Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ulveunger i Danmark
#1
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-07-03...ildtkamera

http://mst.dk/service/nyheder/nyhedsarki...ldtkamera/

så skal vi bare have dem til Fyn, Lani kan blive gladere [Wink]

Hard work beats talent, when talent doesen't work hard.....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
Eller bare direkte til Sjælland. De vil jo så gerne have der skal være ulve i Dk. Så lad dem da få dem....

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
260 AI, 30.06
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#3
Der var så lige en video film i Nyhederne. Der er filmet 8 hvalpe i kuldet.........

Hard work beats talent, when talent doesen't work hard.....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
av

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Rigtige jægere skyder naturligvis ikke ulve i Danmark, men rigtige jægere ønsker nogle af dem hen hvor peberet gror, for eksempel Fyn og Sjælland.

Ha en fortsat god dag.

JCK
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by JCK

Rigtige jægere skyder naturligvis ikke ulve i Danmark, men rigtige jægere ønsker nogle af dem hen hvor peberet gror, for eksempel Fyn og Sjælland.

Ha en fortsat god dag.

JCK



@JCK - hvis VTF havde en "like" knap, så havde jeg brugt den på dit indlæg.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Citat:quote:

Originally posted by JCK

Rigtige jægere skyder naturligvis ikke ulve i Danmark, men rigtige jægere ønsker nogle af dem hen hvor peberet gror, for eksempel Fyn og Sjælland.

Ha en fortsat god dag.

JCK



@JCK - hvis VTF havde en "like" knap, så havde jeg brugt den på dit indlæg.

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"


Det havde jeg også.

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#8
også mig der er set ulv (voksen) i mit nærområde her i bukke jagten ca 10 km syd for viborg det er ikke dokumenteret på billed det gør mig ikke ubetinget glad men kan helt tilslutte mig jck indlægget
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Hesselager

Eller bare direkte til Sjælland. De vil jo så gerne have der skal være ulve i Dk. Så lad dem da få dem....

[Image: asgaard.gif]
Fordi jeg kan.
[Image: Fuchs.gif]
260 AI, 30.06



Pænt trættende at høre på i længden. Nogenlunde lige så sjovt som at blive kaldt bonderøv vil jeg tro.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
[/quote]
Pænt trættende at høre på i længden. Nogenlunde lige så sjovt som at blive kaldt bonderøv vil jeg tro.

[/quote]
Sikkert, men det er også pænt trættende at skulle være nabo til en af naturens mest intelligente rovdyr uden mulighed for at forsvare sine kæle- og husdyr. Imens der sidder en flok trækrammere i byerne med deres på det tørre, og er Ih og Åh så begejstrede for denne fantastiske berigelse af den danske natur. Og de "småproblemer" de måtte give det må man bare leve med, den var her jo trods alt først... Hvis ulve ikke gav problemer, så havde man nok ikke skudt dem helt væk tilbage i 1813... Og dengang var befolkningstætheden en brøkdel af hvad den er i dag.

For min skyld kan de godt være her, men hvis/når de står og tygger i min hund, så vil jeg have lov til at kunne forsvare den med alle nødvendige midler uden at skulle miste jagttegn og spjælde for det.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#11
Helt reelt, hvad er chancen for at blive opdaget hvis man skyder en ulv i DK????
H
Hogmeister
Svar
#12
Da der var mistanke for at der var en ulv der havde spist et dådyr i Dyrehaven blev det straks besluttet at den skulle skydes, for der kan man jo ikke have sådan et løbene rundt selvom de ikke er farlige for mennesker. Der er stor forskel på en ulv i Jylland og så en på Sjælland, dette selvom ulvene kun skulle tage klovvildt og det der mindre.
Jeg kan ikke lige se logikken. Men når der går politik i sager som disse går fornuften et sted hen. Det er i sidste ende kun noget med følelser mellem mennesker og dyr og her ser det ud som om ulven har tabt på Sjælland selvom DE gerne vil have ulven, bare det ikke bliver i deres egen baghave.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#13
Umiddelbart bør ulve, ved etablering i Sjælland, kunne undgå konflikter med husdyravlere, da der stort set ikke findes animalsk produktion på øen, men til gengæld masser af hjortevildt.
Af samme grund bør vildsvin kunne retablere sig øst for Storebælt, uden at vores svineeksport kompromitteres.
Er der vilje til det?
Svar
#14
Ulven må da hjertens gerne komme til Fyn for min skyld, når jægeren teoretisk kunne gå hen og blive den jagede, bliver det måske lidt mere spændende at gå på jagt ;-D

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#15
På vores jagt i Sverige fik vi en fast bestand af et ulvekobbel i området for 5-7 år siden. I samme tidsrum er vores kvote gået fra 8 voksne til 2 voksne.
Før skød vi de 8 i løbet af 2-3 dage. Nu kniber det med at skyde de 2 på en uge.
Ulvene er set under jagten flere gange og vi har mistet hunde. Flere af hundeføreren er stoppet med at jage.
Jeg ønsker mig tilbage til da elgjagten var jagt. Nu er det bare en undskyldning for at spise madpakken ude i naturen.
Dem der ønsker ulven tilbage gider ikke gå på jagt og hvis Lani ønsker spænding, så kan han prøve at løbe nøgen rundt i Vollsmose og råbe Allah er bøsse. På Arabisk, naturligvis....

Hard work beats talent, when talent doesen't work hard.....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

På vores jagt i Sverige fik vi en fast bestand af et ulvekobbel i området for 5-7 år siden. I samme tidsrum er vores kvote gået fra 8 voksne til 2 voksne.
Før skød vi de 8 i løbet af 2-3 dage. Nu kniber det med at skyde de 2 på en uge.
Ulvene er set under jagten flere gange og vi har mistet hunde. Flere af hundeføreren er stoppet med at jage.
Jeg ønsker mig tilbage til da elgjagten var jagt. Nu er det bare en undskyldning for at spise madpakken ude i naturen.
Dem der ønsker ulven tilbage gider ikke gå på jagt og hvis Lani ønsker spænding, så kan han prøve at løbe nøgen rundt i Vollsmose og råbe Allah er bøsse. På Arabisk, naturligvis....

Hard work beats talent, when talent doesen't work hard.....

mvh M@X 2.0



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#17
Doo Max
Hvordan er man "bøsse på Arabisk" ???? er det når man går efter Væderen eller gedebukken [B)][B)]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#18
Sagen med ulvene kommer op i folketinget efter sommerferien, der er nu flere politikere der vil have ulven udryddet igen, inden der sker en ulykke.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by rolin

Sagen med ulvene kommer op i folketinget efter sommerferien, der er nu flere politikere der vil have ulven udryddet igen, inden der sker en ulykke.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"


Der er også politikere der vil have skat på biler afskaffet.

CP
[Image: ajbutton.gif]
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle



Pænt trættende at høre på i længden. Nogenlunde lige så sjovt som at blive kaldt bonderøv vil jeg tro.

[/quote]
Sikkert, men det er også pænt trættende at skulle være nabo til en af naturens mest intelligente rovdyr uden mulighed for at forsvare sine kæle- og husdyr. Imens der sidder en flok trækrammere i byerne med deres på det tørre, og er Ih og Åh så begejstrede for denne fantastiske berigelse af den danske natur. Og de "småproblemer" de måtte give det må man bare leve med, den var her jo trods alt først... Hvis ulve ikke gav problemer, så havde man nok ikke skudt dem helt væk tilbage i 1813... Og dengang var befolkningstætheden en brøkdel af hvad den er i dag.

For min skyld kan de godt være her, men hvis/når de står og tygger i min hund, så vil jeg have lov til at kunne forsvare den med alle nødvendige midler uden at skulle miste jagttegn og spjælde for det.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
[/quote]
Og bonderøve er der også flere af i Jylland end på Sjælland, men det får mig ikke til at råbe ordet hver gang der er nogen der mener noget andet end mig. Desuden kunne jeg godt forestille mig at der i de andre store byer i DK også ses større velvilje ift. ulve end på landet, så lad være med at gøre det til et Sjællandsk problem.

Jeg kan sgu godt forstå at folk kan have problemer med at acceptere folk fra andre lande når der er den slags fordomme om folk blot fordi man krydser få km vand.

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)