Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
8x64S
#1
Er faldet over en riffel i dette kaliber.
Det ser ud til, at hylstre til den er svære at opdrive [:I]
Nogen der har praktisk erfaring med dette kaliber ??
Svar
#2
Det er vel bare at resize 30.06 hylstre??
Svar
#3
Den faldt jeg også for, og købte den, men da jeg opdagede, at hylstre er svære at finde, lige som die-set ikke er specielt tilgængelig, brugte jeg min fortrydelsesret. Hylstre og dieset fandt jeg ved en tysk forhandler, men fy for nogle priser.

8x64S er baseret på 9,3x62 hylstre, men de er jo korte, er det med en 30.06 hylster ikke den bedste ide.

Venlig hilsen

JCK
Svar
#4
Byder/bød også på den.
Hylstre er dyre, men S&b laver dem (kvali er bare ikke den bedste). Horneber sælger fine hylstre, men de koster.
Diset er pissedyrt. Fedt kaliber, men ikke mere end ca 10% + ift 8x57is).
Nogen det kan fortælle lidt om riflen? Er det noget gammelt hjemmebyg, eller er den fra et af de kendte firmaer?
Jeg regner med at det er en førkrigs (grundet kalibret). Men den er bygget på en militærlås.
Graveringen ligner en sjusket altdeutch.
Nogen der har haft den i hånden?
Hvad er i øvrigt montagen for noget klyt (den burde have en akah einhack)?

Mvh Frederik (der har en næsten mage til i x57),
Denne er bygget af en dansk bøssemager efter krigen).

Med venlig hilsen
Frederik
Med venlig hilsen
Frederik
Svar
#5
Glemte at skrive at man ikke "bare" kan bruge 9,3x62 eller 3006, idet hylsterbunden er mindre på x64s Brenneke, end på de amerikanske kalibre. Det er muligt at fireforme hylstre.

Med venlig hilsen
Frederik
Med venlig hilsen
Frederik
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Ffr

Glemte at skrive at man ikke "bare" kan bruge 9,3x62 eller 3006, idet hylsterbunden er mindre på x64s Brenneke, end på de amerikanske kalibre. Det er muligt at fireforme hylstre.

Med venlig hilsen
Frederik



Jeg gogglede bare kalibret, og stod, at den var baseret på en forlænget 9,3x62.

I øvrigt, så laver RWS også hylstre, og de er langt bedre og næsten ikke dyrere end det andet.

Vh.

JCK
Svar
#7
JCK Har du link til et sted hvor rws hylstre kan skaffes? Jeg har aldrig kunnet skaffe andet end Brenneke,Horneber og S&B. De to første til 2Euro pr stk.
Det må være helt nyt at RWS er startet, de er ikke på hverken Reimer Johansen eller andre større forhandlere af komponenter?
Mvh Frederik, det vil elske at få RWS hylstre i kalibret Smile)

Med venlig hilsen
Frederik
Med venlig hilsen
Frederik
Svar
#8
brenneke hylster fåes til 1 euro pr stk https://www.grauwolf.net/8x64s-brenneke-...tueck.html
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#9
8x57: 4000 Joule
8x64s: 4200-4600 Joule.

Skal det være godt, i 8mm klassen, så skal man nok op i en 8x68s
8x68s: 5200-5800 Joule

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#10
Tror vi lukker den her [8D]
Jeg beholder min 375 H&H med 6087 joule til de tungere ting og min 6,5x57 til småtingsafdelingen - meningen var oprindelig at nøjes med en riffel i et godt mellemkaliber - kunne sagtens have været en 8x68S som er et fortræffeligt kaliber [Big Grin]
Problemet er nok: hvem kan nøjes [Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)