Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Indrejse i USA med jagtriffel
#1
Hvad kræver det at rejse ind i USA med en jagtriffel?

Kan det overhovedet lade sig gøre?

Nogen der har praktisk erfaring?
Svar
#2
Kontakt den arrangør, du skal på jagt med.

Indrejse, "bare" for at have en riffel med, er nærmest umuligt, du skal have et formål, og sikkert kunne dokumentere invitationer mm.

Her: http://www.ihea-usa.org/hunting-and-shoo...er-country er der links, til en masse læsning, bl.a. direkte fra BATF.(Bureau of Alcohol, Tobacco and Firearms)

Hvis det er flytning, så skal den importeres, efter alle kunstens regler, og det er sikkert billigere, at sælge den, og købe nyt.
Du skal være Resident Alien, med (måske permanent) opholdstilladelse og have opholdt dig, i mindst 3 måneder, før du kan købe og eje et våben, i USA.
Reglerne varierer, fra stat til stat.

Så hvor skal du hen?

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Du skal udfylde en Form 6 fra BATF (bureau of alcohol tobacco and firearms) Du kan søge paa deres hjemmeside. Den er gratis, men tager op til 10 uger at faa og gælder for et aar
H
Hogmeister
Svar
#4
Jeg har været en enkelt gang i USA med riffel for nogle år siden, det var vist 2010? Et dansk jagtrejsebureau stod for papirerne.

Selve rejsen der ovre var mildt sagt interessant. Vi rejste over Toronto med air canada. Da vi landede i Toronto skulle man have udleveret bagage igen da den skulle sikkerhed checkes igen inden vi rejste videre til USA. Alle de andre fik deres bagage men vores kom ikke. Det viste sig at vores blev udleveret et andet sted fordi der var våben med, vi fik ingen information om dette. Da vi endelig havde fået fat på denne med en 30 min forsinkelse(Dette er vel at mærke en mellemlanding så der er begrænset tid) skulle vi have checket den ind igen. Det vidste sig der der manglede en seddel på våbenkufferten som de havde glemt at sætte på i kastrup, det resultaterede i jeg måtte rende frem og tilbage mellem 2 skrænker i hver sin siden af en hallen 3-4 gange for at få løst problem. Herefter skulle vi special checkes af border/immigration control til USA, af en ikke særlig venlig officer, det var ikke nogle specielt fed oplevelse. Det lykkes os at nå vores fly afgang med 5 min inden gate closes selv om vi havde flere timer til at skifte.

PÅ hjemvejen var jeg nær ved ikke at få min riffel med hjem, da NSA mente der skulle være minimum 2 låse på riffelkufferten og der kun var 1. Det endte med at jeg skilte riflen min og min fars rifler ad, og lægde begge skæfter i min våbenkuffert med kun 1 lås og pibe med riffellås røg i den anden.

I sin tid skulle vi også forbi tolden, da vi både udførte og indførte riflen af Danmark til et non-eu land.

Smid mig en PM hvis du er interesseret i at fange mig på tlf og få beretningen mundtligt.

Mvh
Christensen
Mvh
Christensen
Svar
#5
Husk at evt. låse skal være Godkendt af TSA, så de kan åbne dem, med deres "nøgle"
Hvis ikke, så benytter de deres "universalnøgle", en boltsaks, med 120cm-150cm lange håndtag.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
Mange tak for svar.

Så vidt jeg har læst mig frem til indtil videre, så er det Form 6NIA. Altså for " Nonimigrant alien".
Svar
#7
NEJ! Den FORM 6 Gælder alle udlændinge. Jeg er Canadisk statborger, og hvis jeg vil paa jagt i USA, eller blot køre igennem et par stater fordi det er nærmere for mig til min destination i Canada, SKAL jeg have en FORM 6.
Saadan!!!! Der er ingen vej udenom.
Og som Christensen beskriver bliver du udsat for nogle ubehagelige Amerikanske toldere!
H
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)