Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Man tror jo det er løgn...
#1
ifm. ansøgning om tilladelse til en lyddæmper, kontaktede jeg Midt- og Vestjyllands Politi, for at høre hvor lang sagsbehandlingstiden var pt.

Jeg indsendte ansøgningen den 19/6 og syntes det måtte være ved at være tiden for at der snart skulle ligge noget i min postkasse.

I den forbindelse sagde den venlige dame, at de forventede at sagsbehandle den i indeværende uge - altså i uge 3, hvilket selvfølgelig er lidt træls, men vel også ok. Hun oplyste mig så om at de ville sende den med Post Nord efterfølgende, hvortil jeg spontant svarede, neeej det er da løgn, så går der jo yderligere mindst en uge inden jeg ser den...

Hun indvilgede i at sende den med Q-post så, da vi går ind i ferietiden og det kan være bøvlet at træffe aftale om montering mv.

Efterfølgende tænkte jeg at det egentlig var underligt at staten ikke sendte tilladelsen til ens e-boks og jeg så bare selv printede den ud! .....Så derfor ringede jeg lige i dag igen og fik fat på en flink ung mand. Han kunne fortælle mig at de ikke sendte til ens e-boks, da de jo underskrev tilladelsen i hånden.... Øh ja, sagde jeg, men hvad er problemet? Jeg printer den jo bare ud og hvad så..???

Jamen de måtte ikke sende tilladelser ud til private via e-boks, kun importtilladelser til forhandlere, hvis de insisterede på at modtage dem på den måde...

Jamen man tror jo det er løgn. Staten opfinder et system der skal og kan håndtere følsom post - iøvrigt et system som alle skal have for at kunne modtage post fra stat, regioner og kommuner og så er våbentilladelser undtaget herfra, fordi en embedsmand skriver den under med hånden...

Jeg fattes ord!!

Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!
Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!

Svar
#2
Som jeg ser det er problemet dit!

Du forventer logik og sund fornuft af og i et offentligt system.
Kancelliet har aldrig været til for servicere borgeren men for at styre ham.
Svar
#3
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Selvfølgelig, jeg anerkender jeg har taget noget for givet - selvfølgelig forholder det sig sådan.. Når logikken siger at en lyddæmper er en våbendel, burde jeg jo også kunne ha regnet ud at tilladelser skal sendes med Post Nord, som jo aldrig smider noget væk... kun ca. 50.000 forsendelser - altså pakker og breve hvert år[Smile]

Citat:quote:

Originally posted by The Dane

Som jeg ser det er problemet dit!

Du forventer logik og sund fornuft af og i et offentligt system.
Kancelliet har aldrig været til for servicere borgeren men for at styre ham.



Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!
Vh. JBC

Den der kravler over gærdet hvor det er lavest - er meget klog!

Svar
#5
De er aabentbart ikke helt klare i spyttet? Da jeg tidligere paa aaret soegte om importtilladelse til et halggevaer Havde de besvaer med at sende den til mit hus i Danmark da jeg har adresse i udlandet. Jeg ringe til center oest da tilladelsen ikke var modtaget indenfor den forventede tid. Den flinke politimand scannede straks tilladelsen og sendte den paa min e-mail. Den var da ogsaa underskrevet manuelt.

De sendte endda ogsaa originalen til mit hus i Danmark, da jeg nu havde oplyst adressen.
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#6
Tilladelseskontorerne og Politiet selv overholder ikke hverken statens egne regler omkring datasikkerhed eller lovgivningen omkring Personfølsomme data ..

Information indeholdense CPR numre og personlig information sendes via dårligt (læs håbløst uddaterede) krypterede forbindelser, eller helt uden kryptering via Email .. Og dette selvom der findes et system som statslige institutioner SKAL benytte, nemlig E-Boks ---

Jeg har personligt skrevet til både JM og Datatilsynet omkring dette (Via E-Boks -- det SKAL man nemlig nu om dage, når man vil i kontakt med Politi eller myndigheder, og ikke vil skrive "Snail-mail" og risikere at miste breve hos "Pest-Nord" --)

Jeg har ikke fået hverken bekræftelse eller svar på nogen af disse henvendelser, på trods af at det er måneder siden ..

Arrogancen og ligegyldigheden er astronomisk høj i embedsværket -- [xx(][Sad!][}Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Jeg tror ikke på, at politiet underskriver tilladelserne i hånden. Jeg synes underskrifterne ser mistænkeligt pixelerede ud, så jeg tror de indsætter en faksimile- underskrift elektronisk.

Det er helt væk fra vinduet at de ikke sender tilladelserne i e-boksen, men selvfølgelig, så vil de aldrig kunne hæve de 200 kr. for en erstatningstilladelse, for så printer man bare en ny fra e-boksen hvis den gamle bliver væk.

Lur mig om det ikke er derfor de absolut vil sende dem med snail mail!

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
@LasseScout

Når du har modtaget din våbentilladelse så scan den ind og læg den på E-Boks, Går den så tabt kan du altid hente en ny uanset hvor du er i verden, hvis du ellers har en printer og internet[8D][8D]

Jeg bruger det som extra sikkerhed.[^]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Santo

@LasseScout

Når du har modtaget din våbentilladelse så scan den ind og læg den på E-Boks, Går den så tabt kan du altid hente en ny uanset hvor du er i verden, hvis du ellers har en printer og internet[8D][8D]

Jeg bruger det som extra sikkerhed.[^]

Mvh

Santo


Rent juridisk laver du så dokumentfalsk, da du kopiere et officielt dokument.
Men ellers er det jo meget praktisk med en kopi.

Kunne man ikke også lave en kopi af sit kørekort, til hvis nu man en dag havde fået krampe i speederfoden . Eller hvis man ville køre en lille bimmelimmer hjem [Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by Santo

@LasseScout

Når du har modtaget din våbentilladelse så scan den ind og læg den på E-Boks, Går den så tabt kan du altid hente en ny uanset hvor du er i verden, hvis du ellers har en printer og internet[8D][8D]

Jeg bruger det som extra sikkerhed.[^]

Mvh

Santo


Rent juridisk laver du så dokumentfalsk, da du kopiere et officielt dokument.
Men ellers er det jo meget praktisk med en kopi.

Kunne man ikke også lave en kopi af sit kørekort, til hvis nu man en dag havde fået krampe i speederfoden . Eller hvis man ville køre en lille bimmelimmer hjem [Wink]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed



Det er jeg klar over, men du kan altid bruge den til at bevise at det er din riffel. Det er ikke ulovligt at tage kopier af officielle papirer du kan bare ikke bruge dem til noget[:I] officielt[Wink]

Våbentilladelser brude sendes via 'E-Boks, man underskriver også flere dokumenter med NemId, det kan der også snydes med, hvis man er i besiddelse af koder og nummerkort[:0]

Det hjælper dig ikke at kopiere dit kørekort, for det til Legoland duer ikke i den virkelige verden[Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#11
Santo
Vil det sige, at den lørdag i Legoland var helt spildt ????
Gælder det kørekort jeg fik dernede, ikke i stedet for det kort, der steg til vejrs ved den sidste spritkontrol??? [xx(][Smile]


Hvis en lyddæmper er en våbendel, så må en gummistøvle være en legemesdel
Borger i en bananrepublik, hvor myndigheder og bandegrupperinger, udviser en forbavsende lighed
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by n aRent juridisk laver du så dokumentfalsk, da du kopiere et officielt dokument.
Men ellers er det jo meget praktisk med en kopi.


Det er vel ikke værre at lave en kopi af sin våbentilladelse, end det er at lave en kopi af sin registreringsattest !?
Svar
#13
Det er ikke forbudt at kopiere et officielt dokument. Jeg har scannet alle mine tilladelser, og de nyeste har jeg gemt i e-boks. Spørgsmålet er bare, hvad man kan bruge "kopien" til. Her er straffelovens § 171:
Citat:quote:

Straffeloven § 171

§ 171
Den, der gør brug af et falsk dokument til at skuffe i retsforhold, straffes for dokumentfalsk.
Stk. 2. Ved et dokument forstås en skriftlig eller elektronisk med betegnelse af udstederen forsynet tilkendegivelse, der fremtræder som bestemt til at tjene som bevis.
Stk. 3. Et dokument er falsk, når det ikke hidrører fra den angivne udsteder, eller der er givet det et indhold, som ikke hidrører fra denne.



Der er altså intet i vejen for, at politiet udsteder tilladelsen elektronisk, det ville være rart. Der er efter min mening heller ikke noget i vejen for, at man bruger kopien til at dokumenter sin lovlige besiddelse af våbnet, for i den situation skuffer man ikke i et retsforhold, tværtimod.

Men hvis man lader originalen blive hjemme, og tager kopien med på jagt, så kan man vel godt sige at man skuffer i det retsforhold der bestemmer, at man skal have sin tilladelse med på jagt. Og hvis man bruger kopien som tilladelse fordi originalen er blevet væk, kan man vel også godt sige, at man skuffer i det retsforhold at man skal betale 200,- kr. for en ny.

Så konklusionen må vist blive, at det ikke er ulovligt at scanne sine tilladelser, men det er ret begrænset hvad man kan bruge dem til.

Jeg var selv en smule presset en dag, da tilladelsen til Sakoen var røget igennem vaskemaskinen. Heldigvis var det Sakoen min kone kastede sin kærlighed på, så vi søgte en flerbrugertilladelse til hende, og så kom der guddødemig også en ny tilladelse til mig med hak i feltet "flerbrugertilladelse". Det var da skønt at få en ny tilladelse gratis [Big Grin].

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
@NA

Du har igen spildt din tid med alt lave noget nytteløst, tilbage til tegnebordet og CNC maskinen med dig.[B)][Smile][Smile]

@LasseScout

Ifølge denne paragraf, så er det tilladt at kopiere sine våbentilladelser lovligt, hvis man ikke ændrer i dem[^]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#15
Ja, det er min opfattelse.

Men kopien hidrører ikke fra udstederen, det er kun originalen der gør det, så for at tydeliggøre at det er en kopi der hidrører fra en selv kan man f.eks. skrive eller stemple "kopi" på det hvis man printer det. Det er ikke ulovligt at have, men det er ulovligt at bruge en kopi til at skuffe i et retsforhold, så man skal nok være meget forsigtig med, hvad man bruger kopier til. Man kan bruge kopien til at sandsynliggøre at man er den lovlige ejer af våbnet, men man kan ikke bruge den istedet for tilladelsen.

Alt dette ville være ligegyldigt hvis politiet bare ville være søde og udstede tilladelsen elektronisk, for så ville det være helt klart, at selve tilladelsen er den registrering politiet har i deres register, mens vi brugere kun ville være i stand til at fremvise en kopi af tilladelsen. Og den kopi ville vi kunne printe lige så tit vi har brug for det.

Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#16
Har lige skrevet med DJ formanden.

Han er enig at der er noget galt og sluttede med at sende dette link.

http://finans.dk/debat/ECE9715597/jeg-ha...ctxref=ext

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with Viper-Flex® ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)