier minutdrift på de busruter vi så får og lign.
mvh Lars
Svar
#19
Der er ikke samme faciliteter på landet som i byen. Færre betjente, ambulancer, redningskøretøjer. Det er dog ikke et spørgsmål om antallet af faciliteter, men et spørgsmål om at de fleste ikke længere gider betale nok til fællesskabet og så tryner de dem der ikke er en del af fællesskabet.
Et godt eksempel er vores allesammens drikkevand. Byboerne gider ikke betale nok for rent drikkevand efter at de har smadrede deres egne drikkevandsreserver under byerne. Nu går de så efter det drikkevand der er under god landbrugsjord. De vil ikke betale markedsprisen for jord fordi det er jo vores allesammens vand. Hmm drik vand fra peblingesøen så, i stedet for ar pumpe vand fra resten af Sjælland til Kbh.
Byboerne gider ikke rense deres spildevand. De lukker af og til deres lort og kemikalierester ud i åerne urenset. Incl bind, tamponere og kondomer mv. Samtidigt så brokker de sig over landbruget spreder gylle over deres drikkevandsreserver. Næ kom ind i kampen istedet for at gøre landbruget til prügelknabe. Og lad være med at hive økologien frem. Den redder ingen, det er en form for religion og syndsforladelse. Jeg ser ofte folk køre mere end 100 km for at købe økologiske varer fordi det er godt for naturen. Så tag da cyklen og ikke Teslaen der allerede har brugt 8 års CO2 forbrug på at fremstille batteriet.
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

Originally posted by unknown

Det er da skudt forbi at tro nogen landmand gider købe et dyrt husmandssted.
Næ det drejer sig udelukkende om at kradse skattepenge ind. Mange har brugt de nuværende regler til skatteoptimering, velvidende at de har deres på det tørre. Dem der fravalgte Strandvejen for en landejendom nær skov bliver nu straffet. Alle os andre som lever herude til daglig er bare casualties.



Jeg tror bare at hvis rigtig mange der bor på landet med et lille stykke jord til, om de bruger det til jagt, heste eller hobby landbrug pludselig skal 5 dobles i ejendomsskat, så bliver de tvunget til enten at sælge og flytte, eller blot sælge jorden fra. Når mange pludselig vil sælge så kommer prisen til at falde fordi der ikke vil stå købere klar til de ejendomme som ingen længere har råd til at sidde i. Jeg tror at mange vil blive tvunget til at sælge deres jord til nærmeste bonde for at slippe for skatten. Bonden kan nu næsten selv bestemme hvor meget han gider at betale for jorden.
Det skal ikke forståes som at jeg har noget imod bønder, jeg er bare i mod at det hele bliver lagt ind under nogle få der ejer det hele. Derudover synes jeg også det er ærgerligt at ødelægge udfoldelsesmulighederne på landet. Det går ud over mangfoldigheden.

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!



Landmanden er altså ikke skyld i ejendomsvurderingen eller stigende skatter. Send dine tanker til de folkevalgte, det er dem er laver rævekagerne.
MOg med hensyn til at købe billig jord eller købe jord. Hvis landmanden ikke kan se en forretning i det så går han sin vej. Nøjagtig som hvis din arbejdsgiver tilbyder dig lidt mere i lønposen for samme mængde arbejde, siger du så ja eller nej. Hvis du siger ja så kan det godt være at der mangler en i frokost stuen om et par uger hvis du forstår. Hvis du siger nej så kan det være du mangler i stuen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)