Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvem kan lave Skim bedding ?
#1
Story: ( for også at fortælle hvor meget en bedding kan have at sige)
Jeg bygger mig en .338 LM, den bliver bygget på en Remington 700, født i et Bell& Carlson Medalist skæfte, hvori den er beddet næsten " fuldblock" - meningen har hele tiden været, at den skulle ligges i et AI CS skæfte, for kun det bedste skulle være godt nok :biggrin:
AI skæftet lod vente på sig og i mellem tiden skød jeg lidt med den i B&C skæftet.
Den skød helt fantastisk: de 3 første skud sad i et stort hul - så blev den renset.
De næste 5 skud sad ligeledes bare i et hul, rensning og så kom den med til Ulfborg.
Flere herinde kan bevidne at igen skød den bare " hul i hul" med 8 skud.
Så kom AI skæftet hjem, systemet blev lagt deri og ekvipagen kom med til et af finskytternes arrangement i Borris hvor der var mulighed for at skyde ud til 1100 meter - det måtte jo lige være sagen for den.
Startede på 400 meter, men det kunne såden set være ligemeget - lortet kunne slet ikke ramme.
En del er prøvet siden - en bedding omkring rekylklodsen, men det hjalp kan ganske lidt.
Ovenstående fortæller ( med gru) hvor meget en bedding har at sige.
Heldigvis prøvede jeg systemet i B&C skæftet og VIDSTE bare at den kunne skyde.
Hvad nu hvis jeg ikke havde prøvet det og startet ud med at skyde i AI skæftet - jamen så havde det jo været riflen der ikke kunne skyde.

Nå, der er ingen tvivl om det er voldsomme kræfter der skal tøjles i en .338LM.
Jeg tror derfor en Skim bedding vil kunne hjælpe.
Hvem vil forummet anbefale til at udføre det ? ( privat eller bøssemager er underordnet)
Jeg kender en privat fra Skive egnen som ville være egnet, men " knolden" gider ikke. :fun:

CP
[Image: ajbutton.gif]
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
Forklar lige hvad skim bedding er !

--
FKF

ANNA
Svar
#3
Stjålet fra en andet forum.

Oh, skim bedding is just a term used for epoxy bedding that is less than ~0.125" thick.

The process is pretty simple, really...carefully Dremel out about 1/16" clearance in the bedding portion of the stock everywhere EXCEPT the portion directly UNDER the action that you torque the rifle down onto. (kindof like leaving little "pillars" in the stock around the bolt holes so you don't have to completely re-set the depth of the action in the stock).

Once you have a little clearance, you just fill that clearance with Devcon or Bisonite.

I've never been much a fan of skimming stocks, since if I am going to go to all the trouble...I may as well just pillar and heavy-glass the thing.

If your 700P is already sub-half, I'd probably leave the original stock alone unless you want to fully pillar and glass. Even then, it might be money ahead for actual IMPROVEMENT to get a new stock instead. Like McM or Manners.

If you've got a scorched hole in your pocket, buy better ammo, or buy a better trigger.

/Rolin

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#4
Du skal da fortsætte med Bell and carson skæftet og sælge AI skæftet til mig.
Var der ikke noget med at låsen oprindelig er født i Bell and carson skæftet? Edit. Jo det skriver du jo også. If it aint broken, dont fix it..
Svar
#5
Jeg har solgt B&C skæftet Sad
Hvis køber læser med : hvad koster det igen? Blush
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#6
(02-11-2017, 05:20 PM)CP Skrev: Jeg har solgt B&C skæftet Sad
Hvis køber læser med : hvad koster det igen? Blush

Hej kan du ikke tømme din indbakke så jeg kan sende en pb til dig? Jeg har et Mcmillan a5 vist nok som du kan prøve.
Svar
#7
(09-08-2017, 01:45 AM)CP Skrev: Story: ( for også at fortælle hvor meget en bedding kan have at sige)
Jeg bygger mig en .338 LM, den bliver bygget på en Remington 700, født i et Bell& Carlson Medalist skæfte, hvori den er beddet næsten " fuldblock" - meningen har hele tiden været, at den skulle ligges i et AI CS skæfte, for kun det bedste skulle være godt nok :biggrin:
AI skæftet lod vente på sig og i mellem tiden skød jeg lidt med den i B&C skæftet.
Den skød helt fantastisk: de 3 første skud sad i et stort hul - så blev den renset.
De næste 5 skud sad ligeledes bare i et hul, rensning og så kom den med til Ulfborg.
Flere herinde kan bevidne at igen skød den bare " hul i hul" med 8 skud.
Så kom AI skæftet hjem, systemet blev lagt deri og ekvipagen kom med til et af finskytternes arrangement i Borris hvor der var mulighed for at skyde ud til 1100 meter - det måtte jo lige være sagen for den.
Startede på 400 meter, men det kunne såden set være ligemeget - lortet kunne slet ikke ramme.
En del er prøvet siden - en bedding omkring rekylklodsen, men det hjalp kan ganske lidt.
Ovenstående fortæller ( med gru) hvor meget en bedding har at sige.
Heldigvis prøvede jeg systemet i B&C skæftet og VIDSTE bare at den kunne skyde.
Hvad nu hvis jeg ikke havde prøvet det og startet ud med at skyde i AI skæftet - jamen så havde det jo været riflen der ikke kunne skyde.

Nå, der er ingen tvivl om det er voldsomme kræfter der skal tøjles i en .338LM.
Jeg tror derfor en Skim bedding vil kunne hjælpe.
Hvem vil forummet anbefale til at udføre det ? ( privat eller bøssemager er underordnet)
Jeg kender en privat fra Skive egnen som ville være egnet, men " knolden" gider ikke. :fun:

CP
[Image: ajbutton.gif]
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Den tidligere formand Walnut har lige arbejdet med en skim bedding på en riffel, du kan jo høre om han vil hjælpe Huh 

Mvh

Santo
Svar
#8
Tag nu bare og sprøjt et tyndt lag slipmiddel (HSS 2000 fra Wyrth) på din "Hardly Ablesonriffel"system.
Dag en Dremmel, og fjern en ordentlig klump af din AI pind, omkring forenden af den vaklende låsestol.
Smid en ordentlig klat glasfiberspartelmasse ned i hullet, så du kan lave en afstøbning der går fra magasinbrønden til ca 5 cm ud under piben.
Så putter du systemet ned i den smattede klat, og sætter skruerne i. Spænd den bagerste først, og derefter den forreste let, så højden på systemet passer i forhold til magasin.
Herefter lader du den vaklende ekvipage stå lodret i ca 20 minutter (lodret for at vægten af den tunge pibe, ikke bøjer den vaklende låsestol) , indtil spartelmassen er næsten hærdet.
Nu skære du det smat som er blevet presset op ved kanterne af. Herefter skruer du skidtet fra hinanden, og renser det overskydende masse væk.

Vupti så har du en fin og brugbar kanon, hvor den slaskede låsestol får den nødvendige støtte fra beddingen, så den igen kan skyde. (på trods af at den er lagt i en AI pind med alublok)
Resultatet opnås på denne måde på ca ½ time, med en omkostning på ca 30 kr.
Og er fuldt på højde med det andre gudsbenådede historiefortællere kan opnå på ca 3 dage, med mellemstadieanalyser, og strategivurderinger, krydret med anekdoter og profilerings billeder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)